Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
werking 0ude Lenz silver decoder 10331
door
maartenvdb
Vandaag
om 19:29:23
Kleur van het dak,van een geelbander.
door
barry1972
Vandaag
om 19:26:52
PB Models, ICR-rijtuigen
door
W. Dagevos
Vandaag
om 19:19:54
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:08:03
Modelbaan Beltheim.
door
Eric B
Vandaag
om 19:01:39
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Eric B
Vandaag
om 18:50:25
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 18:44:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 18:44:05
Liliput verpakking en motor
door
Silvolde
Vandaag
om 18:19:07
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
keesm
Vandaag
om 17:44:22
Een nieuw baantje op Micromodules
door
Huup
Vandaag
om 17:28:43
C12c rijtuig
door
maartenvdb
Vandaag
om 17:27:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
RetroJack
Vandaag
om 17:03:15
Een leuke vrachtwagen
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
ceuleer
Vandaag
om 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:27:24
Roco wagon openen
door
Stieven76
Vandaag
om 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
008200
Vandaag
om 16:13:47
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:42:34
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
ex-DR V100
Vandaag
om 14:30:43
Line-up foto's van modellen
door
eemstede
Vandaag
om 13:39:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
spoorzeven
Vandaag
om 13:00:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:59:18
Bietschtalbrücke h0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:58:14
Viesmann 5214 pendelautomaat
door
Ronald Halma
Vandaag
om 12:56:52
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie
door
Pauldg
Vandaag
om 12:34:11
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
morris1
Vandaag
om 12:14:47
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
FritsT
Vandaag
om 11:22:31
Fotodijkje en fotodiorama
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:38:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Vislijn
Vandaag
om 10:26:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen (gelezen 2737 keer)
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Gepost op:
06 March 2009, 17:58:04 »
Hallo,
Vandaag op rail tegen en paar leuke rijtuigjes opgelopen, ben nu alleen benieuwd naar de samenstelling van een komplete trein hiervan. Kan iemand mij daar bij helpen, of weet iemand een site waar ik deze informatie vandaan kan halen.
Bijvoorbaat vriendelijk dank voor de moeite!
M.v.g. Henk
«
Laatst bewerkt op: 06 March 2009, 20:39:46 door gertjuh87
»
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 March 2009, 18:56:05 »
Onder de noemer 'voitures Arimistice' wordt zo'n beetje de hele zwik rijtuigen geschaard die ofwel achtergebleven zijn in Frankrijk na WO I, ofwel als herstelbetaling zijn opgevorderd. Geen idee of deze rijtuigen ook daadwerkelijk in Frankrijk hebben gereden, maar als dat zo is, dan moet je denken aan inzet in stoptreinen en 'petits express' op het net van de EST of de AL (Réseau d'Alsace-Lorraine), het noordoosten van het land dus. Vanaf de vorming van de SNCF in 1938 vielen de netten van EST en AL samen in de nieuwe
Région
Est. De Armisticerijtuigen bleven dienst doen in die contreien en kwamen normaal gesproken niet in andere delen van het land.
Ze kunnen ingezet zijn als complete treinen, meestal van 3 tot 6 rijtuigen, of los in samenstellingen met ander materieel uit dezelfde tijd. We spreken dan van 1919 tot in de jaren '60 (toen de meeste Armisticebakken wel zo'n beetje gereconstrueerd waren tot rijtuigen type Bruhat). Wat ervoor kan? Van alles, maar het meest logisch lijken tenderlocs a la 232 TC bijvoorbeeld.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #2 Gepost op:
06 March 2009, 19:45:59 »
Dan heb je dus eigenlijk een Duits treintje (232 TC = T18 of Br78) met AL of SNCF kenmerken...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #3 Gepost op:
06 March 2009, 19:57:10 »
Daar komt het dan op neer ja
. De Elzas is toch meer Duitsland dan Frankrijk, dus ook met je Vollmervakwerkhuisjes zit je goed
.
Gelogd
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #4 Gepost op:
07 March 2009, 00:22:54 »
Hallo,
Dank jullie wel, ik ben even aan het zoeken geweest en kom dan de volgende loc's vinden:
Arnold: 2271 en 2269
Fleischmann 7078F
Hoe strak werd er de hand aan gehouden om alleen bij de laatste wagen een remmershuis te hebben, of hadden ze gewoon alles door elkaar zitten ivm rijtuigen gebrek?
M.v.g. Henk
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2009, 10:37:19 »
Ik kan mij niet herinneren (maar de informatie daarover is erg schimmig) dat de functie van remmer in Frankrijk überhaupt bestond. Er zijn ook geen Franse rijtuigen - d.w.z. rijtuigen die oorspronkelijk voor de Franse spoorwegen bedoeld waren - geweest die een remmershuis hadden voor zover ik kan beoordelen. Dus dat zal wel niet uitgemaakt hebben.
Ik betwijfel zelfs of er Armisticerijtuigen met een remmershuis zijn geweest...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen