Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Huup
Vandaag
om 00:11:53
z21 Start opkrikken
door
Ronald Halma
Vandaag
om 00:11:52
AC en DC tegelijk op (vermoedelijk) een Minitrix n-baan
door
grossraumwagen
08 December 2025, 23:47:28
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht
door
Bahn-AG
08 December 2025, 23:32:47
Vermogen centrale
door
Ronald Halma
08 December 2025, 23:20:44
US diorama in H0
door
Wim Vink
08 December 2025, 22:53:18
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
Gerard van de Weijer
08 December 2025, 22:38:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Robert vh Prutsert
08 December 2025, 22:29:27
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Herb73
08 December 2025, 22:21:41
Da's Daz 2
door
defender
08 December 2025, 22:17:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
08 December 2025, 22:14:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Marc tramt
08 December 2025, 22:00:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Marc tramt
08 December 2025, 21:59:18
Modelspoorbaan van Einte
door
raymond erdtsieck
08 December 2025, 21:49:23
Reparaties aan je materieel: tips & tricks
door
Huup
08 December 2025, 21:46:54
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
henk
08 December 2025, 21:32:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
Olaf
08 December 2025, 21:30:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
08 December 2025, 21:12:41
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
Hans1963
08 December 2025, 21:05:22
BNLS Module “Wijhe”
door
Eric B
08 December 2025, 21:05:07
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
08 December 2025, 21:01:36
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
08 December 2025, 20:51:40
GoVolta treindienst naar Berlijn
door
borotof
08 December 2025, 20:37:46
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
08 December 2025, 20:35:26
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
08 December 2025, 20:33:31
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
08 December 2025, 20:10:24
Aandrijving Roco 1189 krokodil
door
Klaas Zondervan
08 December 2025, 19:17:31
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
08 December 2025, 19:13:10
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
08 December 2025, 19:07:29
Wat spoor 1 brouwsels
door
Kees-Jan
08 December 2025, 19:05:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen (gelezen 2832 keer)
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Gepost op:
06 March 2009, 17:58:04 »
Hallo,
Vandaag op rail tegen en paar leuke rijtuigjes opgelopen, ben nu alleen benieuwd naar de samenstelling van een komplete trein hiervan. Kan iemand mij daar bij helpen, of weet iemand een site waar ik deze informatie vandaan kan halen.
Bijvoorbaat vriendelijk dank voor de moeite!
M.v.g. Henk
«
Laatst bewerkt op: 06 March 2009, 20:39:46 door gertjuh87
»
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #1 Gepost op:
06 March 2009, 18:56:05 »
Onder de noemer 'voitures Arimistice' wordt zo'n beetje de hele zwik rijtuigen geschaard die ofwel achtergebleven zijn in Frankrijk na WO I, ofwel als herstelbetaling zijn opgevorderd. Geen idee of deze rijtuigen ook daadwerkelijk in Frankrijk hebben gereden, maar als dat zo is, dan moet je denken aan inzet in stoptreinen en 'petits express' op het net van de EST of de AL (Réseau d'Alsace-Lorraine), het noordoosten van het land dus. Vanaf de vorming van de SNCF in 1938 vielen de netten van EST en AL samen in de nieuwe
Région
Est. De Armisticerijtuigen bleven dienst doen in die contreien en kwamen normaal gesproken niet in andere delen van het land.
Ze kunnen ingezet zijn als complete treinen, meestal van 3 tot 6 rijtuigen, of los in samenstellingen met ander materieel uit dezelfde tijd. We spreken dan van 1919 tot in de jaren '60 (toen de meeste Armisticebakken wel zo'n beetje gereconstrueerd waren tot rijtuigen type Bruhat). Wat ervoor kan? Van alles, maar het meest logisch lijken tenderlocs a la 232 TC bijvoorbeeld.
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #2 Gepost op:
06 March 2009, 19:45:59 »
Dan heb je dus eigenlijk een Duits treintje (232 TC = T18 of Br78) met AL of SNCF kenmerken...
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #3 Gepost op:
06 March 2009, 19:57:10 »
Daar komt het dan op neer ja
. De Elzas is toch meer Duitsland dan Frankrijk, dus ook met je Vollmervakwerkhuisjes zit je goed
.
Gelogd
gertjuh87
Offline
Berichten: 35
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #4 Gepost op:
07 March 2009, 00:22:54 »
Hallo,
Dank jullie wel, ik ben even aan het zoeken geweest en kom dan de volgende loc's vinden:
Arnold: 2271 en 2269
Fleischmann 7078F
Hoe strak werd er de hand aan gehouden om alleen bij de laatste wagen een remmershuis te hebben, of hadden ze gewoon alles door elkaar zitten ivm rijtuigen gebrek?
M.v.g. Henk
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
«
Reactie #5 Gepost op:
09 March 2009, 10:37:19 »
Ik kan mij niet herinneren (maar de informatie daarover is erg schimmig) dat de functie van remmer in Frankrijk überhaupt bestond. Er zijn ook geen Franse rijtuigen - d.w.z. rijtuigen die oorspronkelijk voor de Franse spoorwegen bedoeld waren - geweest die een remmershuis hadden voor zover ik kan beoordelen. Dus dat zal wel niet uitgemaakt hebben.
Ik betwijfel zelfs of er Armisticerijtuigen met een remmershuis zijn geweest...
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Treinsamenstellingen
|
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen