Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door ArjanB
Vandaag om 02:31:37
Zestiger jaren plastic lijmen? door Remco_Nzo
Vandaag om 00:47:50
Old England door Wim Vink
Vandaag om 00:31:48
Koppeling weg. Oplossingen? door Biesje
Vandaag om 00:25:56
Baanbouw Bosje77 door KJB
Vandaag om 00:21:52
Projekt 083-338 door T.Spat
Vandaag om 00:16:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:15:28
ESU decoder, verlichting knippert na programmeren? door Ronald Halma
Vandaag om 00:12:14
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
04 april 2020, 23:55:35
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
04 april 2020, 23:31:22
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
04 april 2020, 23:28:48
Treinen op zijlijnen, bij elkaar geraapt spul. door Krokodil68
04 april 2020, 23:11:07
's-Heer Heinkenspolder door Marijn
04 april 2020, 23:09:41
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
04 april 2020, 22:59:44
Roco Wissel polariseren en aansluiten op wisseldecoder door henk
04 april 2020, 22:53:00
Fleischmann stoomloc, motor rookt bij maximale spanning, na schoonmaken. door jerrytrein
04 april 2020, 22:51:45
Modelspoorbaan Fleischmann door NS1220
04 april 2020, 22:48:02
Grote treinreizen, in de woonkamer op het tapijt. door BCh
04 april 2020, 22:28:22
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Daniels
04 april 2020, 22:20:35
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
04 april 2020, 22:17:56
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
04 april 2020, 22:16:08
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door 72sonett
04 april 2020, 22:00:51
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door peterha
04 april 2020, 21:24:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reinier Z.
04 april 2020, 21:08:58
Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV door NS8714
04 april 2020, 20:52:10
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door Pauldg
04 april 2020, 20:24:17
Puntstuk Roco wissels door Reinier Z.
04 april 2020, 20:22:42
Jeveco conservenfabriek H0 244x40 cm door BartvD
04 april 2020, 20:13:09
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door wob
04 april 2020, 19:32:48
MSG ZO Drenthe, Sluiting clubruimte tot 6 april door JohnT
04 april 2020, 19:12:02
  

Auteur Topic: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen  (gelezen 1649 keer)

gertjuh87

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Gepost op: 06 maart 2009, 17:58:04 »
Hallo,

Vandaag op rail tegen en paar leuke rijtuigjes opgelopen, ben nu alleen benieuwd naar de samenstelling van een komplete trein hiervan. Kan iemand mij daar bij helpen, of weet iemand een site waar ik deze informatie vandaan kan halen.

Bijvoorbaat vriendelijk dank voor de moeite!

M.v.g. Henk
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2009, 20:39:46 door gertjuh87 »

Anoniem

  • Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Reactie #1 Gepost op: 06 maart 2009, 18:56:05 »
Onder de noemer 'voitures Arimistice' wordt zo'n beetje de hele zwik rijtuigen geschaard die ofwel achtergebleven zijn in Frankrijk na WO I, ofwel als herstelbetaling zijn opgevorderd. Geen idee of deze rijtuigen ook daadwerkelijk in Frankrijk hebben gereden, maar als dat zo is, dan moet je denken aan inzet in stoptreinen en 'petits express' op het net van de EST of de AL (Réseau d'Alsace-Lorraine), het noordoosten van het land dus. Vanaf de vorming van de SNCF in 1938 vielen de netten van EST en AL samen in de nieuwe Région Est. De Armisticerijtuigen bleven dienst doen in die contreien en kwamen normaal gesproken niet in andere delen van het land.

Ze kunnen ingezet zijn als complete treinen, meestal van 3 tot 6 rijtuigen, of los in samenstellingen met ander materieel uit dezelfde tijd. We spreken dan van 1919 tot in de jaren '60 (toen de meeste Armisticebakken wel zo'n beetje gereconstrueerd waren tot rijtuigen type Bruhat). Wat ervoor kan? Van alles, maar het meest logisch lijken tenderlocs a la 232 TC bijvoorbeeld.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10082
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 06 maart 2009, 19:45:59 »
Dan heb je dus eigenlijk een Duits treintje (232 TC = T18 of Br78) met AL of SNCF kenmerken... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Anoniem

  • Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Reactie #3 Gepost op: 06 maart 2009, 19:57:10 »
Daar komt het dan op neer ja ;D. De Elzas is toch meer Duitsland dan Frankrijk, dus ook met je Vollmervakwerkhuisjes zit je goed  8).

gertjuh87

  • Offline Offline
  • Berichten: 35
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Reactie #4 Gepost op: 07 maart 2009, 00:22:54 »
Hallo,

Dank jullie wel, ik ben even aan het zoeken geweest en kom dan de volgende loc's vinden:

Arnold: 2271 en 2269
Fleischmann 7078F

Hoe strak werd er de hand aan gehouden om alleen bij de laatste wagen een remmershuis te hebben, of hadden ze gewoon alles door elkaar zitten ivm rijtuigen gebrek?

M.v.g. Henk

     


Anoniem

  • Gast
Re: FL 8694 en 8695 SNCF Couperijtuigen
« Reactie #5 Gepost op: 09 maart 2009, 10:37:19 »
Ik kan mij niet herinneren (maar de informatie daarover is erg schimmig) dat de functie van remmer in Frankrijk überhaupt bestond. Er zijn ook geen Franse rijtuigen - d.w.z. rijtuigen die oorspronkelijk voor de Franse spoorwegen bedoeld waren - geweest die een remmershuis hadden voor zover ik kan beoordelen. Dus dat zal wel niet uitgemaakt hebben.

Ik betwijfel zelfs of er Armisticerijtuigen met een remmershuis zijn geweest...