Ik kan je wel al vertellen dat het aantal forensen (forensen vormen de bulk van de reizigers en zorgen voor de meeste inkomsten) dat de 1,5 uur tussen Weert en Antwerpen reist zeer gering is.
Tussen de eindpunten zal het aantal forensen wel mee vallen, maar er zijn meer haltes aan die lijn.In dorpen als Hamont, Achel, Neerpelt stikt het van de nederbelgen. Een deel gaat richting Eindhoven, maar ook een aanzienlijk deel richting Weert.
Ik zou wel eens cijfers willen zien van de bezettingsgraad van Groningen-Leer, Enschede-Muenster, Heerlen-Aachen, Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen (stoppert).
Ik weet niet of die prognoses hoog of laag zijn, ik kan geen reizigersstatistieken per traject vinden over bestaande spoorlijnen ter vergelijking.Maar als ik bij gebrek aan beter die aantallen vergelijk met de reizigersaantallen per station (www.treinreiziger.nl) zijn dat nou niet bepaalt hoge cijfers helaas...
Omdat Duitsland ,de Betuwelijn door de strot geduwd kregen
Het moet van de lokale politiek komen,want landelijk is de oostkant ,het vergeten volk