Dat was natuurlijk wat ik ook bedoelde... en natuurlijk is de reden dan nog interessanter dan de constatering.
Goed begrepen Peter! Dus ook geen vaste dienstregelingen zoals bijvoorbeeld dagelijks...
En heb je een idee waarom dat niet kan Chris? Willen België/Nederland nog geen regelmatig vervoer daar?
We zullen zien,wie er gelijk krijgt,zolang men spijkers op laag water blijft zoeken,zal er altijd iets of iemand tegen zijn,waardoor de zaak vertraagd uiteindelijk te duur en weer in de kast gelegd wordt in kader van de bezuinigingen,zo kan men eeuwig doorgaan,
Het is allemaal leuk en aardig die spoorlijntjes, maar wie zit er nu te wachten op een spoorverbinding van Antwerpen naar Weert? Moeten mensen uit Antwerpen dan gaan shoppen of werken in Weert? Of andersom? Lijkt me toch dat mensen uit Weert liever naar Eindhoven of Roermond reizen. Het probleem van de Kempen is gewoon dat het dun bevolkt is en er zijn geen grote steden, dus waarom zou je er een spoorweg aanleggen?
En Peter, dat zijn echt geen Calimero achtige praktijken.Al jaren zie je dat buiten Limburg ook andere onbelangrijke provincies het onderspit moeten delven ten opzichte van het Randstedelijk gebied.Zo ook lopen ook veel steden staatssubsidie mis omdat ze geen agglomeratie kunnen vormen.De lat is vanuit Den Haag zo hoog gelegd dat buiten de Steden Rotterdam, Den Haag en Amsterdam geen enkele andere stad hierop überhaupt aanspraak kan maken.Zelfs het samenwerkingsverband Parkstad slaat hierdoor de plank volledig mis.
Als de NMBS er al brood in ziet om een trein in een kleine plaats als Hamont te laten stoppen, zouden er toch weinig bezwaren kunnen zijn om die trein door te laten rijden naar Weert. Zeker als de NMBS de exploitatie voor haar rekening neemt.
... Roermond is aardig, maar ook niet meer dan dat, tenzij je hartje sneller gaat kloppen van een opgetuigde kazerne met de mode van vorig jaar. Dan zou ik als Limburger eerder naar Maastricht, Utrecht of Amsterdam gaan...