Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door wob
Vandaag om 21:58:57
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 21:57:04
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1794430 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #360 Gepost op: 30 maart 2009, 22:32:55 »
Gezien de bomen niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #361 Gepost op: 30 maart 2009, 23:29:09 »
Jawel! In die dagen was het erg warm maar waren de bomen nog kaal vanwege de frisse weken daarvoor. Rond 10 mei sloeg het weer om en werd het pas weer wat medio juni. De zomer zelf stelde niet zoveel voor...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #362 Gepost op: 31 maart 2009, 09:57:49 »
Oant moarn  ;D
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Johan77

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: 19 Toen
« Reactie #363 Gepost op: 31 maart 2009, 10:30:23 »
Hallo

Ik heb ook nog wat plaatjes opgezocht.


De 1316 met IC 935 te Geldermalsen op 6-1-95.


De 185 als trein 6140 te Kesteren op 6-1-95.


De 234 468-7 met Int.2345 te Lochem op 18-3-95.


De 388+765 als S3563 te Soestduinen op 16-8-95.


De 761+384+781 te Zwolle als S3561 op 23-8-95.


De Mp 3016 met trein 50902 te Soestduinen op 16-8-95.


De 3115+3101+3206 te Harlingen Haven op 19-8-95.

Mvg,Johan.


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8063
  • Spoor N
Re: 19 Toen
« Reactie #364 Gepost op: 31 maart 2009, 15:49:01 »
Jawel! In die dagen was het erg warm maar waren de bomen nog kaal vanwege de frisse weken daarvoor. Rond 10 mei sloeg het weer om en werd het pas weer wat medio juni. De zomer zelf stelde niet zoveel voor...
Ik geloof het meteen, zelf kon ik dat nog niet meemaken.

@Johan: Gezien de foto van de mP moet ik nog wat postwagens kopen, ik tel er 9?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #365 Gepost op: 31 maart 2009, 15:52:11 »
Hallo.
Hierbij was scans van Zwolle en het altijd mooie Drente  8)


Spuuglelijke rijtuigen, maar met het patroon van de tegels is het toch nog wat. Zwolle, 19toen.

4011, Echten 15-8-1991.

1314 met containermeuk, Echten 22-9-1994.

1114 met condensaattrein, Assen 30-6-1993.

1103 met buurtmeuk.  Laaghalen, 29-6-1993.

MP 3017. Laaghalen, 29-6-1993.

Hondekop 764 VAM aansluiting, 14-4-1994.

Veel kijk plezier.

Greetz,
Noppie.

A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #366 Gepost op: 31 maart 2009, 15:54:50 »
@Johan: Gezien de foto van de mP moet ik nog wat postwagens kopen, ik tel er 9?
Was dit niet de Wehkamptrein van Zwolle naar ......??? Mispoes or any one else help me out!
Heb er al eens eerder foto`s van gezien. Volgens mij op het 3railforum.

Greetz,
Noppie.


A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 422
  • Mat'54 766
Re: 19 Toen
« Reactie #367 Gepost op: 31 maart 2009, 16:05:16 »

Hondekop 764 VAM aansluiting, 14-4-1994.

Het zijn echt prachtige foto's, ik mis die tijd wel hoor. Maar dit kan niet hondekop 764 zijn, want die was omgebouwd tot intercitytreinstel.

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re: 19 Toen
« Reactie #368 Gepost op: 31 maart 2009, 18:18:07 »
Het zijn echt prachtige foto's, ik mis die tijd wel hoor. Maar dit kan niet hondekop 764 zijn, want die was omgebouwd tot intercitytreinstel.
Dank je voor het compliment.
Het opschrift van de dia zegt het echt hoor. Maaaaar van een afstand heb ik waarschijnlijk het verkeerde datum genoteerd. Vanaf nu gaat de dia met een onbekend nummer weer terug in de slede  :'(

Greetz,
Noppie.
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re: 19 Toen
« Reactie #369 Gepost op: 31 maart 2009, 18:24:37 »
Waarschijnlijk is dit de 769, één van de drie stellen (769, 771, 772) die nog geel waren met 4-delige schuiframen.  Van een 9 kun je al gauw een 4 maken...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: 19 Toen
« Reactie #370 Gepost op: 01 april 2009, 20:16:36 »


hengelo op en zomerse avond in 1991.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3753
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #371 Gepost op: 02 april 2009, 19:13:50 »

de 2510-2454-2440-2526 tilburg 22-07-1991.


mvgr Evert.

marnix2000

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #372 Gepost op: 02 april 2009, 20:18:47 »
@Robert: inderdaad. Al besefte ik dat toen overigens niet, ik was namelijk meer op jacht naar snellere treinen. Had ik maar veel meer in mijn eigen omgeving gefotografeerd.

@Edwin, thanks. Overigens erg leuk om ieders plaatjes en fotostekjes te zien. Nog even wat dia's opgezocht:


2530 met sproeitrein, Groningen


4x 2300 (voorop 2324 + 2305) met goederentrein onderweg bij Nieuw-Amsterdam (bij Emmen), 29/04/89


Op het deel Zuidbroek-Nieuweschans reed niet veel meer dan de wadlopers en een paar keer per dag
de Duitse trein. Het was dan ook altijd dikke pret, als er wel iets bijzonders voorbij kwam.
DB BR 624 602-8 kruist de sproeitrein met 2530 en 2286. Scheemda 26/05/89


DH-1 3115 kruist de sproeitrein met 2530 en 2286, Scheemda 26/05/89


2530 met sproeitrein 2286. De 2286 was nodig voor de retourreis, omdat omlopen
in Nieuweschans niet mogelijk was. Of toch wel ? Winschoterzijl 26/05/89


Voor een trouwerij kwam de NS 20 Kameel naar Tiel, 01/08/89


Hondekop, De2, NS 20 te Tiel, 01/08/89


NS20 Kameel te Tiel, 01/08/89

groet:Marnix
« Laatst bewerkt op: 02 april 2009, 20:27:13 door Marnix »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3753
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #373 Gepost op: 03 april 2009, 14:04:13 »
Marnix mooie foto van de 4 22200en in nieuwamsterdam ,deze foto moet op een zaterdag gemaakt zijn want 3 van de  4lok's bleven het weekend achter in Emmen om op maandagmorgen de olietrein weer naar Rotterdam te brengen

.
de 2105 op 16-04-1994 in Emmen .

mvgr Evert.

jakop

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #374 Gepost op: 04 april 2009, 19:21:01 »
De onderstaande foto's zijn niet echt 19 toen....waarschijnlijk begin 20 toen..

Ik noteerde geen data destijds, de lokatie is Uitgeest.

Niet zolang geleden dus, maar wel spoorhistorie want de BR 241 is al weer van de Nederlandse sporen verdwenen.




Op bovenstaande foto komt de 241-er met een staaltrein vanaf Beverwijk het emplacement van Uitgeest oprijden. De berucht overweg van Uitgeest was nog volop in gebruik en met de bouw van de tunnel moest nog worden begonnen.

Het jaar juiste moet wel te vinden zijn. Op hetzelfde fotorolletjes staan een open dag van de werkplaats Tilburg toen ze een stuks of zes BR232's net binnen hadden, de 1601 nog in NS livrei. Wie het weet mag het zeggen!