Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Lolke Bijlsma
Vandaag om 01:12:25
Noch 2021 door SBBcargo
Vandaag om 01:03:27
De knutsels van een badeend door Duikeend
Vandaag om 00:56:57
NS ICNG (1:220) door Debvd
Vandaag om 00:51:36
Roco NS 1100, 63655, hoe moet je decoder plaatsen? door Carel Ruysink
Vandaag om 00:42:20
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg, ofwel de Bimmelbahn door Lucien
Vandaag om 00:23:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:16:36
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes) door Frans Peeters
Vandaag om 00:09:01
Auhagen 2021 door ex-DR V100
23 januari 2021, 23:46:21
Artitec 2021 HO, accessoires. Nieuws van de fabrikant. door barry1972
23 januari 2021, 23:40:59
Kato EF510 H0 digitaliseren door erikkral
23 januari 2021, 23:19:53
Advies voor een nieuwe baan door Hennik
23 januari 2021, 23:16:53
Wensenlijst modelspoorhuizen, schaal N door MOVisser
23 januari 2021, 22:14:35
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
23 januari 2021, 22:10:25
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
23 januari 2021, 21:45:34
Toebehoren in schaal 1:45 voor de Rhätische Bahn. door Mitchell
23 januari 2021, 21:36:51
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen door Reinier Z.
23 januari 2021, 21:35:29
ESU Ecos 2 uit te breiden om meerdere treinen handbediend te laten rijden? door 1200blauw
23 januari 2021, 21:35:11
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
23 januari 2021, 21:19:16
Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek door Daan!
23 januari 2021, 20:50:22
Waar in de wereld is Mme. Sousterre? door 72sonett
23 januari 2021, 20:33:26
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door freekvo
23 januari 2021, 20:20:42
NPE Modellbau 2021 door Falcon10
23 januari 2021, 20:16:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
23 januari 2021, 20:09:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door laurent
23 januari 2021, 20:05:27
Nieuws over oud spul in Colombia door Joost O
23 januari 2021, 20:01:35
IR lichtsluis van Modelbouwled, handleiding gevraagd. door VvKan
23 januari 2021, 19:59:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
23 januari 2021, 19:53:22
Falkenheim door Wim Vink
23 januari 2021, 19:52:49
Puls-breedte-sturing, schadelijk voor motor of decoder? door spock
23 januari 2021, 19:21:26
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1403628 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 2958
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1928
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 2958
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2118
  • Le Canari
Re:19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1928
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3078
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2256
    • prutser aan het werk
Re:19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave