Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Twin Center open maken door Arno49
Vandaag om 23:01:23
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Bob R.
Vandaag om 22:59:46
Projekt 083-338 door tuurtje
Vandaag om 22:58:58
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door NS264
Vandaag om 22:45:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 22:39:54
H0 baan Zuid Limburg door T.Spat
Vandaag om 22:34:20
Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet? door emanje
Vandaag om 22:32:50
100x "Het is Weekend" foto's!!! door ArjanB
Vandaag om 22:27:07
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Wouter_
Vandaag om 22:20:17
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Sven
Vandaag om 22:10:21
Roco en Piko ICE’s, sluitverlichting knippert? door zuyderduyn
Vandaag om 22:03:38
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door T.Spat
Vandaag om 21:58:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 21:51:51
Puntstuk Roco wissels door Wout br52
Vandaag om 21:39:51
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 21:36:13
Rijnmondlijn in h0 door Sebas5998
Vandaag om 21:29:23
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 21:19:40
Baan in Los Angeles door bosje77
Vandaag om 21:15:17
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door cor_b
Vandaag om 21:13:36
Tal der Eichhörnchen. N door raymond erdtsieck
Vandaag om 21:08:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 21:02:06
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
Vandaag om 21:02:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frycio82
Vandaag om 20:59:35
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
Vandaag om 20:55:28
Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90 door verst107
Vandaag om 20:18:25
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 20:18:12
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 20:17:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:04:07
Modelspoorbaan Fleischmann door jerrytrein
Vandaag om 19:48:48
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem door Ronald Koerts
Vandaag om 19:34:23
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1306605 keer)

RJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 783
Re:19 Toen
« Reactie #45 Gepost op: 22 februari 2009, 13:46:44 »
Zouden die deze platen hier willen posten of via de mail naar me toe willen sturen?

Doe maar gewoon hier, want ik wil ze ook wel zien.  :)

Mooie foto's!

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:19 Toen
« Reactie #46 Gepost op: 22 februari 2009, 17:00:59 »
@ Harry62,
Als je nog meer plaatjes hebt van station Zwolle, met name het 2e perron, dan hou ik me aanbevolen.
Het gaat mij voornamelijk om de restauratie die daar gestaan heeft.

Groet, Ronald.

Van dat gebouwdje zelf heb ik geen foto's. Alleen stukjes van de zijkanten als ik een foto maakte van een trein op spoor 3 of 5. Daar kan ik je dus niet mee verder helpen.

Overigens was het geen restauratie, maar gewoon een wachtruimte met zitjes langs de zijkanten. Tegen de achterwand waren automaten geplaatst en er was -geloof ik-een loket  waar je koffie en broodjes en dat soort dingen kon kopen. Ik heb daar nog heel wat uren zitten wachten als er s'avonds een uurdienst werd gereden en ik een half uur moest wachten voor ik verder kon naar huis. Daarachter was overigens ook nog een personeelsverblijf.

@ Wim

Mooie foto's Wim.
Heb je misschien ook nog foto's van de bediening van de aardappelhandel in Franeker met 2400 ? Ik ben daar 1 keer geweest, maar toen was het al met 6400.

Groeten Harry.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3411
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:19 Toen
« Reactie #47 Gepost op: 22 februari 2009, 17:01:40 »
@ Fridzie en RJ: Er komt t.z.t. een boek over de NFLS-lijnen, dus dan zie je Holwerd, Blija etc. vanzelf  ;)

@ Harry, nee zelf heb ik die niet  :( wel eens eentje gekregen van een ander met een 216 op Franeker West
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2009, 17:04:01 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #48 Gepost op: 22 februari 2009, 17:27:27 »
@t harry, zie hier:






Wij(als club, zie www.vvrmz.nl) zijn alleen in bezit van deze orginele tekening, wat ons ontbreekt zijn foto's van dit gebouw daar wij van plan zijn om dit gebouw terug te bouwen.

Groet, Ronald.

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:19 Toen
« Reactie #49 Gepost op: 22 februari 2009, 17:31:29 »


6436 aan het rangeren bij Hettema in Franeker op 2 november 1990.

Groeten Harry.

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:19 Toen
« Reactie #50 Gepost op: 22 februari 2009, 17:48:16 »
@ Ronald.

Misschien was het vroeger wel een restauratie, maar ik herrinner me dat gebouw vanaf 1980 als een vrij kale wachtruimte zoals in mijn vorige bericht omschreven.

Groeten Harry.
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2009, 18:03:06 door Harry62 »

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #51 Gepost op: 22 februari 2009, 19:12:21 »


deze lok kwam normaal nooit op het station van Emmen, maar om slijtage aan een kant van de wielen te voorkomen ging de lok mee naar Almelo-Zwolle-emmen, zodat de lok weer andersom stond en de nodige rondjes zonder problemen kon rijden, de laatste jaren kwam er een kraanwagen aan te pas om de lok te draaien.er waren 2 lok's van dit type in Emmen en zijn vorig jaar verkocht.


mvgr Evert Masselink

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3411
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:19 Toen
« Reactie #52 Gepost op: 22 februari 2009, 19:56:46 »
Leuk topic wordt dit  ;D , daar gaan we weer Back to the 80's:


In de winterdienst 1988/'89 komt er op zaterdag een Plan T naar Leeuwarden en dat is daar niet bepaald alledaags materieel. Gereden wordt trein 31231 Den Haag CS-Leeuwarden, waarna het stel de gehele zaterdag in de tuin wordt opgesteld, om in de avonduren weer richting het verre Westen te vertrekken. Op 11 maart 1989 wordt dit dienstje gereden met treinstel 517.


Op dezelfde dag staat Wadloper 3203 te genieten van het weekend. Afgezien van de grote reclame op de Bz-bak lijkt het stel nog in de oer-uitvoering. Schijn bedriegt; op het dak van de B-bak is al de proefopstelling van de geforceerde luchtventilatie te zien, die later op alle stellen en motorrijtuigen werd aangebracht.



Een afwijkende motorPost is de 3019, gefotografeerd in Leeuwarden op 14 januari 1989. Na herstel van schade heeft de mP aan één zijde een zandgele frontseinbalk gekregen, zoals de mP's die in hun bruine periode allemaal droegen.


Op 8 juli 1988 staat ICM1 4012 in de opvallende Martinair-uitvoering aan het Leeuwarder perron. Internet was er nog niet dat er moest geluk bij om de omloop van de 4011 (KLM) en 4012 te achterhalen of ze toevallig tegen te komen


Het modernste goederenwagentype in 1988 waren de bij Talbot gebouwde oceaanblauwe Eanos'en.
Op 17-07-1988 was er een feestje bij Stoomtram Hoorn-Medemblik. Naast de Hoogovenstrein en de rijdende 3737 was een goederentram ingelegd waarin deze fraaie wagen meereed.


De treinserie 700 Leeuwarden-Amsterdam CS was sinds 1984 al het domein van ICM. In de 500 naar Rotterdam/Den Haag waren de onverwoestbare Hondekoppen nog heer en meester.
Met 140 op de teller langs kilometer 160 bij Wirdum stuiven hier de 356 en 362 voorbij op 14-08-1988. Nu ruim 20 jaar later noemen we dat "een interessante combi van een asbest- en glaswolstel  :-|".


Schaatskampioenschappen in Thialf Heerenveen zorgen sinds jaar en dag voor versterkte en extra treinen. Meestal rijden die (soms als ledig materieel) door  naar Leeuwarden, maar op 13-11-1988 werd de roest van spoor 1 te Heerenveen geblazen door de 727 die hier werd opgesteld. Straks zal het stel weer terugkeren naar Heerenveen IJsstadion en de schaatsfans terug naar Den Haag vervoeren. Het was de periode waarin de Hondekoppen verplicht met de achterste stroomafnemer op moesten rijden, totdat de nodige vouwbalgbrandjes deze maatregel weer lieten vervallen.



groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3411
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:19 Toen
« Reactie #53 Gepost op: 22 februari 2009, 22:28:13 »
Drukte in Sneek, mei 1983. Het zijn de laatste weken voor de DE-stellen op Lw-Stv. In Sneek loopt om 15.40 uur een gerenoveerde DE2 binnen uit Stavoren. De spitstrein uit Leeuwarden (2 motorrijtuigen + DE2) staat te brommen op spoor 2.

Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3411
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:19 Toen
« Reactie #54 Gepost op: 25 februari 2009, 00:12:40 »
Toen de meeste rayons nog de beschikking hadden over een ongevallentrein.

De Stalen D als ongevallenwagen van Rayon Noord opgesteld achter een 2400 te Groningen, 1986



Klaar om uit te rukken, mocht dat nodig zijn. Later verdween de Groninger wagen en werd alles boven Zwolle bediend door de Zwolse ongevallenwagen 'Dick'.  Tegenwoordig sturen we een vrachtautootje...

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntalbahn rond 1961 (Diez, Balduinstein), Traincontroller Gold 8.0 MultiZentrale Roco.

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 527
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re:19 Toen
« Reactie #55 Gepost op: 25 februari 2009, 07:08:18 »
Heb je misschien ook nog foto's van de bediening van de aardappelhandel in Franeker met 2400 ? Ik ben daar 1 keer geweest, maar toen was het al met 6400.

Harry, kijk eens op http://lolkebijlsma.com/franeker.html daar heb ik een aantal foto's van goederentreinen in Franeker.

Hier een voorbeeld, de 2407 met een aantal Interfrigo wagens.



Lolke

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #56 Gepost op: 26 februari 2009, 15:41:02 »
Na dit roerig weekend weer overleefd te hebben gaan we rustig verder.

Nieuwe assen ? Nieuwe motoren ?



Sjit, deze passen niet.


edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 1650
  • Allegra" treinstel
Re:19 Toen
« Reactie #57 Gepost op: 26 februari 2009, 22:51:29 »
Tot wannneer heeft er in Rayon Noord een ongevallenwagen gestaan Wim?
Ik ben hier zeer benieuwd naar.

groetjes edwin

Harry62

  • Offline Offline
  • Berichten: 122
Re:19 Toen
« Reactie #58 Gepost op: 26 februari 2009, 23:01:42 »
@ Lolke.

Bedankt voor de link. Die website kende ik nog niet. Ik heb zelf maar heel weinig foto's van goederentreinen in Friesland. Groningen was voor mij een stuk dichterbij en daar reed ook veel meer. Daar zal ik binnenkort eens wat foto's van plaatsen.

1 foto viel mij meteen op. Die van de 6436 in Franeker op 2 november 1990. Een paar dagen geleden heb ik hier een paar foto's geplaatst van deze lok op dezelfde dag aan het rangeren in Franeker West. Was ik dus blijkbaar niet de enige die daar die dag aan het fotograferen was... Hier een plaatje van deze trein bij aankomst in Franeker, gemaakt bij de overweg net ten oosten van het station. Volgens mij moet jij dan een eindje verderop gestaan hebben bij de aansluiting als ik het  goed heb.




Daarna ging de trein door naar Harlingen waar nog een paar VAM-wagens omgewisseld moesten worden.

Toch leuk dat je na ruim 18 jaar tot de ontdekking komt dat je toen op dezelfde dag dezelfde trein op bijna dezelfde plaats hebt gefotografeerd..

Groeten Harry.

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #59 Gepost op: 27 februari 2009, 09:19:37 »


vandaag weer een plaatje gemaakt op het station van Emmen,tegenwoordig is het niet meer mogelijk om overdag een goederentrein in Emmen te fotograferen ,maar in die tijd toen ik deze plaat maakte kwamen er nog 2 x per dag een goederentrein naar Emmen.


mvgr Evert Masselink.