Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wielstel draaiend vastzetten? door eezacque
Vandaag om 10:46:25
Zonder fouten een Arduino programmeren door Hennik
Vandaag om 10:26:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:16:32
Bouw Br 03 001 Borsig door puntenglijder
Vandaag om 10:15:55
Pimp my Hippel door Jan-Peter
Vandaag om 10:15:02
Initiatief Tramweg-Stichting voor behoud SUN-tramstel (Ut) scoort eerste succes door ingenium secundus
Vandaag om 10:05:52
Zoekplaatje NS 3726 door ingenium secundus
Vandaag om 09:56:23
Lima VIRM, reservekoppeling, waar verkrijgbaar? door hans1958
Vandaag om 09:45:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ruudns
Vandaag om 09:43:25
Van Biervliet 2552 blijft staan met draaiende motor. door Ben
Vandaag om 09:42:43
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 09:18:25
Welke manier van handbediening op wissels? door Wim Janse
Vandaag om 09:14:05
Polarisatie ofwel keerlus schakeling met een sectie en lichtsluis door bask185
Vandaag om 09:12:24
Crafftiq start met de ontwikkeling en productie van modeltreinen door thonis
Vandaag om 09:06:46
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Noordernet
Vandaag om 08:53:43
Piko NS1100, materieelbespreking door Forever Rocofan
Vandaag om 08:37:01
BNLS-module: "Grasland" door tothebeach
Vandaag om 08:29:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 08:09:52
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 07:25:13
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Wim Vink
Vandaag om 07:20:01
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door barry1972
Vandaag om 00:07:56
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door barry1972
Vandaag om 00:01:15
Zelfbouw rails en wissels H0, waar te beginnen door laurent
22 september 2020, 23:12:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door iarnrod
22 september 2020, 23:11:18
Tillig DDR DR Bme 2de klasse rijtuig type Y/B 70 H0 door stefan88
22 september 2020, 22:52:24
Draaistelwagens en Wielstelwagens door Freek Jonkers
22 september 2020, 22:50:11
Projekt 083-338 door Falkenberg
22 september 2020, 22:28:08
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn) door arnout
22 september 2020, 22:24:20
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 september 2020, 21:47:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
22 september 2020, 21:33:22
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1349185 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2941
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1923
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2941
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • Le Canari
Re:19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1923
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3009
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2247
Re:19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave