Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Biesje
Vandaag om 17:32:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 17:31:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 17:29:34
Projekt 083-338 door basjuh1981
Vandaag om 17:20:14
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd. door Sven
Vandaag om 17:14:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:11:54
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door sdz1976
Vandaag om 17:11:08
Vraag over aanpassen van een kardan aandrijving door Marco Staartjes
Vandaag om 17:05:22
Calandbrug gerenoveerd, treinverkeer via nieuwe verbinding. door johanw
Vandaag om 17:05:00
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
Vandaag om 17:04:06
Model steenkolen maken voor de stoomlok door Karben
Vandaag om 16:54:54
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Erik Baas
Vandaag om 16:48:45
Zonder fouten een Arduino programmeren door Eric B
Vandaag om 16:45:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:42:24
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 16:41:18
BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma door Pauldg
Vandaag om 16:34:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RikM
Vandaag om 16:28:20
NS 2100, zelfbouw door Gert Arkema
Vandaag om 16:27:20
Diverse projecten, vooroorlogs materieel door janw
Vandaag om 16:27:03
Roco lok in startset na 3 uur defect. door Ronald Koerts
Vandaag om 16:04:59
Ondergrond maken voor stoomdepot en werkplaats, maar waarmee? door Ronald Koerts
Vandaag om 15:59:57
[H0] De Spoorstraat door spoorijzer
Vandaag om 15:20:14
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 14:59:22
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door puntenglijder
Vandaag om 14:54:01
Trein stopt op wissel door Ronald Halma
Vandaag om 14:53:38
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Gerco van Beelen
Vandaag om 14:41:00
Aankomst grootste containerschip ter wereld door Hans Reints
Vandaag om 14:19:10
Na de multimaus....hoe verder? door BrightonBelle
Vandaag om 14:11:36
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 14:04:47
Hookyville (schaal N) door gvandersel
Vandaag om 13:33:39
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1305156 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2937
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1895
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2937
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2073
  • Le Canari
Re:19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1895
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2932
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2223
Re:19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave