Doel:€250.00
Donaties:€310.00

Per saldo:€60.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 28-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door sneek
Vandaag om 00:45:30
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door NS264
29 september 2020, 23:57:50
Raadplaatje door Daan Neijenhuis
29 september 2020, 23:53:00
Nürnberg 2021 door EricZmS
29 september 2020, 23:26:22
The Summer of 69 door Jeronimos
29 september 2020, 23:22:00
Historische film over NS in1924 ,met slecht gekozen geluid. door Peter Kleton
29 september 2020, 23:12:55
NCS 41-50 / NS 7001-7010 in messing / Spoor-0 door FritsT
29 september 2020, 23:05:29
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Chiel
29 september 2020, 22:52:35
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
29 september 2020, 22:51:05
Projekt 083-338 door 44
29 september 2020, 22:44:16
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door MOVisser
29 september 2020, 22:31:48
NS 5000 Austerity W.D. 2-10-0 (DJH Euro Kit E101) door Tomasso
29 september 2020, 22:28:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
29 september 2020, 22:28:21
Van Biervliet 2552 blijft staan met draaiende motor. door ruudns
29 september 2020, 22:20:11
Gezocht: kleine trekveertjes, 6mm, diameter 3mm? door eezacque
29 september 2020, 22:17:47
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
29 september 2020, 22:06:13
Baanderhoek H0 3 x 1,3 m door Remko_H0
29 september 2020, 22:01:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
29 september 2020, 21:19:41
Lux reinigingswagens, is het wat? door Olivier77
29 september 2020, 21:07:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door SvenW
29 september 2020, 20:57:32
De Hondsrugbaan, H0 door Joto
29 september 2020, 20:46:53
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door HuubvG
29 september 2020, 20:44:58
Waarde Marklin treinen door Rick
29 september 2020, 20:40:53
DR rijtuigen halberstadt, reko, Y/B 70 door stefan88
29 september 2020, 20:35:52
KIBRI Locloods deuren bewegen door jerrytrein
29 september 2020, 20:21:54
Ringleiding gelijk- en wisselstroom, welke afstand tussen beide? door Locofiel
29 september 2020, 20:11:46
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Sander.
29 september 2020, 20:09:52
Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen? door Martin Welberg
29 september 2020, 19:38:41
Roßnitz door Dennis.
29 september 2020, 19:38:27
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - GEANNULEERD! door Falcon10
29 september 2020, 19:16:24
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1350059 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3011
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2941
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1923
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2941
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Le Canari
Re:19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1923
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3011
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3011
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 3011
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2245
Re:19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave