Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
Vandaag om 11:19:27
Verschil leveranciers DCC decoders? door Ronald Halma
Vandaag om 11:18:19
NS/32 door FritsT
Vandaag om 11:08:41
Perronhoogte TP3 door Pauldg
Vandaag om 10:59:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Pauldg
Vandaag om 10:50:12
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door MartinRT
Vandaag om 10:47:54
zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1784414 keer)

mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3725
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2146
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: 19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re: 19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3716
Re: 19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2146
    • Jacquelinger Lokalbahn - Nebenbahn in H0
Re: 19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3725
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3725
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re: 19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re: 19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re: 19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Online Online
  • Berichten: 3725
  • de hondsrug baan
Re: 19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2354
Re: 19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave