Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-02-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DB1613 Roermond op een dieplader. Bestemming bekend? door Forever Rocofan
Vandaag om 22:38:46
DR4018 eerste 4 outs zijn niet te gebruiken ondanks reset CV8=8 door Bert_Apd
Vandaag om 22:38:28
Rail Force One Sharky 1:1 aanwezig tijdens On TraXS! in het spoorwegmuseum. door Falcon10
Vandaag om 22:35:30
Projekt 083-338 door Erik Baas
Vandaag om 22:32:21
BNLS Werkspoor - Mesu models NS 2000 door rolfm
Vandaag om 22:24:58
RAIL 2020 21, 22 en 23 februari, Houten. door FritsT
Vandaag om 22:23:39
Fasedraad analoog door GertN
Vandaag om 22:11:22
Putdeksels! door Edsko Hekman
Vandaag om 22:07:14
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 22:06:08
Dordrecht jaren 70 door Eric B
Vandaag om 22:04:16
Coöperatie de Eendracht door Harold Content
Vandaag om 22:03:43
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan door Hendrik Jan
Vandaag om 21:30:33
Mardec, optocouplers raken defect. Suggesties? door Patrick Smout
Vandaag om 21:22:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door pascal
Vandaag om 21:13:22
Modellen stofvrij maken door BCh
Vandaag om 21:03:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:01:37
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 20:45:15
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 20:39:34
WinTrack 10, ook n-spoor bibliotheken beschikbaar? door nederbelg
Vandaag om 20:10:30
Paul's model train stuff door Paul's model train stuff
Vandaag om 19:42:29
Videoritten 2020 door NS264
Vandaag om 19:22:58
Trekkracht verbeteren door Reinout van Rees
Vandaag om 19:21:43
Baan in Los Angeles door NS264
Vandaag om 19:13:23
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 19:06:36
NS modelbaan Hoekdam H0 door NS264
Vandaag om 18:28:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:07:40
VERPLAATST: DB1613 Roermond op een dieplader. Bestemming bekend? door Bert van Gelder
Vandaag om 18:04:33
Verkrijgbaarheid Labelle smeermiddelen door zuylen
Vandaag om 17:06:57
Depot + vervolg Vlieringen-2 door zuylen
Vandaag om 17:01:32
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door spoorijzer
Vandaag om 16:37:33
  

Auteur Topic: 19 Toen  (gelezen 1296634 keer)

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2009, 13:15:20 »
heb toch nog meer gescande dia's deze heb ik ooit zelf gescand met mijn oude hp






De foto boven is in Zwolle gemaakt tussen 1981-83
De foto onder is in Mariënberg gemaakt voor de verbouwing in 1985.

mvgr Evert Masselink

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2009, 17:17:53 »
Oei die foto van Mariénberg  is super.
De combinatie klassieke beveiliging met rode diesels
doet het bij mij altijd goed,ga zo door!!!!

gr Ed.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2009, 17:46:41 »


Bij iemand bekend waarom ze daar in hemelsnaam symmetrische wissels hebben gebruikt ???
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Edde

  • N Bahn BRD 1977-1985
  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
    • Mijn Flickr pagina
Re:19 Toen
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2009, 17:50:17 »
Ik denk omdat anders het kruiswissel niet pastte.
Is natuurlijk zonde om in zo'n duur wissel te zagen ;D

gr Ed.
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2009, 18:05:59 door Ed. Reden: spelfout »

HuubvG

  • Train Jaune de Cerdagne
  • Offline Offline
  • Berichten: 2073
  • Le Canari
Re:19 Toen
« Reactie #19 Gepost op: 16 februari 2009, 17:55:12 »
Intrigerende vraag! Misschien heeft het te maken met het tracé voorbij de tunnel. Scherpe vertakking naar links/rechts?
Station Villefranche de Conflent: dubbel kopstation H0m><H0.

Marijn

  • Grote treintjes monteur
  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
    • Rangeerbaantje "Den Boog"
Re:19 Toen
« Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2009, 18:04:44 »
Als ik goed kijk lijkt het alsof het wissel dat rechts achter ligt gewoon een recht wissel is.
Na dit wissel lijken beide sporen in de tunnel naar links af te buigen.
In dit geval klopt de oplossing met de 3 symmetrische wissels wel, de hoek waarmee dat rechte wissel, welke diagonaal ligt, zijn aftakkende spoor de kruising in duwt veroorzaakt zo'n onmogelijke hoek dat je wel Y wissels nodig hebt.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2009, 13:31:32 »
En het laatste stukje.

Inrijsein Herstal.



Op de plaats rust.



Op dit moment ben ik waarschijnlijk een oude steenkolenmijn aan het verkennen welke hier aan de rechter zijde lag.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2009, 13:14:20 »
We gaan gewoon verder.

Kunstmesttrein voor Rotterdam staat vertrekgereed te Sittard.



De cabine.



Hoppa, nogmaals.


mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #23 Gepost op: 19 februari 2009, 15:55:07 »


hierbij nog een foto van het station van zwolle, links onder op de foto zijn reeds de voorbereidingen voor het nieuwe perron in volle gang ,weet iemand van hier welk jaar dat geweest is.


mvgr Evert Masselink

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #24 Gepost op: 19 februari 2009, 16:24:16 »




bij de bovenste foto is bijna niets meer terug tevinden, maar voor die gene die in emmen bekend zijn is op de voorgrond nu de fietstunnel tussen de rietlanden en het waanderveld,bij de onderste foto is duidelijk het station van emmen herkenbaar, elke morgen van maandag tm vrijdag reden er 3 gekoppelde DE2en naar emmen je moest er vroeg je bed voor uit want om 7 uur kwamen de brommende diesels al op het station van emmen binnen.
wat ik nog wel weet is dat de DE2en net in Amerfoort waren gereviseerd 

mvgr Evert Masselink

Roelof

  • Gast
Re:19 Toen
« Reactie #25 Gepost op: 19 februari 2009, 16:26:48 »
Gezien de materieeltypen en gravend in mijn geheugen zal het halverwege de jaren '80 moeten zijn geweest.
Ga nog even verder zoeken en hoop je te kunnen helpen.

Groet, Ronald.

Dolf44

  • Offline Offline
  • Berichten: 843
Re:19 Toen
« Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 17:02:35 »
Zelfde trein, andere dag, andere loc.



Enzijn cabine.



Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:19 Toen
« Reactie #27 Gepost op: 19 februari 2009, 19:09:45 »

mvgr Evert Masselink

Bedankt voor deze foto's Evert, ik heb altijd geweten dat er op Zwolle-Emmen ooit ook een spitsslag was met 3xDE-II maar er tot op vandaag nog nooit foto's van gezien. Mooi hoor met alle vleugels, platen en bordjes er nog op. Helemaal super dit!
Wordt het toch nog gezellig!

mass am see

  • Offline Offline
  • Berichten: 2926
  • is met treintjes aan het spelen
Re:19 Toen
« Reactie #28 Gepost op: 19 februari 2009, 19:49:43 »





nog 2 plaatjes uit emmen bovenste in de buurt van de rietlanden en onderste op het station van emmen.

mvgr Evert Masselink

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2223
Re:19 Toen
« Reactie #29 Gepost op: 19 februari 2009, 20:53:05 »
Dag Evert,

Deze dia's zijn nieuw voor mij  :D
groeten Dave