Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Frank 123
Vandaag om 20:57:51
Piko blauwe 1000 door Deetrein
Vandaag om 20:52:31
Esu 51820 SwitchPilot v2 door Ben
Vandaag om 19:52:14
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 19:29:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 19:25:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Debvd
Vandaag om 19:23:33
Terschellinger Spoor door Michiel2
Vandaag om 19:12:03
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 19:03:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:33:19
fotowedstrijd 2025 welk onderwerp? door Rob Ellerman
Vandaag om 18:32:58
Geluid Piko 1000 groen door Luc2000
Vandaag om 17:35:36
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Charles_
Vandaag om 17:13:05
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 16:51:43
Mijn geweatherde modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:33:42
Plux 16 decoder voor Roco H0 lok door Hasenwald
Vandaag om 16:26:42
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 16:17:51
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
Vandaag om 16:00:35
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:47:22
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 14:54:23
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Josephes
Vandaag om 14:34:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:27:15
Welke kleur groen voor NS bovenleidingportalen door grove den
Vandaag om 14:15:13
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:44:05
Baanonderbreking Trix door wielke
Vandaag om 13:29:46
Minibaan Visserskaai H0 door jan47
Vandaag om 13:06:43
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Wim Vink
Vandaag om 12:41:23
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 11:18:54
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:52:11
MLF Fielschmann motor kit door Besselspoor
Vandaag om 09:34:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:21:18
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 72646 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
  • Spoor N
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #300 Gepost op: 27 January 2010, 21:46:04 »
Naar het schijnt was de loc daar stuk.

En dat zegt hopelijk niets over de V250. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #301 Gepost op: 27 January 2010, 21:47:35 »
Nou hij is dus onderweg ,nummer hoeveel is het eigenlijk,en ja ik kan hem natuurlijk ook aanschaffen om op mijn baan te laten rijden (fantasie Oostenrijksberglandschap)kan er nu nog een keer een Mat 54 deze kant opgestuurd worden en ik ben helemaal blij (y) (y)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #302 Gepost op: 19 January 2011, 01:34:34 »
Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....laat de NS en de Italiaanen (de Albatros is toch en italiaans design?) het maar zien wat design is (y) (y)

http://www.bahnbilder.de/bilder/sonstige-239120.jpg
http://www.spiritdesign.at/images/gallery/right_images/OEBB_RJ_ext_01_L.jpg
http://bahn-im-bild.startbilder.de/1024/ein-bb-railjet-steuerwagen-80-90717-50398.jpg
http://dmm.travel/typo3temp/pics/Railjet_bei_Bicske___c06b9fabda.jpg

Hoewel, als nieuwe benelux trek-duw trein (geen HSL) zou de Railjet ook wel interesant zijn (y)
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 01:37:45 door Eduard »

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4244
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #303 Gepost op: 19 January 2011, 08:45:31 »
Grappenmaker, aan HSL materieel worden wel even wat andere eisen gesteld dan aan een regio-boemeltje.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #304 Gepost op: 19 January 2011, 08:48:30 »
Noem je nu serieus de Railjet een regioboemeltje, of is dit een poging tot sarcasme die ik niet begrijp?
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9892
    • belse roestkraam
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #305 Gepost op: 19 January 2011, 09:20:25 »
nou oke, trek-duw-ICtje dan. Stopt ook in Horst-Sevenum en blerick.

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #306 Gepost op: 19 January 2011, 09:26:35 »
En dan nu even een serieus commentaar   ;D ;D
Waarom überhaupt die "italiaanse troep", ben heus niet zo'n "frankofiel" (alhoewel prachtig vakantieland en lekkere kaas), maar die TGV's rijden toch alweer zo'n 30 jaar, dus hoe "beproeft" wil je het hebben  :-\
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #307 Gepost op: 19 January 2011, 09:45:48 »
Waarom überhaupt die "italiaanse troep", ben heus niet zo'n "frankofiel" (alhoewel prachtig vakantieland en lekkere kaas), maar die TGV's rijden toch alweer zo'n 30 jaar, dus hoe "beproeft" wil je het hebben  :-\

Zoals ik in het draadje "Fyra" al gezegd heb, is AnsaldoBreda bepaald geen nitwit als het gaat om hogesnelheidstreinen. Vergeet niet dat de Italianen al sinds de jaren '20 snelle lijnen met snelle treinen hebben en sinds eind jaren '70 ook een echte hogesnelheidslijn naar de de standaarden van vandaag, met dus echte hogesnelheidstreinen. En vele daarvan komen bij AnsaldoBreda vandaan, dus die hebben heus een flinke knowhow. Het grote probleem van Ansaldo zit 'm niet in de voor hun nieuwe technologie, het probleem zit hem in de planning. Daar zijn ze compleet hopeloos in.

Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....

Ik ben wel met je eens dat ze er schitterend uitzien, maar over zo'n beetje alle overige aspecten van die trein wordt steen en been geklaagd op Zwitserse, Oostenrijkse en Duitse fora:
- in de tweede klas voelt het echt als een railjet, en wel eentje van Ryanair of zo
- de premiumklasse is altijd leeg (toeslag t.o.v. 1e klas veel te groot) en bovendien zijn de compartimenten niet afgesloten
- ze zijn eeuwig en altijd te laat - hoewel dat de laatste tijd wel meevalt
- je kunt geen fietsen meenemen
Enzovoort...

Daarop afgaande is de "Schienentiefflieger" ook niet zo'n succes. Ik heb zelf maar twee keer in zo'n ding gezeten (München - Wenen en kortgeleden nog Feldkirch - Bregenz), maar ik kan me wel vinden in bijvoorbeeld het gebrek aan beenruimte in de tweede klas (sorry, Economy class).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22719
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #308 Gepost op: 19 January 2011, 09:57:02 »
Maar nu noem je vooral eigenschappen die door de afnemende partij worden bepaald. Beenruimte, indeling of prijsbeleid hebben niet zoveel met de fabrikant of zelfs maar de trein te maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #309 Gepost op: 19 January 2011, 10:09:18 »
Oh, dat klopt zeker. Ik wilde meer aangeven dat de railjet ook niet alleen maar hosanna is omdat-ie er goed uitziet...

en dus geldt:

Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen

niet onverkort.
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 10:12:11 door Wesley­­ »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
  • Spoor N
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #310 Gepost op: 19 January 2011, 10:13:10 »
Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....laat de NS en de Italiaanen (de Albatros is toch en italiaans design?) het maar zien wat design is (y) (y)
Dat de Railjet iedere 30 minuten langs rijdt en er prachtig uitziet is niet echt een goede reden om die dan ook te kopen. Het zegt namelijk niets over de trein zelf. Bovendien heeft de Fyra wel design, geen goede naar mijn mening maar het is er wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #311 Gepost op: 19 January 2011, 10:14:09 »
Elke trein heeft design (= ontwerp) ;D.

Karwendel

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #312 Gepost op: 19 January 2011, 10:17:24 »
Wat Eduard hier meldde, heb ik ook al eens gedacht. De Railjet stond heel wat sneller op de rails dan de Albatros. Ik geloof, dat ÖBB en Siemens amper twee jaar nodig hadden van idee tot inzet. Daarnaast haalt de RJ toch echt nog 230 km/h. Of je die 20 km/h in de binnenlandse HSL-dienst echt zult missen, betwijfel ik.

Voor wat betreft de klachten over het interieur: de RJ heeft zo ongeveer hetzelfde interieur als een ICE 3. En wanneer je als Oostenrijker gewend bent aan de ÖBB-EC-rijtuigen, is dat inderdaad een stuk krapper. Je kunt het enigszins vergelijken met het verschil tussen een niet-gerenoveerde Koploper en een gerenoveerde Plan T.

Tot slot: het ontbreken van een fatsoenlijke fietsen-/bagageruimte is iets waar vrijwel alle moderne, snelle treinen last van hebben.

Wim

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4599
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #313 Gepost op: 19 January 2011, 10:27:14 »
De railjet had misschien dan prima dienst gedaan als men de bestaande lijn viersporig had gemaakt, waardoor men met 200km/h kon rijden en Den Haag bijvoorbeeld ook had kunnen meedoen in de dienstregeling. 

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #314 Gepost op: 19 January 2011, 10:28:19 »
Oftewel, een goeie vervanger van de hedendaagse beneluxtrein.  ;D