Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door hervé
Vandaag om 16:38:46
Chinese prut kabel door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:34
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:22:26
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Br 38 Piko Superen. door Prutsert
Vandaag om 16:00:58
schok bij vertrek door Hasenwald
Vandaag om 15:29:04
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 15:03:49
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 69823 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #345 Gepost op: 10 June 2011, 21:20:07 »
Ja, het is maar een preofneus. Maar ze krijgen allen die leuke proefneus ;D

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #346 Gepost op: 10 June 2011, 21:39:10 »
Het is eerder een fopneus.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Jorick

  • Rijdt schaal 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 162
    • Jorick de Lange.nl
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #347 Gepost op: 12 June 2011, 14:19:22 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5375
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #348 Gepost op: 12 June 2011, 14:38:02 »
Waren ze bang dan dat die V250 van het spoor zou waaien in de Hollandse polders?  ;D ;D  ;D

Even zonder gekheid: je verhaal klinkt heel logisch. Maar dan hadden ze dat gedrocht toch nog wel een beetje fatsoenlijk kunnen ontwerpen?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #349 Gepost op: 12 June 2011, 22:50:10 »
Waarschijnlijk dezelfde ontwerper die ze bij Peugeot in dienst hebben

- Peter (geen fan van de huidige stijl van luchtinlaten van Peugeot)
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #350 Gepost op: 13 June 2011, 01:06:07 »
Maar door die gekke neus, ligt hij stabieler op het baanvak dan welke andere hogesnelheidstrein ook! Er zitten hier vast wel wat Formule-1 fanatiekelingen. Kan je je bij een F1 auto de 'spoiler' aan de voorkant, laag bij de grond, voor je halen? Dat heeft deze V250 ook. Door de wind, de neerwaartse druk via de opening aan de voorkant, wordt de trein tegen de rails aangedrukt. Minder last van slip, stabieler op het spoor en nog veel meer voordelen.

Er is wel over nagedacht, hoor. Die neus is dus niet voor niks open... :)

Wielspin lijkt me meer een probleem bij het wegrijden, dan heb je niets aan spoilers, skirts enzo. Weinig rijwind als je stilstaat he. Bovendien krijg je met een vlakke neus als bij de class 43 en clas 91 en de TGVs meer neerwaartse druk om de trein in de rails te houden. ( bij de koplopers was dat vroeger een probleempje geloof ik ).
En met het ontwerpen van treinen komen andere dingen kijken dan in de formule 1. Bijvoorbeeld de luchtverplaatsing van de hele trein en de gevolgen daarvan als bijvoorbeeld 2 hogesnelheidstreinen elkaar voorbij rijden in een tunnel.

Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste. NS wil tegenwoordig zoveel mogelijk zitplaatsen, dus waarom dan zo'n neus ? misschien een wc in verstopt of zo ?

groeten,Alexander

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1234
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #351 Gepost op: 13 June 2011, 08:10:37 »
verstopte wc ;)
Dus gehele reis niet naar de wc net als in de SLT.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #352 Gepost op: 13 June 2011, 19:13:39 »
Verder weet ik niet wat er in die neus verstopt zit, dat niet onder de trein paste.

Kreukelzone?