Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 14:15:41
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 14:15:31
Raadplaatje door BlackElkX
Vandaag om 13:43:54
Ik ben aan het opruimen. door Hans Reints
Vandaag om 13:43:04
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Houten 23 Augustus 2025 door thevandijks
Vandaag om 12:32:14
Eerste hulp bij Freecad door jjg koopmans
Vandaag om 12:02:15
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 10:16:03
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 09:24:30
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R v/d Hoven
Vandaag om 09:14:41
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Laenderbahn27
Vandaag om 08:52:52
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
  

Auteur Topic: Daar is 'ie dan, de Albatros!  (gelezen 70128 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #300 Gepost op: 27 January 2010, 21:46:04 »
Naar het schijnt was de loc daar stuk.

En dat zegt hopelijk niets over de V250. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #301 Gepost op: 27 January 2010, 21:47:35 »
Nou hij is dus onderweg ,nummer hoeveel is het eigenlijk,en ja ik kan hem natuurlijk ook aanschaffen om op mijn baan te laten rijden (fantasie Oostenrijksberglandschap)kan er nu nog een keer een Mat 54 deze kant opgestuurd worden en ik ben helemaal blij (y) (y)

Eduard

  • Offline Offline
  • Berichten: 92
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #302 Gepost op: 19 January 2011, 01:34:34 »
Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....laat de NS en de Italiaanen (de Albatros is toch en italiaans design?) het maar zien wat design is (y) (y)

http://www.bahnbilder.de/bilder/sonstige-239120.jpg
http://www.spiritdesign.at/images/gallery/right_images/OEBB_RJ_ext_01_L.jpg
http://bahn-im-bild.startbilder.de/1024/ein-bb-railjet-steuerwagen-80-90717-50398.jpg
http://dmm.travel/typo3temp/pics/Railjet_bei_Bicske___c06b9fabda.jpg

Hoewel, als nieuwe benelux trek-duw trein (geen HSL) zou de Railjet ook wel interesant zijn (y)
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 01:37:45 door Eduard »

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4216
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #303 Gepost op: 19 January 2011, 08:45:31 »
Grappenmaker, aan HSL materieel worden wel even wat andere eisen gesteld dan aan een regio-boemeltje.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Cambalou

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #304 Gepost op: 19 January 2011, 08:48:30 »
Noem je nu serieus de Railjet een regioboemeltje, of is dit een poging tot sarcasme die ik niet begrijp?
SNCF - tijdperk IV/V - Multimaus - s88xpressnetli - iTrain

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #305 Gepost op: 19 January 2011, 09:20:25 »
nou oke, trek-duw-ICtje dan. Stopt ook in Horst-Sevenum en blerick.

Biertje1150

  • Offline Offline
  • Berichten: 1669
  • ***** ***** ***** ****
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #306 Gepost op: 19 January 2011, 09:26:35 »
En dan nu even een serieus commentaar   ;D ;D
Waarom überhaupt die "italiaanse troep", ben heus niet zo'n "frankofiel" (alhoewel prachtig vakantieland en lekkere kaas), maar die TGV's rijden toch alweer zo'n 30 jaar, dus hoe "beproeft" wil je het hebben  :-\
Wie verandering ervaart als tegenwind, loopt de verkeerde kant op.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #307 Gepost op: 19 January 2011, 09:45:48 »
Waarom überhaupt die "italiaanse troep", ben heus niet zo'n "frankofiel" (alhoewel prachtig vakantieland en lekkere kaas), maar die TGV's rijden toch alweer zo'n 30 jaar, dus hoe "beproeft" wil je het hebben  :-\

Zoals ik in het draadje "Fyra" al gezegd heb, is AnsaldoBreda bepaald geen nitwit als het gaat om hogesnelheidstreinen. Vergeet niet dat de Italianen al sinds de jaren '20 snelle lijnen met snelle treinen hebben en sinds eind jaren '70 ook een echte hogesnelheidslijn naar de de standaarden van vandaag, met dus echte hogesnelheidstreinen. En vele daarvan komen bij AnsaldoBreda vandaan, dus die hebben heus een flinke knowhow. Het grote probleem van Ansaldo zit 'm niet in de voor hun nieuwe technologie, het probleem zit hem in de planning. Daar zijn ze compleet hopeloos in.

Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....

Ik ben wel met je eens dat ze er schitterend uitzien, maar over zo'n beetje alle overige aspecten van die trein wordt steen en been geklaagd op Zwitserse, Oostenrijkse en Duitse fora:
- in de tweede klas voelt het echt als een railjet, en wel eentje van Ryanair of zo
- de premiumklasse is altijd leeg (toeslag t.o.v. 1e klas veel te groot) en bovendien zijn de compartimenten niet afgesloten
- ze zijn eeuwig en altijd te laat - hoewel dat de laatste tijd wel meevalt
- je kunt geen fietsen meenemen
Enzovoort...

Daarop afgaande is de "Schienentiefflieger" ook niet zo'n succes. Ik heb zelf maar twee keer in zo'n ding gezeten (München - Wenen en kortgeleden nog Feldkirch - Bregenz), maar ik kan me wel vinden in bijvoorbeeld het gebrek aan beenruimte in de tweede klas (sorry, Economy class).

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22510
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #308 Gepost op: 19 January 2011, 09:57:02 »
Maar nu noem je vooral eigenschappen die door de afnemende partij worden bepaald. Beenruimte, indeling of prijsbeleid hebben niet zoveel met de fabrikant of zelfs maar de trein te maken.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #309 Gepost op: 19 January 2011, 10:09:18 »
Oh, dat klopt zeker. Ik wilde meer aangeven dat de railjet ook niet alleen maar hosanna is omdat-ie er goed uitziet...

en dus geldt:

Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen

niet onverkort.
« Laatst bewerkt op: 19 January 2011, 10:12:11 door Wesley­­ »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8488
  • Spoor N
Re:daar issie dan, de ALBATROS!
« Reactie #310 Gepost op: 19 January 2011, 10:13:10 »
Nou, de NS had better de ÖBB Railjet kunnen kopen, die rijd hier (ik woon in de buurt van Weenen) alle 30 minuten langs, en prachtig treinstel met en prachtige lok, ÖBB.....laat de NS en de Italiaanen (de Albatros is toch en italiaans design?) het maar zien wat design is (y) (y)
Dat de Railjet iedere 30 minuten langs rijdt en er prachtig uitziet is niet echt een goede reden om die dan ook te kopen. Het zegt namelijk niets over de trein zelf. Bovendien heeft de Fyra wel design, geen goede naar mijn mening maar het is er wel.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #311 Gepost op: 19 January 2011, 10:14:09 »
Elke trein heeft design (= ontwerp) ;D.

Karwendel

  • Offline Offline
  • Berichten: 16
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #312 Gepost op: 19 January 2011, 10:17:24 »
Wat Eduard hier meldde, heb ik ook al eens gedacht. De Railjet stond heel wat sneller op de rails dan de Albatros. Ik geloof, dat ÖBB en Siemens amper twee jaar nodig hadden van idee tot inzet. Daarnaast haalt de RJ toch echt nog 230 km/h. Of je die 20 km/h in de binnenlandse HSL-dienst echt zult missen, betwijfel ik.

Voor wat betreft de klachten over het interieur: de RJ heeft zo ongeveer hetzelfde interieur als een ICE 3. En wanneer je als Oostenrijker gewend bent aan de ÖBB-EC-rijtuigen, is dat inderdaad een stuk krapper. Je kunt het enigszins vergelijken met het verschil tussen een niet-gerenoveerde Koploper en een gerenoveerde Plan T.

Tot slot: het ontbreken van een fatsoenlijke fietsen-/bagageruimte is iets waar vrijwel alle moderne, snelle treinen last van hebben.

Wim

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #313 Gepost op: 19 January 2011, 10:27:14 »
De railjet had misschien dan prima dienst gedaan als men de bestaande lijn viersporig had gemaakt, waardoor men met 200km/h kon rijden en Den Haag bijvoorbeeld ook had kunnen meedoen in de dienstregeling. 

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 632
    • DPhoto
Re:Daar is 'ie dan, de Albatros!
« Reactie #314 Gepost op: 19 January 2011, 10:28:19 »
Oftewel, een goeie vervanger van de hedendaagse beneluxtrein.  ;D