Ben ook in het trotse bezit van een groentewagentje...toch mis ik nog een stukje informatie mbt de inzetbaarheid. Heb al zitten googleloeren maar kan weinig vinden...iemand toevallig meer info/ foto's etc?
Ik heb vandaag in Houten de Europ-wagen met bordes aangeschaft, nou ik kan je zeggen dat de Artitec-groentewagendroom voor mij wel over is nu. Al gewaarschuwd door de melding van Ivo gisteren heeft het Artitec-model mij enkele flinke teleurstellingen opgeleverd.Bij het uitpakken zit er een flinke witte lijmwaas bij de buffers en de sokkelplaten van de buffers blijken scheef ingelijmd. Het door Ivo gemelde roosterprobleem heeft mijn wagen ook, zeer onnauwkeurig ingezette roosters!Gelijk valt er een niet vastgelijmd sluitseinijzer van de wagen in de hoogpolige vloerbedekking Dan het wagentje maar eens op de rails gezet en ja hoor, hij zakt door de ruimte van de assen in de scheenplaten een flink stuk door zijn assen. Rij-eigenschappen dus waardeloos, het loopt aan. Het plaatsen van Roco-assen en wat vet in de aspotten heeft het probleem iets verholpen. Maar al met al ben ik voor een kleine 25 euro absoluut NIET tevreden met dit Artitec-produkt. Tot op heden mankeerde aan alle Artitec-modellen wel iets, en ik besef terdege dat het gemakkelijk is kritiek te leveren, maar ik vraag me serieus af hoe hier verhaald kon worden over vlekkeloze proefritten op Railz, terwijl je de modelspoorders met een produktiemodel opzadeld waar de rijeigenschappen beneden peil zijn.Nou potientiële kopers, doe uw voordeel met mijn besprekinkje, ik duik nu weer in het carpet in de hoop het sluitseinijzer terug te vinden. Daarna maar eens messing aslagers uit de H0-pur voorraad halen en kijken of die in het kunststof van de scheenplaten aan te brengen zijn.Met teleurgestelde groet,Wim
24,65mm. Dat kan langer. Mogelijk dat een iets groter wiel ook in het voordeel is. Kom ik op terug.