Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
Vandaag om 23:13:08
Microstepper motoren voor armseinpalen door Albert de Heer
Vandaag om 23:09:40
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 22:55:06
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Artitec Groentewagen ( De verrassing met het konijntje )  (gelezen 127910 keer)

NS 1100

• Offline Offline
Re: Artitec Groentewagen ( De verrassing met het konijntje )
« Reactie #105 Gepost op: 07 March 2009, 15:59:07 »
@Remco & Sneek: Deze discussie steekt de laatste tijd regelmatig de kop op. Maar naar aanleiding van de plan W's van Artitec heb ik wel besloten om te wachten op de concurrentie, voordat ik iets aanschaf. Al duurt dat wachten soms erg lang, voor mij is het eigenlijk geen probleem: er komt dit jaar zo veel NL materieel uit het aanschaffen waard is!

Denk dat dit het beste compromis is. Ik denk dat 'achter het net vissen' niet van toepassing is, er is altijd nog wel 2e hands aan te komen.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #106 Gepost op: 07 March 2009, 16:41:10 »
Zullen we deze discussie dan nu eindigen ? En gewoon hier doorgaan met Artitec, en in het LSModels draadje, over LS.

Dank u.

MR

• Offline Offline
Re: Artitec Groentewagen ( De verassing met het konijntje )
« Reactie #107 Gepost op: 07 March 2009, 16:46:35 »
Ben ook in het trotse bezit van een groentewagentje...

toch mis ik nog een stukje informatie mbt de inzetbaarheid.

Heb al zitten googleloeren maar kan weinig vinden...

iemand toevallig meer info/ foto's etc?  ;D

Hier al gekeken?

Groet,

Marco

« Laatst bewerkt op: 07 March 2009, 16:50:52 door MR. Reden: citaat toegevoegd »

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #108 Gepost op: 07 March 2009, 16:48:01 »
Ik wacht nog even op de Frico versie.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #109 Gepost op: 07 March 2009, 19:53:51 »
Ik heb vandaag in Houten de Europ-wagen met bordes aangeschaft, nou ik kan je zeggen dat de Artitec-groentewagendroom voor mij wel over is nu. Al gewaarschuwd door de melding van Ivo gisteren heeft het Artitec-model mij enkele flinke teleurstellingen opgeleverd.

Bij het uitpakken zit er een flinke witte lijmwaas bij de buffers en de sokkelplaten van de buffers blijken scheef ingelijmd. Het door Ivo gemelde roosterprobleem heeft mijn wagen ook, zeer onnauwkeurig ingezette roosters!

Gelijk valt er een niet vastgelijmd sluitseinijzer van de wagen in de hoogpolige vloerbedekking  >:( Dan het wagentje maar eens op de rails gezet en ja hoor, hij zakt door de ruimte van de assen in de scheenplaten een flink stuk door zijn assen. Rij-eigenschappen dus waardeloos, het loopt aan. Het plaatsen van Roco-assen en wat vet in de aspotten heeft het probleem iets verholpen. Maar al met al ben ik voor een kleine 25 euro absoluut NIET tevreden met dit Artitec-produkt.  Tot op heden mankeerde aan alle Artitec-modellen wel iets, en ik besef terdege dat het gemakkelijk is kritiek te leveren, maar ik vraag me serieus af hoe hier verhaald kon worden over vlekkeloze proefritten op Railz, terwijl je de modelspoorders met een produktiemodel opzadeld waar de rijeigenschappen beneden peil zijn.

Nou potientiële kopers, doe uw voordeel met mijn besprekinkje, ik duik nu weer in het carpet in de hoop het sluitseinijzer terug te vinden. Daarna maar eens messing aslagers uit de H0-pur voorraad halen en kijken of die in het kunststof van de scheenplaten aan te brengen zijn.

Met teleurgestelde groet,

Wim
« Laatst bewerkt op: 07 March 2009, 20:27:53 door sneek. Reden: edit: sluiseinijzer teruggevonden, nu wil het kortkoppelen niet omdat één van de rechterbuffers niet ver genoeg in de huls blijkt te zijn vastgelijmd. Afzagen, inkorten en weer vastlijmen bleek de enige oplossing... »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Post49

• Offline Offline
  • NS Tijdperk II-B / III-A&B Vlaardingen
« Reactie #110 Gepost op: 07 March 2009, 20:17:59 »
@Wim,

Dit alles geeft nu wel ernstig te denken. Ik heb er eentje besteld bij de MTE en daar laat ik het nu maar even bij. Laat staan dat ik meteen in de auto stap... ::) :-|.

Groet, Erik.
Een goeie knoeiert is nog altijd een halve vakman!

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #111 Gepost op: 07 March 2009, 20:24:19 »
Ook ik heb er vandaag 1 aangeschaft.... gelijk thuis uitvoerig bekeken en er mankeert niets aan... hij is helemaal puntje gaaf (op het doorzakken van de assen en de roosters na dan...) er is niets afgevallen, zit niet los of wat dan ook.

Wat mij betrefd een geslaagd model en als artitec het assen probleem netjes oplost schaf ik er zeker nog een aantal aan!   ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #112 Gepost op: 07 March 2009, 20:56:00 »
Hoi Sneek

Hmm,, eerlijk een doos binnen gekregen vanmorgen en kan de door jou geconstateerde punten niet vinden.
Ik zeg natuurlijk absoluut niet dat het niet zo is, maar de wagens die wij hebben ontvangen waren keurig.
Ook de roosters zitten er fijn recht in.
« Laatst bewerkt op: 07 March 2009, 21:50:47 door Chris van Diesen »

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #113 Gepost op: 07 March 2009, 21:47:19 »
Ik heb vandaag in Houten de Europ-wagen met bordes aangeschaft, nou ik kan je zeggen dat de Artitec-groentewagendroom voor mij wel over is nu. Al gewaarschuwd door de melding van Ivo gisteren heeft het Artitec-model mij enkele flinke teleurstellingen opgeleverd.

Bij het uitpakken zit er een flinke witte lijmwaas bij de buffers en de sokkelplaten van de buffers blijken scheef ingelijmd. Het door Ivo gemelde roosterprobleem heeft mijn wagen ook, zeer onnauwkeurig ingezette roosters!

Gelijk valt er een niet vastgelijmd sluitseinijzer van de wagen in de hoogpolige vloerbedekking  >:( Dan het wagentje maar eens op de rails gezet en ja hoor, hij zakt door de ruimte van de assen in de scheenplaten een flink stuk door zijn assen. Rij-eigenschappen dus waardeloos, het loopt aan. Het plaatsen van Roco-assen en wat vet in de aspotten heeft het probleem iets verholpen. Maar al met al ben ik voor een kleine 25 euro absoluut NIET tevreden met dit Artitec-produkt.  Tot op heden mankeerde aan alle Artitec-modellen wel iets, en ik besef terdege dat het gemakkelijk is kritiek te leveren, maar ik vraag me serieus af hoe hier verhaald kon worden over vlekkeloze proefritten op Railz, terwijl je de modelspoorders met een produktiemodel opzadeld waar de rijeigenschappen beneden peil zijn.

Nou potientiële kopers, doe uw voordeel met mijn besprekinkje, ik duik nu weer in het carpet in de hoop het sluitseinijzer terug te vinden. Daarna maar eens messing aslagers uit de H0-pur voorraad halen en kijken of die in het kunststof van de scheenplaten aan te brengen zijn.

Met teleurgestelde groet,

Wim

Wim,

wat ik niet begrijp is dit: je gaat er prat op, dat je door een opmerking hier gisteren al gewaarschuwd bent. Tóch koop je dat wagentje, kijkt klaarblijkelijk niet in de doos of de geplaatste opmerkingen terecht zijn, maar neemt het wagentje mee en gaat dan hier allerlei kritiek lopen spuien. Vind ik een béétje jammer. Had je voor jezelf kunnen voorkomen door eerst goed naar de inhoud te kijken. Neemt niet weg dat er ongetwijfeld een maandagochtendwagentje bij zal kunnen zitten, maar zeur dan niet en ruil dat ding gewoon om.
Tbinnebarretije…

stig

• Offline Offline
« Reactie #114 Gepost op: 07 March 2009, 21:54:19 »
Ik heb mijn Plan E Post compu# ook gewoon mogen controleren, en tot nu toe zijn alle 4 prima! De groentewagen is helaas niet mijn tijdperk.

Wat mij wel opvalt is dat er nu bergen met supergedetailleerde wagens uit china (en nog steeds betaalbaar) onze kant op komen (ik betrek ze ook uit de USA) en hoewel ze supergedetailleerd zijn, zijn ze wel een factor kwetsbaarder dan de uit 8 stukken bestaande Jouefs uit de vorige eeuw... De amerikaanse bagagewagen had maar liefst 100 losse onderdelen op het lijstje staan... En die kunnen ze voor 59$ gemonteerd krijgen... Echt bizar... En dan zit er helaas wel eens wat los...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

henk

• Offline Offline
« Reactie #115 Gepost op: 07 March 2009, 22:37:23 »
Ook eentje gekocht en die rijdt goed. Het ding is op een paar punten inderdaad wel erg kwetsbaar. Benieuwd hoe lang de opstaptreden op de hoeken het uithouden. Over de flinterdunne sluitseinijzers uit kunststof heb ik niet eens illusies. Eentje lag al in de doos. Ga ik niet ruilen, want bij daadwerkelijke inzet op de modelbaan houden ze het echt niet lang vol. Morgen messing exemplaren scoren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #116 Gepost op: 07 March 2009, 23:24:31 »
Even voor alle duidelijkheid: dat ik blijkbaar een maandagmorgenwagen trof, betekent niet dat alles slecht is. Je kan dat zeuren noemen Rob, ik zie het slechts als een waarschuwing aan een ieder die de wagen gaat aanschaffen dat 'ie even goed moet opletten. De mijne zit na wat modificaties al in de goederenwagenomloop  ;)

Om positief af te sluiten: wat is het remhendelbord schitterend weergegeven en wat staan de opschriften er keurig op!

Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Huup

• Online Online
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #117 Gepost op: 08 March 2009, 00:59:44 »
Het roosterprobleem kun je simpelweg oplossen door ze om te draaien....
Het wielenprobleem kan mogelijk worden opgelost door langere assen. Dat moet ik dus nog ff opmeten.
Fijnheid van details vind ik alleen maar fijn, eigenlijk. En dat er dan af en toe wat los zit: daar hebben we dan lijm voor in huis. Eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in na het zien van de Neurenberg-foto's, maar kom daar toch wat van terug. De algehele indruk is ...OK :)

Gr/H

24,65mm. Dat kan langer. Mogelijk dat een iets groter wiel ook in het voordeel is. Kom ik op terug.
« Laatst bewerkt op: 08 March 2009, 01:17:09 door DE_II »

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #118 Gepost op: 08 March 2009, 09:20:40 »
24,65mm. Dat kan langer. Mogelijk dat een iets groter wiel ook in het voordeel is. Kom ik op terug.

misschien zitten hier de juiste assen bij...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Noppie.

• Offline Offline
  • Rock and roll is better than music.
« Reactie #119 Gepost op: 08 March 2009, 11:11:56 »
Gelukkig zijn er ook nog positieve geluiden Sneek. Kan ik dus met een gerust hart een bemachtigen en verzagen :o
Ik praat dan over de onderstaande Dg. Ooit uit een groentenwagen voortgekomen. Weet iemand welke versie ik het best kan verzagen, en was deze Dg bruin?

Greetz,
Noppie.
« Laatst bewerkt op: 08 March 2009, 11:18:05 door Noppie.. Reden: Spelvauten »
A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.