Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door tothebeach
Vandaag om 08:21:31
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 maart 2024, 20:31:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
27 maart 2024, 18:22:53
  

Auteur Topic: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?  (gelezen 26515 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:23:06 »
In het algemeen vond ik Rail bedroevend. Zonde van mijn dag. Gezellig was het wel, maar dat ligt meer aan de mensen die je kent en waar je mee rondhangt. In een half uurtje maximaal had ik alles bezichtigd. De kwaliteit van het tentoongestelde was door de bank genomen voldoende maar niet meer dan dat, maar wat het meest in het oog sprong was het totale gebrek aan organisatie. Je hebt een grote betonnen vloer waar her en der zonder enige structuur wat stands zijn opgetuigd, het oogt alsof (dat is natuurlijk niet zo) iedereen zelf een plekje mocht uitzoeken. Geen matten of iets dergelijks op de vloer, een kale kille ruimte zonder aankleding. Catering: abominabel. Zijn er dan helemaal geen pluspunten? Jawel, een aantal banen was de moeite waard (but then again, een aantal ook niet) en wellicht is er op de markt wel iets te vinden voor iemand die niet zo ontzettend specifieke zaken zoekt als ik. Mijn eindoordeel is echter: een beetje jammer.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1874
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #16 Gepost op: 13 oktober 2006, 21:41:19 »

De beurs in het algemeen valt wat tegen,maar er staan genoeg banen die zeker de moeite waard zijn(ook voor mij wat nieuwe banen, voornamelijk duits en belgisch maar zeker niet minder dan de nederlandse). De handel valt mij wat tegen, veel van hetzelfde en veel tijdperk V spul. Ik heb als deelnemer aan een niet commerciële stand (volgens mij dezelfde als jan, als het hier de jan van onze stand betreft) een leuke dag gehad, lekker gedemood en veel leuke reacties gehad op mn bouwsel. Morgen en zondag nog, nog even bij de kleinseriefabrikanten wat shoppen en leuke contacten opdoen. Het wordt zeker een leuk weekend.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Henk N

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #17 Gepost op: 13 oktober 2006, 22:26:28 »
Hoewel de reacties hierboven wat somber klinken, kan ik zeggen dat ik het wél een leuke beurs vind. Samen met mijn treinmaten was ik er al om 10.10u en ben om 16.30u vertrokken, niet dat dit maatgevend is, maar ter vergelijk, vorig jaar was ik om 11.00u binnen en had het om 15.00u wel gezien.
Nu was er meer te beleven. Lang stil gestaan en foto's gemaakt van de kleinere banen en de grote modulemeuk overgeslagen. Bij Spoorcuriosa nog een set trappen voor de Hondekop gescoord en bij Artitec leuke zaken aangeschaft.
Een kritische noot heb ik wel omtrent de handel in de bijhal. Veel van hetzelfde en inderdaad teveel tijdperk V. Wat mij betreft kan dit onderdeel de volgende keer wegblijven. Over de veiling heb ik geen oordeel, ik heb de betreffende dame alleen veelvuldig gehoord.
Ik heb er van genoten vandaag en ben blij dat RAIL weer centraal in het land is.
HenkN.
Station Simpelaar, de bouw van een baan.

Jakke

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #18 Gepost op: 13 oktober 2006, 22:28:05 »
Abominabele catering ? Kan dat nauwkeuriger ?
Moet ik morgen een rugzakje mondvooraad meebrengen ?
Nee toch

Jan

Anoniem

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2006, 22:40:49 »
Dat kan zeker nauwkeuriger. Het vloeibare gedeelte is niet zo'n probleem, maar aan voedsel is het GEHELE assortiment:
- een broodje ham of kaas
- een saucijzenbroodje
- een broodje Unox (rookworst)
- wat Marsrepen, koekjes e.d.

Een overweldigende keuze dus. De broodjes ham en kaas schijnen van rubberachtige consistentie te zijn (info uit de tweede hand echter), broodje Unox is wel te doen maar nogmaals: dit is alles wat er te koop is.

Robkop

  • in 1964 met modelspoor begonnen
  • Offline Offline
  • Berichten: 930
  • M* & bezig te digitaliseren
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #20 Gepost op: 13 oktober 2006, 22:57:13 »
Rail 2006 was voor mij de eerste keer sinds lange tijd. In Leiden ben ik nooit wezen kijken gewoon omdat het te ver (duur) werd en dat ook Eurospoor bezocht werd.
Wat opviel was dat er veel handel tussen de verschillende banen aanwezig was en dat het soms leek dat er wat ongeorganiseerd hier en daar wat was neergezet.
Een paar jaar terug had je ook nog van die kleine zaaltjes met veel Engelse banen, dat was wat knusser dan de grote kale hallen.
Een beetje meer aankleding in de hal zou geen kwaad kunnen.
Kwaliteit van de banen was zonder meer goed en het enthousiasme van de deelnemers ook.
Prijzen zijn nog steeds hoog dus vandaag meer wat losse spullen bij gekocht zoals NS - verf, lichtgeleiderstaaf, een M* MS+slavekabel, een deltacontrol om als booster te gebruiken en nog wat lijm.
Verder nog een aantal Beneluxspoorders gesproken.
Ik heb m'n dag van 10 tot 4 goed kunnen vullen en had een aantal dingen best nog eens willen bekijken.
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2006, 23:06:14 door Robkop »
De groeten van Rob

Jan Huchshorn

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2006, 23:16:35 »
Hoi,

Er stond inderdaad een behoorlijke rij voor de kassa's. Een voordringer zorgde nog voor wat afleiding. Hij werd door een of andere kleerkast op zijn gedrag gewezen, maar echt spectakel bleef uit. Ik ben niet zo groot van stuk dus heb ik mij maar beperkt tot de opmerking dat we niet allemaal zo'n mooie (paarse) trui aan hadden. Je moet toch wat zeggen in dit soort situaties. ;D

Er waren veel banen vond ik, de meeste had ik nog nooit gezien. Het was ook al weer een jaar of 6 geleden dat ik op zo'n beurs geweest ben. Diorama's niet mijn smaak maar wel vershrikkelijk mooi gemaakt.
Live steam was er ook. Met één kolen gestookte loc stonk de hele hal erna. Dit is wel een heel andere tak van modelspoor hobby, maar die lui zijn daar zo relaxed mee bezig, echt leuk.
Nog een poosje staan kletsen met iemand die een 20jaar oude zwitserse smalspoor baan (met dat Bemo spul) omgebouwd had op Computer besturing met Koploper. Dit liep nog niet helmaal gladjes, maar ja, je moet er toch maar aan beginnen. Hier dus veel meer stress dan bij de livesteam jongens. Zo'n grote verplaatsbare baan is toch een ander verhaal dan je vaste thuisbaantje. Koploper kan het echt wel, als je de hardware goed voor elkaar hebt.

De grote handelaren die op Houten staan, stonden hier ook. Alleen met grotere stands, met meer spullen/zooi. Nog een Roco Plan D C7834 kunnen scoren.

Tot slot nog even met die Oostenrijker/Duitser op de Roco stand staan praten. Praten, want er was toch niets te zien.

Al met al, heb ik mij prima vermaakt.

Groeten Jan

BDS2006

  • Gast
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2006, 23:26:48 »
Waren er ook nederlandse banen? zo ja waren deze de moeite waard?

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2515
  • Team Mitropa
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #23 Gepost op: 13 oktober 2006, 23:48:02 »
Rail is in mijn ogen echt achteruit gegaan. De terugkeer naar Den Bosch heeft wat dat betreft niet mogen baten. De hallen zijn dan iets geschikter vanwege een betere verlichting maar de opstelling was erg slecht.
Sommige banen staan verscholen in een hoekje achter de handel. Daarbij komt dat een gedeelte van de beurs is bestamd voor andere takken van modelbouw. Alles prima maar noem het dan geen Rail.
Ik vrees dat de beslissing van vorig jaar om de beurs in te korten evoor gezorgd heeft dat een aantal grote commerciele deelnemers dit keer verstek hebben laten gaan om deze verrassing dit jaar niet nog eens mee te moeten maken. Dat is gecompenseerd met andere handel. Op eurospoor is die tweedehands markt toch iets leuker aangekleed.

De kwaliteit van de banen is uiteenlopend. Er zitten werkelijke juweeltjes tussen maar ook kale exemplaren. Vrij veel banen missen een fatsoenlijke achtergrond of zijn matig verlicht. En zoals al eerder genoemd; het staat allemaal wat chaotisch opgesteld.

Voor de organisatie en deelnemers is te hopen dat het aantal bezoekers de komende dagen beter is dan vandaag anders kon het wel een de laatste Rail zijn die georganiseerd is door Expobizzzzzz
« Laatst bewerkt op: 13 oktober 2006, 23:49:37 door René Wolf »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1392
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #24 Gepost op: 14 oktober 2006, 00:02:46 »
Ik ben drie keer langs jullie gelopen en drie keer stond er geen hond of hooguit 1 of 2 personen. Jullie hebben veel rijlengte, maar scenery hoe maar.

Dat van die hond snap ik; die waren niet toegelaten. De rest snap ik niet. We hebben bijna alleen maar scenery. Dat is òf continu bemand en continu (zonder automaten) rijdend (het meeste) òf als demo in aanbouw. En continu publiek dat kijkt en vraagt.

Alleen jouw favoriete merk was bij ons inderdaad niet aanwezig. Dat spijt me voor je.

Vriendelijke groet, Dirk
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2006, 00:04:34 door Dirk Timmer »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #25 Gepost op: 14 oktober 2006, 00:08:34 »
Davey, bedoel je nu de Mitropa stand ?

Nou, dat is een van de best bevolkte stand, en een van de drukst bezochte, en wanneer ik er ook langskwam, mensen zat achter de verschillende stand delen.

Dus geen idee hoe je het voor elkaar krijgt daar bijna niemand te zien.


Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #26 Gepost op: 14 oktober 2006, 00:08:51 »
Zo ook het gemis van enthousiaste modelspoorders bij een Beneluxspoorstand.

Wel, Eurospoor heeft standruimte aangeboden. Rail, voor zover ik me kan herinneren, niet. Bovendien gaat er in Eurospoor zoveel tijd zitten (niet door mij, maar er moet toch iemand deze site in de gaten houden als iedereen op de beurs staat :)) dat twee beurzen niet te doen zou zijn geweest. Misschien volgende keer, maar dat zien we dan wel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #27 Gepost op: 14 oktober 2006, 00:11:32 »
Omdat we pas sinds Juni dit jaar bestaan, hadden we nooit verwacht al dit jaar op Eurospoor te staan.

Wellicht doen we volgend jaar beide beurzen :)
Anders, tot over 2 weken :)
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2006, 00:29:30 door Chris van Diesen »

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1170
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #28 Gepost op: 14 oktober 2006, 00:26:28 »
Ik vond het een erg rommelige beurs met weinig spetterends.

Wiebe

Jakke

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
Re: Rail 2006. Wat vonden jullie ervan?
« Reactie #29 Gepost op: 14 oktober 2006, 06:20:33 »
......
- een broodje ham of kaas
- een saucijzenbroodje
- een broodje Unox (rookworst)
- wat Marsrepen, koekjes e.d.  ......
't Ja , een groot culinair aanbod is dit niet , maar ik ga hoofzakelijk voor de treintjes .
Dan zal het een groen rugzakje worden , en nu vlug vertrekken .

Tot straks

Jan