Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:28:45
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 16:24:01
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 16:16:18
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Merlin674
Vandaag om 15:57:00
Aanpassen baanplan bestaande baan door henk
Vandaag om 15:49:58
Module vliegveld Jan van Mourik door Ronald Halma
Vandaag om 15:44:04
Tams app door Ronald Halma
Vandaag om 15:42:00
Sfeer op je modelbaan door hervé
Vandaag om 15:40:47
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 15:19:33
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 15:19:30
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:49:33
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:47:21
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:46:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 13:29:50
booster vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:24:09
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 13:20:55
Trix BR94 ontspoort door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:41:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R1954
Vandaag om 12:41:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 11:49:58
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:46:25
Edelweisz in model door sncf231e
Vandaag om 11:45:55
Interieur ideeën voor gebouwen door Martin Domburg
Vandaag om 11:39:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 11:19:01
Hochdraußen van Mischa door MischaCT
Vandaag om 10:44:11
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:32:20
Mobadaten.info uit de lucht door Hasenwald
Vandaag om 10:17:40
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door MOVisser
Vandaag om 09:40:57
Piko 1136 van AC naar DC door Automatic-rock
Vandaag om 09:40:08
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
Vandaag om 09:23:13
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door NTeering
Vandaag om 09:21:42
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3821650 keer)

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8325 Gepost op: 22 April 2013, 22:58:29 »
fraai ruud
Maar die boer rijd zeker 90% off road
en je kraan mag wel een paar schilders hebben
Anders is het dadelijk een cabrio kraan :D

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8326 Gepost op: 26 April 2013, 10:26:26 »
Een geweatherde 64 tussen het groen in de heuvels achter Schwarzburg:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Chris80

  • Offline Offline
  • Berichten: 3381
    • Zeedoorn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8327 Gepost op: 26 April 2013, 10:32:52 »
Wederom een fraaie plaat!

Groet,
Chris

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8328 Gepost op: 26 April 2013, 11:05:17 »
Dank.

Het locje nadert de spoorwegovergang:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5400
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8329 Gepost op: 26 April 2013, 11:24:10 »
Moet ik nog zeggen, dat deze foto mooi is? Oké. Mooie foto. (y)
De baan ziet er nu wel compleet afgewerkt uit of heb je nog plannen voor wijzigingen, verbeteringen en/of aanvullingen?

Groet,
Bas

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8330 Gepost op: 26 April 2013, 11:38:30 »
Bas, er ontstaat altijd een dilemma als de baan zo'n beetje af is, zoals bij mij: wat nu te doen? Ik heb er al eens eerder over geschreven dat ik met de gedachte speelde de boel flink of helemaal te veranderen en zelfs compleet af te breken. Dat is op de achtergrond geraakt toen ik het oude Bw ben gaan renoveren. Nu dat karweitje geklaard is, komt de vraag weer naar voren. Ik kan nog wel verder doordetailleren, maar daarmee raak je uiteindelijk ook aan de grenzen.
Ik weet nog niet wat ik verder ga doen. Tegen een complete nieuwbouw zie ik wel op; een gedeeltelijke renovatie van het oudste stuk - het middendeel met station en stadje - ligt meer voor de hand. Maar ik stel dit toch nog maar even uit.
Deze baan heeft veel rij- en speelmogelijkheden - daarop is hij ontworpen. Daar kan ik me voorlopig prima mee bezig houden, maar ik ben ook een bouwer, dus wie weet wat de toekomst brengt. Een belangrijk argument voor een complete verandering zijn de bogen op m'n baan. Her en der liggen 360 mm-bogen (meest uit het zicht onder de heuvels); die beperken me nogal in m'n materieel. Het zou zomaar kunnen dat dit de doorslag gaat geven om alles op z'n kop te zetten.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 26 April 2013, 11:41:54 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2050
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8331 Gepost op: 26 April 2013, 14:31:10 »
Nadeel van helemaal nieuwbouw is natuurlijk wel dat je een tijd(je) niet kunt rijden. Al zal dat bij jouw niet zo lang hoeven te zijn als ik zie in wat voor snelheid nieuwe delen weer vrij ver afgebouwd zijn.

Voordeel is wel dat je echt helemaal op nieuw kunt beginnen, en alle nadelen van deze baan er helemaal uit kunt werken. Niet dat je tussenoplossingen moet zoeken omdat je met dat deel van de baan wat blijft rekening moet houden.

En als je al eens aan het plannen gaat over baanplan kun je je ook zo een jaar bezig houden. Iets ontwerpen, aanpassen, even laten rusten en er nog eens naar kijken, in je gedachte de rijmogelijkheden bekijken, weer aanpassen. En voor je dan helemaal tevreden bent?

En lijkt die heel erg op wat je hebt dan kun je als nog zeggen, ik pas alleen een klein deel aan :).

Succes in elk geval.
Roelco

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5400
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8332 Gepost op: 26 April 2013, 21:37:48 »
@ Ruud:  Dus voorlopig rijden en genieten van de baan en eventueel nog wat kleine verbeteren aanbrengen.

@ Roelco:  Hier sluit ik me volledig bij aan.

Groet,
Bas


ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8333 Gepost op: 26 April 2013, 22:01:22 »
Gezien het aantal keren dat je het over die bewuste 360 mm radius hebt gehad in dit draadje, zou het me niet verbazen dat je dat uiteindelijk toch aan gaat pakken. Misschien wel eerder dan je zelf nu nog denkt. Nog een paar keer flink bladeren in catalogi met loks die je vanwege die radius niet kunt kopen zal de doorslag gaan geven  ;D ;)

Groet,
Jan

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8334 Gepost op: 27 April 2013, 00:12:31 »
Zou kunnen. Maar de kans is ook groot dat ik me de komende tijd intensiever ga bezig houden met het (lichtjes) weatheren van locs en wagons. Op dat gebied kan ik voorlopig nog tijden vooruit.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8335 Gepost op: 28 April 2013, 11:20:59 »
Laatst had ik pech met m'n Br 94 van Trix. Was eigen schuld. Een pluk gras had ik blijkbaar te dicht langs de rails bevestigd en die kwam in het drijfwerk van de loc terecht. Het gevolg was dat een bevestigingsbout van een drijfstang aan een wiel afbrak. Het was niet zo makkelijk zelf te repareren, dus dat heb ik laten doen. Nu rijdt de loc weer zoals het hoort. Gezien de berichten over deze loc in een ander draadje hier op het forum en ook op Duitse fora, is het even afwachten of hij het goed blijft doen. Er schijnen nogal wat exemplaren te zijn waarvan de motor en/of de geluidsdecoder na korte tijd de geest geeft. Voorlopig doet mijn exemplaar het nog - er is twee jaar garantie op, dus ik kan even vooruit. Gisteren heeft het locje enkele uren zonder problemen gereden, zowel korte als langere stukkken. Hier is-ie aan het rangeren met een goederenwagen vol Keulse suiker:



Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 28 April 2013, 11:25:48 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Daniel24

  • Offline Offline
  • Berichten: 849
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8336 Gepost op: 28 April 2013, 11:35:59 »
Wat een pech Ruud! Gelukkig doet hij het nu weer! (y)

Mooie plaat weer

Groet,

daniel

1200blauw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2892
  • Twentelijn 1968-1980
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8337 Gepost op: 28 April 2013, 11:42:54 »
In een verloren uurtje ben ik wat oude Rail Magazines aan het doorbladeren. Wat schetst mijn verbazing: Ruud K.... met zijn Schwarzburg-Neuffen Bahn! Geweldig en een feest der herkenning nu ik dit draadje een beetje volg. Leuk dat je de "landelijke pers" gehaald hebt. 't Heeft ws destijds ook wel in dit draadje gestaan, maar dat was dan "voor mijn tijd".

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8338 Gepost op: 28 April 2013, 14:11:35 »
Ja, ik ben een paar keer met m'n baan in de tijdschriften geweest, ook in Duitsland. Er ligt nog een uitnodiging van Eisenbahn Journal. Daar moet ik nog eens een stukje voor schrijven. Foto's zijn er genoeg ;D.

Een tijdje terug ging het hier over een oliegestookte stomer, die ik nog graag aan m'n verzameling toe zou willen voegen. De vorig jaar verschenen Trix vind ik nogal prijzig (door de sound en dat vind ik niet noodzakelijk), de binnenkort te verschijnen Roco is ook aardig aan de prijs. Ik heb nu een oudje op Marktplaats gekocht voor een redelijke prijs:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5922
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #8339 Gepost op: 28 April 2013, 15:39:23 »
deze gaat wel door de krappe bogen?
Lijkt een roco model
de 4 assers kunnen (bij mij iig) door vrij krappe bogen
Ik heb een paar stukken waar de baan 80 cm breed is
daar is de boog slechts 70 cm
en dat is no problem
en mn komend bw op is dat korter en al getest