Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 19:54:59
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 19:50:20
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 19:47:23
CIWL type P door grossraumwagen
Vandaag om 19:43:16
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 19:31:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door René 4312
Vandaag om 18:56:50
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:24:53
Piko 1136 van AC naar DC door Remco vM
Vandaag om 18:20:51
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:17:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:17:01
Rails roestig verven door jandcargo
Vandaag om 15:57:33
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:48:33
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 15:44:35
Polderbaan(tje) 0,3m2 door defender
Vandaag om 15:40:19
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 15:36:20
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 15:34:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 15:05:38
Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door jandcargo
Vandaag om 14:45:36
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 14:45:31
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
Vandaag om 13:42:56
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:04:26
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Jasperr
Vandaag om 12:49:13
Draaischijf digitaal aansturen. door Eenerspoor
Vandaag om 12:11:59
20 jaar BNLS door Hans Reints
Vandaag om 11:42:29
EifelBurgenBahn door meino
Vandaag om 11:09:47
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 10:52:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:45:05
Gewoon wat busfoto's door Hans Reints
Vandaag om 10:12:38
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 10:05:06
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3793168 keer)

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10590 Gepost op: 31 January 2015, 21:23:25 »
Ok voor mijn twee-assige trammetjes zou dat wel een probleem zijn!

gr Ed.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5565
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10591 Gepost op: 01 February 2015, 03:54:04 »
Mooi hekwerkje op je laatste foto. Hopenlijk wordt het niet te gecompliceerd om te reageren met al die Ed's  ;D

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10592 Gepost op: 01 February 2015, 11:26:02 »
Thaise Ed: Ja, dat hekwerk bevalt me wel. Ik heb het op verschillende plaatsen op m'n baan gebruikt, geweatherd en in verschillende kleuren geverfd. Het is van Kibri, artnr. 9822, maar ook onder andere nummers verkrijgbaar.

Haagse Ed: het is in ieder geval nodig proef te draaien met je trammetjes op de Flm-wissels; zo nodig moet je dan andere typen wissels in je baan bouwen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 01 February 2015, 11:28:27 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10593 Gepost op: 01 February 2015, 13:52:12 »
Ja, dat snap ik wel.

Gisteren het nieuwe ketelwagensetje van Liliput opgehaald. Ziet er vrij goed uit. Het hekwerk bovenop de ketel had iets dunner, subtieler gekund, maar ik ben er wel tevreden over:




Groet,
Ruud

Als kleine verbetering bij de driekamerwagen van Liliput kun je nog borden maken die waarschuwen dat de wagen gelijkmatig beladen moet worden. Deze zijn ook als transfers bij AW Lingen te koop (setje 321). Je kunt ze ook zelf maken en printen. Alle meerkamerwagens van de DB hadden deze waarschuwingsborden met de tekst:
Zur Beachtung!
Die Behälter sind so zu füllen,
daß die Räder gleichmäßig
belastet sind.


Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10594 Gepost op: 01 February 2015, 14:28:22 »
Dat is een mooie aanvulling/verbetering, Wim!

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10595 Gepost op: 01 February 2015, 20:40:48 »

Haagse Ed: het is in ieder geval nodig proef te draaien met je trammetjes op de Flm-wissels; zo nodig moet je dan andere typen wissels in je baan bouwen.

Groet,
Ruud

Euh hallo,ik wil niks met de stad te maken hebben!!!!  >:(;D

`Misverstand,ik heb al andere wissels,Tillig en Roco,gaat helemaal goed!!

Gr (Westlandse)Ed..

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10596 Gepost op: 01 February 2015, 20:48:52 »
Sorry Ed, was blijkbaar een foutje.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10597 Gepost op: 02 February 2015, 14:38:46 »
Ik wilde wat lasercut spullen lijmen. Om dat spul te kunnen lijmen, heb je andere lijm nodig dan plastic lijm. Ik had Faller Expert Laser-lijm gekocht, maar om de haverklap raakte de naald verstopt. Nu zag ik in de winkel dat er tegenwoordig een lange dunne metalen naald bij deze lijm zit die je in de holle naald op het flesje steekt. Op deze manier blijft het kanaaltje open.
Je kunt dit natuurlijk ook voor elkaar krijgen door een dun ijzerdraadje of elektriciteitsdraadje in de naald te steken.
Mocht de boel toch nog verstopt raken - bijvoorbeeld als je een tijd niet gewerkt hebt met deze lijm - dan schroef je de hele naald van het potje en leg je de boel een kwartiertje in warm water. Als dat niet helpt - en bij mij was dat zo -, dan kun je tot slot de klassieke oplossing kiezen: de holle naald even met een vuurtje uit een aansteker of kaars verwarmen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 02 February 2015, 14:57:53 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Bob Vermeulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10598 Gepost op: 02 February 2015, 15:59:20 »
Hallo Ruud,

Het gaat uitermate goed met een cocktail prikker en houtlijm.
Met dat puntje kan je heel nauwkeurig doseren en lijmen.

mvrgr Bob
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10599 Gepost op: 02 February 2015, 16:41:10 »
Ja, die manier heb ik ook al eens toegepast. Gaat inderdaad ook prima.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10600 Gepost op: 03 February 2015, 14:10:58 »
Geweatherde vierassige umbauers langs het perron. Die mogen wel weer eens de wasstraat in:



Deze Flm-rijtuigen zijn bewerkt met poeders.

De loc en de postwagen erachter zijn in ieder geval net gewassen:



De postwagen is een modelletje van Piko.

Groet,
Ruud

« Laatst bewerkt op: 03 February 2015, 22:23:30 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10601 Gepost op: 04 February 2015, 08:00:32 »

ruud

die 4 assige ombouwwagens waren in jouw tijdperk nog vrij nieuw
ik heb in ieder geval deae wagons toendertijd nooit in zo'n vervuilde toestand gezien,
waren meestal vrij schoon,zal in de jaren 80 anders geweest zijn,de laatste wagons
uit het reserve park hebben volgens mij in 89 als versterkingswagons dienst gedaan
om de # ossies# te kunnen vervoeren.
de rij eigenschappen waren altijd goed,waren gewoon goeie wagons.
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10602 Gepost op: 04 February 2015, 09:43:06 »
Ik denk dat ze in de jaren zestig ook wel vuil konden worden en een paar weken niet werden gewassen
en in de jaren 80 kunnen ze ook schoon zijn geweest wanneer ze ieder dag werden gewassen...

Die postwagen kwam vroeger ook geregeld in Breitendorf!

gr Ed.

Thai-Bundesbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 5565
  • Niet spuwen of spouwen, maar doorbouwen
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10603 Gepost op: 04 February 2015, 09:53:19 »
De postwagen is een modelletje van Piko.

Wat een merkwaardig rijtuig. Het lijkt wel een bestaand rijtuig wat is ingekort. Ik moest meteen aan dit voertuig denken.  ;D


sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3854
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #10604 Gepost op: 04 February 2015, 09:58:13 »
Postrijtuig is keurig op schaal, er is ook een iets langere variant, in model bij Lima.
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie