Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput kortkoppeling mechaniek defect door 008200
Vandaag om 22:13:45
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:11:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:07:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos door Te 2/2
Vandaag om 21:52:56
Grappige foto's door René 4312
Vandaag om 21:34:01
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:32:21
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 21:27:15
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 21:13:45
Le Bassin uit logeren bij Bentink door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:12:06
Mijn geweatherde modellen door cor_b
Vandaag om 21:09:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 20:36:51
Zelfgemaakt BiDiB modules door Patrick Smout
Vandaag om 20:31:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 20:19:52
Raadplaatje door René 4312
Vandaag om 20:19:45
Anders dan Rietze, moderne 1:87 Amsterdamse GVB trams of bussen? door virmfan
Vandaag om 19:52:15
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 19:47:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:46:55
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 19:35:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MOVisser
Vandaag om 19:19:24
De spoorhaven van Zuidbarge. door Eric B
Vandaag om 19:09:50
Invoering SGNS containerwagens bij NS door ES44C4
Vandaag om 18:37:53
Bf Kibronn door Luit
Vandaag om 18:15:12
Uhlenbrock Intellibox 3 door ArnodeBruin
Vandaag om 18:02:38
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Falkenberg
Vandaag om 17:06:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Streamliner
Vandaag om 16:10:09
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:01:59
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:21:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Mispoes
Vandaag om 15:17:11
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 15:06:34
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3963800 keer)

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9360 Gepost op: 10 June 2014, 09:18:54 »
goedenmorgen

jaren 70 baan - de sfeer is perfect getroffen
alleen waren er toen bij de db geen baureihe 56 meer in dienst
bij de dr wel,meestal als rangeerlocs

groetjes
willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9361 Gepost op: 10 June 2014, 10:10:24 »
Voor de jaren 60 kan dat nog prima... ;-)

Leuke foto's, Remy!

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9362 Gepost op: 10 June 2014, 15:05:41 »

wellicht interessant de serie 55 en 56 beetje uit te leggen
oorsprong was serie 55 - de g8 - die reden bij db tot 1955
daarna kwam de verbeterde versie g8.1 die reed tot 1970(rangeerlok vaak,geen streckendienst)
de grote goederenloks g12 - met 5 drijfassen en 3 cilinders werden vereenvoudigt
er werd een 1.d machine gemaakt met 3 cilinders (reden tot 1967) en met 2 cilinders(tot 1965)
daarnaast heeft men de g8.1 deels met een loopas uitgerust
dit werd de serie 56. 2-8

dus
-1 de serie 55 = g8     2 cilinders
-2 de serie 55 = g8.1  2 cilinders
-3 de serie 58 = g12 - 3 cilinders
-4 de serie 56 = g8.3 - 4 drijfassen - 3 cilinders
-5 de serie 56 = g8.2 - 4 drijfassen - 2 cilinders
-6 de serie 56 = g8.1 met loopas

dus de beginjaren 70,wellicht heeft de laatste,omgebouwde versie het net kunnen halen
maar als,dan alleen als rangeerloks,ze waren te langszaam in de treindienst
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8950
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9363 Gepost op: 10 June 2014, 15:14:42 »
Ruud rijdt TpIII: 1956-1968, dus kan het toch prima? Mooie plaatjes Remy, Leuk ook dat je bij Ruud op bezoek kon!

Groet,
Michel

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9364 Gepost op: 10 June 2014, 15:21:45 »

ja als rangeerlok kan het net kiele kiele
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2662
    • M'n treinbaan...
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9365 Gepost op: 10 June 2014, 16:12:41 »
Bei der Deutschen Bundesbahn kam es sehr schnell zur Ausmusterung dieser Baureihe, als letzte wurde die 56 2637 im Jahr 1963 abgestellt und 1965 ausgemustert. Der Hauptgrund dafür war die für Hauptstrecken inzwischen zu geringe Höchstgeschwindigkeit und die für Nebenstrecken häufig zu große Achslast.

Bron: Wikipedia...

Vertaald: voor de nevenlijnen vaak een te grote asdruk.

Vaak, dat is niet altijd... Dus een mooi excuus om 'm toch nog es in te zetten...   ;D

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

Remystoom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1192
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9366 Gepost op: 10 June 2014, 16:33:59 »
Voor de jaren 60 kan dat nog prima... ;-)

Leuke foto's, Remy!

Groet,

Ronald

Dankjewel Ronald!
Ik moest uit bijzondere hoeken fotograferen en heb van die
dag ook een hoop geleerd!

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9367 Gepost op: 11 June 2014, 13:36:43 »

over wikipedia strijden zich de meningen vaak
de 55 ofwel de g8.1 had 69.9 to = 17.5 to asdruk
de serie 50 had 86.9 = 17.4 asdruk
en laat nu de dr ost de serie 50 altijd op zijlijnen ingezet hebben,net als de 52  :o
de 52 had 16.8 to asdruk
de 56,55 met loopas =16.2 to
bij de dr werden de loks op zijlijnen gebruikt voor de dienst,snelheid geen bezwaar
of als rangeerlok op de ablaufberg,snelheid niet relevant
bij db reed men op zijlijnen al snel 100 en dus niet met deze loks
de p8 en t18 bleven in dienst,die konden sneller
en de verdieseling ging bij de db sneller en werd eerder ingezet
de meeste trajekten waar de 55 en 56 hebben gereden waren ex kpev/pruissen
dus deze loks hebben toen,voor de 2e wereldoorlog,op hoofdlijn en zijlijn gereden
vertaling nebenstrecke is zijlijn  ;D
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2113
  • MSc Micro-Electronics
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9368 Gepost op: 11 June 2014, 14:40:13 »
over wikipedia strijden zich de meningen vaak
de 55 ofwel de g8.1 had 69.9 to = 17.5 to asdruk
de serie 50 had 86.9 = 17.4 asdruk
en laat nu de dr ost de serie 50 altijd op zijlijnen ingezet hebben,net als de 52  :o
de 52 had 16.8 to asdruk
de 56,55 met loopas =16.2 to
ehm,

de asdruk van een 50er was niet 17.4 ton, maar gemiddeld 14.48. Je moet de voorloopas niet vergeten, dus 86.9/6.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9369 Gepost op: 11 June 2014, 22:28:24 »
Het zal wel aan mijn te kleine denkraam liggen, maareuh,..... wat betekent het eigenlijk "over wikipedia strijden zich de meningen vaak" ?  Het blijft lastig om zonder interpunctie en hoofdletters  teksten te lezen. In dit specifieke geval was ik al gestruikeld voor ik daar aan toekwam. Toch jammer dat de inhoud verloren gaat  doordat de aandacht zo wordt afgeleid. Generatiekloof, dacht ik nog.  Uit het desbetreffende profiel blijkt dat ik  met mijn geboortejaar ruimschoots het onderspit moet delven  :-\ .

Ja, ja....ik weet het. Ik had dit niet mogen schrijven. Het is ook niet kwetsend bedoeld. Het ligt aan mij. Gun mij de tijd en over een aantal jaar wind ik mij ook niet meer op over de frase " die meisje". Nederlands is per slot van rekening een levende taal  ;).

Peter

P.S. ik mis Ruud. Per slot van rekening is dit zijn draadje.
« Laatst bewerkt op: 11 June 2014, 22:32:27 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9370 Gepost op: 11 June 2014, 22:33:07 »
Wikipedia is niet altijd met bron.. Dus ook niet altijd te vertrouwen. Je kan er zo iets op zetten en met wat mazzel blijft het staan
groeten,
Auke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1896
  • werken met de aaiket
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9371 Gepost op: 11 June 2014, 22:36:17 »
Auke,
Dat was niet helemaal waar ik op doelde  ::), liever gezegd dat was helemaal niet waar ik op doelde.

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9372 Gepost op: 12 July 2014, 11:14:43 »
Na een lange vakantie ben ik weer terug.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9373 Gepost op: 12 July 2014, 11:19:37 »
Welkom terug, Ruud, en succes met het lezen van de achterstallige post. ;)

Groet,
Bas

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9374 Gepost op: 12 July 2014, 11:24:46 »
Ja, er is heel wat te lezen na 7 weken afwezigheid ;D. Ik zie dat Remy inmiddels wat foto's heeft gepubliceerd die hij heeft gemaakt van m'n baan. Ze zijn m.i. heel geslaagd.

Tijdens m'n vakantie is eindelijk ook de E 60 van Fleischmann gearriveerd bij m'n winkelier. Volgende week eens ophalen en zien of hij zo mooi is en loopt als de tests in de bladen beloven.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus