Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eindstation Daarhuizen
door
Sikko
Vandaag
om 20:58:00
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Eric v C
Vandaag
om 20:39:19
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
Vandaag
om 20:28:47
Project X......
door
Ivo tB
Vandaag
om 19:57:23
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:56:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 19:45:34
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 19:42:39
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
j.ossebaar
Vandaag
om 19:28:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Besselspoor
Vandaag
om 19:26:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
timtrein
Vandaag
om 19:21:59
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
Vandaag
om 19:10:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 19:05:46
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
BertOK
Vandaag
om 18:53:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:31:46
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
Bert_Apd
Vandaag
om 17:50:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 17:43:48
Vervangen wissels flm profi
door
Luc2000
Vandaag
om 17:28:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:24:31
Zoek DIGIRAILS DR 5020 Booster Schema
door
Gerard
Vandaag
om 17:12:17
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:03:44
Line-up foto's van modellen
door
R1954
Vandaag
om 16:54:51
Nieuw huis, nieuwe baan
door
aad52
Vandaag
om 16:50:26
Ucci en IB1 met Itrain
door
Henk G
Vandaag
om 16:49:05
Oud model gangbaar maken
door
Gerrit H
Vandaag
om 16:42:09
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
Luit
Vandaag
om 15:17:58
Woensdag 19 november 10 jaar Arnhem Centraal
door
Seinhuis
Vandaag
om 14:38:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 14:27:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:20
Nieuwe forumgebruiker
door
Ploeger
Vandaag
om 12:51:33
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:26:59
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Br 52 in model (h0)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omlaag
Auteur
Topic: Br 52 in model (h0) (gelezen 28466 keer)
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:Roco BR 52 (H0)
«
Reactie #30 Gepost op:
18 October 2011, 15:06:23 »
Ik heb nog een andere vraag over de Baureihe 52 van Roco:
Heeft deze loc een koppeling aan de voorkant of is er een NEM-schacht bij de losse onderdelen toegevoegd? De
onderdelenlijst
geeft hierover geen uitsluitsel. Positie 20 op bladzijde 5 is waarschijnlijk het bewuste zakje, maar deze is niet afgebeeld.
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Bob R.
***
Team Beurzen en PR
Offline
Berichten: 8245
Lid MSG Haarlemmermeer
Re:Roco BR 52 (H0)
«
Reactie #31 Gepost op:
18 October 2011, 15:24:02 »
Had je al eerder
gevraagd
Je kan er een koppeling schacht (die erbij zit) aan de voorzijde insteken.
Gelogd
Vr. groeten,
Bob
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re:Roco BR 52 (H0)
«
Reactie #32 Gepost op:
18 October 2011, 15:30:14 »
Dank voor het tweede antwoord, Bob.
Ik doe te veel tegelijk de laatste tijd...
Groet,
Basilicum
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
rangeerduivel
Als het maar (model)treinen zijn
Offline
Berichten: 52
Re: Roco BR 52 (H0)
«
Reactie #33 Gepost op:
13 January 2014, 08:35:47 »
Even terzijde;
Daar de Liliput hier reeds een paar keer vernoemd is en dit Roco-topic toch niet meer gebruikt wordt, zou ik er een vraagje willen over stellen;
Heeft iemand weet van een kortsluiting-fenomeen dat zich bij Liliput (br52) loc's zou voordoen?
Ik heb er een decoder ingebouwd en sedertdien maakt hij kortsluiting in de loc,niet in de tender.
De ware oorzaak kan ik maar niet vinden.
Ik heb de linker stroomafnemer eruit gehaald en extra geisoleerd (binnenkant chassis geverfd) en nog steeds kortsluiting,maar waar?
Zelfs het kontaktlipje voor de vuurhaard-lamp is verwijderd
Mogelijk dat iemand dezelfde ervaring heeft met dit type loc en de oorzaak toch ontdekt heeft,vandaar mijn vraag.
Dank bij voorbaat
Rudy
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #34 Gepost op:
13 January 2014, 13:11:52 »
dat is zo op deze manier lastig te zeggen. Er gaan als t goed is 3 of 4 draden naar de loc (2 naar t lampje (blauw en wit) en 2 naar de rail, (rood en zwart), kan ook met 3 als je in plaats van de blauwe de zwarte draad gebruikt)
Er zit dus ergens kortsluiting in de stroomafname, dus tussen de rode en zwarte draad zegmaar?
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Tjalling
Offline
Berichten: 3490
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #35 Gepost op:
13 January 2014, 13:23:17 »
Hoe is de verbinding tussen lok en tender?
Ik heb ook zo'n hok in onderdelen liggen, en heb me verbaasd over de constructies die toegepast zijn.
Groet,
Tjalling
Gelogd
modulebaan.nl
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #36 Gepost op:
13 January 2014, 13:48:36 »
ja de kortkoppeling gaat wat moeizaam, had nogal de neiging de tender wat scheef te trekken wat nogal wat trekkracht kostte. Erg moeizaam gebeuren allemaal. Bovendien werkten bij de mijne de schuiftrapjes ook niet lekker (ooit door de vorige bewoner gemold), prima, trapjes vastgezet, vaste koppelboom erin (wel vrij kort) en gewoon een paar happen uit de tender geslepen voor de trappetjes. Niet zo mooi maar sindsdien rijdt ie als een malle. Soms is t erg nuttig om het gezeik zat te zijn en de zaak met geweld op te lossen
Oh ja het hok neemt nu niet meer alleen vanaf drijfas 1 en 5 stroom af maar ook vanaf 3 en 4. Was een hoop geklier maar t hielp aardig.
Nu ik t daarover heb, meen me ook wat geklier met stroomafnemers die kortsluiting maakten tegen het frame te herinneren, Rudy, let ff op of die goed gebogen zijn en of ze niet bij het rijden worden "meegenomen" door de wielen en daarbij het frame raken. Kan een behoorlijk geklier zijn om al die rommel goed af te stellen.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
rangeerduivel
Als het maar (model)treinen zijn
Offline
Berichten: 52
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #37 Gepost op:
13 January 2014, 14:35:51 »
Die laatste paraaf van Floris zou wel eens to the point kunnen zijn.
Ik ga hem eerstdaags nog eens onder handen nemen,die stroomafnemers zijn inderdaad een delicaat iets.
Die van de tender heb ik reeds afgekoppeld om de kans op problemen te reduceren,de decoder krijgt enkel stroom vanuit de loc,dat is volgens mij voldoende...
Gelogd
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #38 Gepost op:
13 January 2014, 14:51:55 »
digitaal wordt een loc alleen maar gevoeliger qua stroomafname, dus ik zou die van de tender gelijk weer aansluiten!
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #39 Gepost op:
07 August 2015, 07:21:06 »
Ik heb een vraag over de Liliput L105232 (BR 52.8 ) uit ca 2005 die ik deze week in nieuwstaat en voor een mooie prijs heb gekocht.
Er zit alleen geen handleiding bij, iemand die me daaraan kan helpen?
Er moet een decoder NEM 652 en een rookgenerator (Seuthe nr 9?) in kunnen.
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
zuylen
Offline
Berichten: 4512
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #40 Gepost op:
07 August 2015, 07:41:54 »
Ik weet alleen dat je met deze machine van Liliput grote boogstralen moet hebben. Anders loopt ie eruit. Welke rookgenerator erin moet kan ik niet zeggen.
Succes met je mooie aankoop.
Gelogd
zuylen is helaas in januari 2025 overleden
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #41 Gepost op:
07 August 2015, 07:48:02 »
Volgens info op internet zou de aanbevolen minimale boogstraal 420 mm moeten zijn?
Ik heb 42 resp 49 cm boogstralen gepland (RocoLine) voor de dubbelsporige lijn van mijn "wederopbouw".
Thanx
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
Basilicum
Prae-adviseur
Offline
Berichten: 5429
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #42 Gepost op:
07 August 2015, 08:47:49 »
Een handleiding heb ik niet, wel een link waar je na intikken van het artikelnummer het Ersatzteileblatt zou kunnen vinden, dan heb je alvast een beginnetje.
Klkkerdeklik
.
Groet,
Bas
Gelogd
Deining in Dönsdorf
•
Dahinterhofen im Bau
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9890
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #43 Gepost op:
07 August 2015, 10:09:17 »
42 cm ros je m wel doorheen als het goed is. Moeten er geen rare knikken in het spoor zitten.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
wob
Offline
Berichten: 2970
Aachenau West
Re: Br 52 in model (h0)
«
Reactie #44 Gepost op:
07 August 2015, 11:06:12 »
Mijn Lilliput BR 42 (model eind jaren '90, die volgens mij een vrij identiek chassis en drijfwerk heeft) loopt prima door de oude Fleischmann R3 met boogstraal 415mm. Zelfs een korte scherpere binnenboog van een meegebogen wissel R2 357mm is geen probleem.
Als je een rookgenerator inbouwt dan staat die wel direct op de railspanning (zo was dat tenminste bij mijn BR42). Ik heb toen zitten knutselen om die separaat digitaal te kunnen schakelen. Daartoe moest er ook op de printplaat in de tender wat worden aangepast.
Groet, Bas
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Br 52 in model (h0)