Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14
  

Auteur Topic: Spoor op industrieterrein Lage Weide  (gelezen 164422 keer)

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #540 Gepost op: 09 February 2023, 19:49:15 »
Ff een gekke vraag gezien de krapte van de bogen: dienen de wagons die gehaald en gebracht worden nog losser gekoppeld te worden ivm de boogstralen en event. overbufferen in de bogen ?

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 861
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #541 Gepost op: 09 February 2023, 20:52:32 »
Helemaal geen gekke vraag, het gebeurt inderdaad als een trein de boog op het terrein van Van Heezik door moet. In dit leuke verslag wordt daar ook melding van gemaakt: http://www.spoorpers.nl/van_heezik.php

Dat is wel de enige boog op het raccordement waar dit speelt, de overige zijn niet overdreven krap.

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #542 Gepost op: 11 February 2023, 11:14:18 »
Dank voor de info

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #543 Gepost op: 20 February 2023, 20:53:50 »
Op de hoek van de LaLo op de kop van de Isotopenweg staat een KROl en wat lorries geparkeerd. Onderhoud aan het verbindingsspoor naar de Atoomweg of aan de LaLo aldaar ??

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3369
    • nederlof.net
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #545 Gepost op: 21 February 2023, 11:35:19 »
Wel verwarrend al die firmanamen, van den Heerik en van den Heezik en dan komt Phillips er ook opeens bij kijken.  ;D

70.000 ton karton per jaar komt neer op zo'n 25 wagons per week, dat is een flinke sleep of er moeten dagelijks groepjes wagons worden uitgewisseld. Als er meerdere vervoersstromen worden gecombineerd kom je al snel op een dagelijkse bediening uit.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #546 Gepost op: 21 February 2023, 18:30:06 »
Van den Heerik zit nu nog aan de andere zijde van de Hoofdlijn tegen het AR-kanaal aan (oa vroegere OPG) en tegenwoordig oa Jumbo en nieuwebouw TPG en AH. Van den Heerik zal dus moeten verhuizen ( wat in principe gaat gebeuren omdat er plannen zijn voor een compleet nieuw groot warehouse op die locatie. Grond en opstallen zou ook niet meer eigendom zijn volgens geruchten. Dus als je wat andres wil dan Van Heezik zal je een andere locatie moeten vinden waar je wel kan laden en dat is niet op de Atoomweg maar mogelijk op de LaLo, Betekent dus dat alleen van Heezik dus gebruiker zal zijn in eerste instantie van de locatie Atoomweg met kadespoor eiegen terrein. Hema zal dus moeten kiezen wat men wil mbt de laad- en losmogelijkheden want veel meer ruimte is er dus niet

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 861
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #547 Gepost op: 21 February 2023, 19:49:39 »
Op dit moment wordt de enorme veevoedersilo van Agrifirm/Nuscience aan de Protonweg afgebroken, plus de omliggende gebouwen.



(eigen foto, ergens vorige week)

Daar zal dan ook wel weer een distributiecentrum voor in de plaats komen. Geen idee voor wie, maar zou leuk zijn als het een spooraansluiting zou krijgen. Het aardige is, in de berm van de Protonweg ligt nog spoor. Je moet wel goed kijken om het te zien.

Het interview hierboven is inderdaad een nogal ingewikkeld verhaal. Wel verrassend dat ook HEMA geïnteresseerd is. Dat Van Heezik drie van de vier sporen weg wil hebben en dan het terrein waar nu die 4 sporen liggen wil overkappen vind ik opvallend. Zou dat realistisch zijn?



ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #548 Gepost op: 21 February 2023, 20:23:11 »
Denk het niet want dan moet er wat komen met bovenloopkranen dus aardig de hoogte in  want doorladen zoals vroeger bij de VGL-GBS;sen heb ik tot heden bij de huidge schuifwandwagens niet gezien. Daarnaasr zullen er een groot aantal boven moeten sneuvelen en is de ventweg er naast te druk door alle bedrijven die er aan grenzen en vooral te smal. Wat ik mij afvraag waarom een Bakker en Schilder net genoemd wordt want die hebben ool opslag aan de AR-zijde

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #549 Gepost op: 21 February 2023, 20:26:38 »
Verder is Van Heezik versplintert op minimaal 2 locaties op Lage Weijde en weet niet of Vd Heerik nog andere locaties heeft dan de reeds genoemde.

Rolandrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
    • Rolandrail
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #550 Gepost op: 27 February 2023, 23:53:16 »
Op de hoek van de LaLo op de kop van de Isotopenweg staat een KROl en wat lorries geparkeerd. Onderhoud aan het verbindingsspoor naar de Atoomweg of aan de LaLo aldaar ??
Nee, de Lage Weide wordt nogal eens gebruikt als "railinzetplaats" voor werkzaamheden aan de hoofdbaan, waarbij het voordeel is dat het materieel gelijk gestald kan worden zonder in de weg te staan

Rolandrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
    • Rolandrail
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #551 Gepost op: 28 February 2023, 00:00:21 »
Van den Heerik zit nu nog aan de andere zijde van de Hoofdlijn tegen het AR-kanaal aan (oa vroegere OPG) en tegenwoordig oa Jumbo en nieuwebouw TPG en AH. Van den Heerik zal dus moeten verhuizen ( wat in principe gaat gebeuren omdat er plannen zijn voor een compleet nieuw groot warehouse op die locatie. Grond en opstallen zou ook niet meer eigendom zijn volgens geruchten. Dus als je wat andres wil dan Van Heezik zal je een andere locatie moeten vinden waar je wel kan laden en dat is niet op de Atoomweg maar mogelijk op de LaLo, Betekent dus dat alleen van Heezik dus gebruiker zal zijn in eerste instantie van de locatie Atoomweg met kadespoor eiegen terrein. Hema zal dus moeten kiezen wat men wil mbt de laad- en losmogelijkheden want veel meer ruimte is er dus niet
Hema had tot eind jaren '80 nog een actieve spooraansluiting, veel is er niet voor nodig anders dan het terugleggen van een wissel en een spoor de straat over weer de loods in.

Rolandrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
    • Rolandrail
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #552 Gepost op: 28 February 2023, 00:06:08 »
Het interview hierboven is inderdaad een nogal ingewikkeld verhaal. Wel verrassend dat ook HEMA geïnteresseerd is. Dat Van Heezik drie van de vier sporen weg wil hebben en dan het terrein waar nu die 4 sporen liggen wil overkappen vind ik opvallend. Zou dat realistisch zijn?
Alleen als Pouw definitief afziet van spoorvervoer en je een vervoerder kan strikkken die het voor elkaar krijgt bij Prorail struktureel om te mogen lopen op Mas middenspoor. Dat wordt nu terecht door elke vervoerder die de Lage Weide aan doet, vermeden omdat het veel te veel tijd kost tussen het drukke treinverkeer door.

ErikvanR

  • Offline Offline
  • Berichten: 51
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #553 Gepost op: 01 March 2023, 08:07:58 »
Raegerend op RolandRail over de Hema op de Atoomweg. Denk niet dat de Gemeente Utrecht en vooral haar onvolprezen wethouder Lotje ( die van "Mobiliteitszaken") er op gaat zitten wachten dat er een rangeerdeel  de Atoomweg oversteekt. Weg is vrij druk en het aanleggen van een VRI staat net hoog op haar verlanglijstjes zeker gezien haar pogingen om de rest van het verkeer juist de stad uit te krijgen...... Daarnaast is de Atoomweg gezien de vele lapstukken niet het toonbeeld van een goed onderhouden weg, laat staan dat de stoeprand die compleet ontzet was na het omwaaien van een boom over de sporen van het emplacement nog steeds niet hersteld is en er al diverse voertuigen daardoor schade heeft opgelopen en de gemeente niet thuis geeft bij de afwikkelingen.

Maar even on-topic: hoeveel wagons incl. loc kunnen we dan kwijt in de loods en vooral op het uithaalpoor want Hema voert juist veel aan in containers via de UCT van Pouw op de Isotopenweg. Dus of het gebruik van schuifwandwagens dan iets gaat oplossen naast de vele gewone opleggers die op het terrein komen is dan de vraag.

Rolandrail

  • Offline Offline
  • Berichten: 28
    • Rolandrail
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #554 Gepost op: 03 March 2023, 00:20:47 »
Lotje is behoorlijk getikt met haar frequente controversiële beslissingen dus daar kan een extra overweg ook nog wel bij ;-)

Als het spoor bij de Hema binnen maximaal doorloopt tot de achterkant van het gebouw kom je op 120 meter uit, daar kun je 5 4-assige wagens op kwijt.
De lengte van het uithaalspoor bij Heezik voor de wegpoort is daar ruim voldoende voor, het laatste wissel ligt ruim voor de overweg bij Heezik dus je kan zelfs uithalen met de te brengen wagens aan de loc. Containers vs. gesloten wagens is een kwestie van de klant bepaald en betaald maar ik vermoed dat veel van die aanvoer eerst al een oceaan heeft bevaren en dan niet per spoorpont ;-)