Dat bord is een afsluitbord: https://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Borden_en_overige_speciale_seininrichtingen#Seinen_met_stopopdracht met de werkzaamheden heeft het niet te maken al denk ik dat het voor de aansluiting ook weinig goeds betekent. De sporen zullen tegelijk aangepakt worden omdat ze alle aan onderhoud toe zijn.
Dat heeft wel degelijk te maken met de werkzaamheden,die borden worden namelijk standaard gebruikt om bij werkzaamheden het werkgebied af te bakenen voor het overige treinverkeer en te verhinderen dat onverhoopt een andere trein zomaar een werkgebied inrijdt.Op de hoofdbaan kan men dat doen met kortsluitlansen zodat de toeleidende seinen niet meer bediend kunnen worden, maar op sporen zonder technische beveiliging kan dat natuurlijk niet en gebruikt men deze borden.
Wat Van Heezik betreft, tja, de tijd zal het leren.Toch is het nog niet eens zo héél lang geleden (2013) dat het hier nog regelmatig passen en meten was:
Ziet er spik en span uit zo.Prorail kennende zal het dan binnenkort wel buiten gebruik gesteld worden.Zou niet het eerste zijn wat eerst opgeknapt wordt en daarna nooit meer gebruikt en vervolgens finito.
Recenter nog is DB Schenker (toendertijd, nu DBC) langs geweest een paar keer: https://flic.kr/p/sqfBHK en https://flic.kr/p/sJpvC5