Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
Vandaag om 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
  

Auteur Topic: Spoor op industrieterrein Lage Weide  (gelezen 143951 keer)

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #225 Gepost op: 29 juni 2020, 19:06:49 »
https://images.beneluxspoor.net/bnls/D5BD7EB5-37AE-4DEB-A987-C86F09D937BE.jpeg

Vislijn, Voor mij is het ook dat ik wat meer dagen thuis ben. Normaal gesproken ben ik onderweg door europa voor meerdere weken. Is jouw kantoor toevallig in het verzamelgebouw op nummer 50? Ik werk bij een bedrijf tussen Vitens en de (oude) atoomclub.
Maar nu on-topic:

Er wordt druk geklust op het raccordement.  Voor wat betreft het wissel naar de Hema....dat ligt er nog steeds. Er ligt wel een aantal meters op de middelste sporen wat als vervanging gaat dienen. Wel raar dat er zoveel vervangen wordt aangezien er alleen nog maar de Heezik-aansluiting bestaat en in de voornamelijk nachtelijke uren voor wat ik van een collega hoorde, de Pouwlokatie. Zou er in de toekomst dan toch nog iets meer gaan gebeuren....? 🤔

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #226 Gepost op: 29 juni 2020, 19:09:35 »
Zolang het de status heeft van in dienst zijnde infra, en aangesloten bedrijven betalen voor hun spooraansluiting is de verplichting voor Prorail er om het ook te ondehrouden.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #227 Gepost op: 29 juni 2020, 21:02:49 »
vorig jaar was er nog volop bedrijvigheid, maar ik geloof dat het oude blaast lossen al weer over is daar

203-5_Lage-Weide_040619
by florisdeleeuw, on Flickr

Jos_1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #228 Gepost op: 29 juni 2020, 21:44:13 »
Floris, een week of twee geleden heb ik een kraan gezien op de losplek van Pouw. Maar ik denk ook dat het vooral in de nacht is. Los daarvan zijn ze nu wel erg druk met onderhoud. Zelfs het groen wordt kort gewiekt....

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #229 Gepost op: 30 juni 2020, 16:20:49 »
Er wordt vandaag inderdaad flink geklust aan de twee middensporen. Op deze sporen liggen nieuwe rails met een paar dwarsliggers op grote afstand van elkaar.
Het oorspronkelijke spoor eronder is afgedekt met plastic zeil. Het lijkt wel of ze met een soort betonpomp bezig zijn om de ondergrond van het spoor te verstevigen. Zou geen kwaad kunnen, want het spoor ligt aardig scheef. Dat geldt trouwens ook voor het meest oostelijke van de vier sporen, dat waar de losplaats van Pouw aan gelegen is. Het meest westelijke spoor, langs de Atoomweg, is vorig jaar met een stopmachine gefatsoeneerd. Overigens heb ik vandaag geen rollend materieel gezien.

Paar plaatjes:







Grappig, voor de spoorpoort van Van Heezik aan de Atoomweg staat een bordje ten teken dat het spoor verderop gesloten is. Dit staat naar de poort toe gericht, dus al die treinen die van het Van Heezik terrein af komen zijn in elk geval gewaarschuwd!  ;) (er is daar 5 jaar geleden voor het laatst een trein geweest - maar het spoor ligt er nog wel)

Vislijn, Voor mij is het ook dat ik wat meer dagen thuis ben. Normaal gesproken ben ik onderweg door europa voor meerdere weken. Is jouw kantoor toevallig in het verzamelgebouw op nummer 50? Ik werk bij een bedrijf tussen Vitens en de (oude) atoomclub.

[...] 

Zou er in de toekomst dan toch nog iets meer gaan gebeuren....? 🤔

Ha, dat is dichtbij. Ik werk vlakbij Vitens, maar dan in dat andere hoge gebouw aan de Reactorweg  :) (Zwaai zwaai)
Vroeger was dit gebouw het hoofdkwartier van de Nederlandse importeur van Mercedes-Benz, en er lag hier ook een spooraansluiting. Duizenden Mercedessen zijn hier vroeger per trein aangevoerd. Alleen het kantoorgebouw staat er nog, de rest is onherkenbaar veranderd.

Ja, het is wel verrassend, en ook leuk, om te zien dat er zo gewerkt wordt, want veel treinen zie je inderdaad niet meer. Ik geloof dat de losweg van Pouw nog wel eens gebruikt wordt voor spoorballast, maar inderdaad vooral 's nachts. Soms zie je aan de sporen dat er recent een trein is geweest, maar ik heb ze al lang niet meer zelf gezien. Het zou mooi zijn als bijv. Van Heezik weer treinen ging ontvangen, of één van de nieuwe grote warehouses op Lage Weide. Vanuit de gemeente Utrecht en de ondernemersvereniging Lage Weide willen ze een verschuiving van vrachtwagen naar spoor graag stimuleren. Over concrete plannen heb ik in elk geval nog niets gehoord.

Kronefan

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #230 Gepost op: 30 juni 2020, 19:35:24 »
Volgens mij worden deze spoorstaven voorbereidt op de vernieuwing Demka-brug

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #231 Gepost op: 30 juni 2020, 21:23:38 »


Grappig, voor de spoorpoort van Van Heezik aan de Atoomweg staat een bordje ten teken dat het spoor verderop gesloten is. Dit staat naar de poort toe gericht, dus al die treinen die van het Van Heezik terrein af komen zijn in elk geval gewaarschuwd!  ;) (er is daar 5 jaar geleden voor het laatst een trein geweest - maar het spoor ligt er nog wel)


Ik gok eigenlijk dat je een afsluitbord als deze bedoeld: https://www.saferail.eu/safetech-sein-513

Naast het feit dat ze het spoor afsluiten voor het treinverkeer geven zij ook de begrenzing aan van het werkgebied aan voor de mensen die aan het werk zijn en het is gewoon standaard actie om daar het werkgebied mee af te bakenen.
Daarnaast hoeft een aannemer natuurlijk niet lokaal bekend te zijn en heeft die geen idee wat een naburig bedrijf allemaal nog doet en kan die zich niet permitteren dat die bijvoorbeeld ineens met een eigen lokje zijn werk gebied binnen zou komen rijden.

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #232 Gepost op: 30 juni 2020, 23:02:00 »
Snap ik hoor, veiligheid voor alles en het is inderdaad zo'n type afsluitbord. Ik vond het alleen wel een grappig gezicht.

Mogelijk dat de railstaven worden klaargelegd voor gebruik op de Demkabrug. Alleen begrijp ik dan nog niet helemaal wat ze dan met die betonpomp aan het doen zijn.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2739
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #233 Gepost op: 05 juli 2020, 00:51:55 »
Wellicht (lucht)druk leveren voor de andere machines?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Mathijs Kok

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #234 Gepost op: 06 juli 2020, 08:49:10 »
Volgens mij worden de rails met een hele dunne laag beton “beschilderd”, mogelijk tegen de hitte.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #235 Gepost op: 07 juli 2020, 00:12:39 »
Nou, als je het bedrijf op de aanhanger even Googled dan zie je dat ze wel wat meer doen dan alleen beton, zo ook diverse werkzaamheden aan bruggen :)

Die aanhanger heeft ook alle schijn en uiterlijk vertoon van dat het inderdaad een mobiele compressor is en eigenlijk dus niets met beton te maken heeft maar gewoon gebruikt word om spoorstaven van coating te voorzien ;)

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #236 Gepost op: 13 juli 2020, 10:04:58 »
Rolandrail heeft in zijn Flickr-fotoalbum "Lage Weide" een mooie fotoserie geplaatst over de werkzaamheden op Lage Weide. Als altijd, zéér de moeite waard (het hele album trouwens).

https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/50042196062/in/album-72157624112855250/

Volgens de beschrijving gaat het inderdaad om het voorbewerken van rails die gebruikt zullen worden op de Demkabrug. In elk geval leuk dat er daardoor op Lage Weide weer eens wat activiteit is. Voor het geval dat Roland hier nog wel eens meeleest: hartelijk dank Roland, mooi werk!



« Laatst bewerkt op: 13 juli 2020, 10:11:21 door Vislijn »

Vislijn

  • Offline Offline
  • Berichten: 724
    • De spoorlijn naar IJmuiden
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #237 Gepost op: 14 juli 2020, 14:58:20 »
In de loop van de dag is RailPro Hippel 607 aangekomen op Lage Weide:



Hier staat hij (onbemand) langs de Pouw losweg.

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8474
    • Midland
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #238 Gepost op: 14 juli 2020, 19:11:32 »
Nu wordt het interessant, hoe lang is dat geleden dat er een Hippel in deze hoek was?

Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2410
  • Aachenau West
Re: Spoor op industrieterrein Lage Weide
« Reactie #239 Gepost op: 14 juli 2020, 19:12:32 »
Rolandrail heeft in zijn Flickr-fotoalbum "Lage Weide" een mooie fotoserie geplaatst over de werkzaamheden op Lage Weide. Als altijd, zéér de moeite waard (het hele album trouwens).
https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/50042196062/in/album-72157624112855250/
Zeg dat wel: Prachtige serie foto's (y)

Groet, Bas