De opleving in 2015 was helaas geen lang leven beschoren, het vervoer is al na een paar weken weer gestopt. Kennelijk is het Van Heezik niet goed bevallen. Jammer.
Bij Durail lijkt het intussen ook nog steeds ' business as usual' te zijn, deze laatste dagen. Ik heb er alleen nog nooit een DBC lok gezien, normaliter is het meestal een V100 van Volker of soms een 6400-achtige van Strukton. We houden het in de gaten 😊
Die proef in 2015 werd gehouden en erg verstoord door een staking bij DB Cargo in Duitsland. Die proef slaagde alleen daardoor niet, DBC verloor door die staking 10% van hun klanten
Een selectie van mijn foto's op de Lage Weide vind je hier: https://www.flickr.com/photos/44293295@N02/albums/72157624112855250
Overigens was de nieuwe ballast van laatst ook oude ballast denk ik, een kettinghormachine graaft veel dieper de ballast weg dan bij spoorvernieuwing waarbij alleen de bovenlaag wordt afgeschept. De diepere ballast ziet er nog best schoon uit maar is te gruizig geworden door de jaren heen om nog een stabiel ballastbed te kunnen vormen. Wat gisterenavond uit de MFS'n kwam was nog behoorlijk grijs i.p.v. bruin & grijs [...] Wat mij betreft dan graag overdag, er is savonds erg weinig licht.
Die frequentie moet wel wat op te hogen zijn. Zeker als je die andere verladers weer een aansluiting geeft. Dan heb je als NS weer veel te doen!