Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:50:44
Mooi weer om buiten te spelen door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:45:27
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 21:44:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 21:34:36
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
Vandaag om 21:32:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 21:31:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 21:27:07
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door marco
Vandaag om 21:25:24
Roco wagon openen door grossraumwagen
Vandaag om 21:02:45
NS 3502 van zwart naar groen door orientexpress
Vandaag om 20:59:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 20:43:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 12806 keer)

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #15 Gepost op: 07 November 2008, 19:44:47 »
De Matrix motor in hobby modellen heeft een gesloten huis. Koolborstels vervangen gaat niet, je moet de motor vervangen. Hoelang de kooltjes meegaan weet ik niet geen ervaring. Wat het kost, meen 10 euro of zo maar kan ook anders zijn.

Ik sloop die dingen meteen uit mijn modellen en heb ze al wel verkocht aan liefhebbers met M* decoder voor 15 euro stuk.

Mvg, Johan
« Laatst bewerkt op: 07 November 2008, 19:47:27 door Blausee-Mitholz »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #16 Gepost op: 07 November 2008, 19:47:20 »
Hoi Johan,

Bedankt voor de info, je moet het maar net weten :)

Gr. Remco.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22564
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #17 Gepost op: 07 November 2008, 20:52:23 »
Altijd boeiend zo'n trekkrachtdiscussie, maar in het geval van de modellen van de 232 minder relevant. De modellen van Roco en Brawa wegen ook een pond of zo en hebben meer dan genoeg trekkracht voor alle mogelijke inzet op een modelbaan. De Trix kennelijk ook. Meer trekkracht zou overbodig zijn.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #18 Gepost op: 14 November 2008, 10:10:11 »
Hallo,
Over de trekkracht zijn we het dan wel eens.
Maar nu het totale model; ik mis alleen wat detail op de bufferbalk maar voor de rest vind ik het een prima model.
Ik heb de Roco wel eens gezien maar de Brawa nog nooit.
De Roco vind ik niet beter, misschien wat detail op de bufferbalk maar verder.
Matrix wordt hier op het forum toch flink op de korrel genomen maar we mogen het ook zeggen als het goed is.
Ik vind dat voor 149 eu er een pracht en duurzaam model is gefabriceerd.
Vergeleken met de 6504 (255 eu).
Ik zou ook graag foto's van de verschillen willen zien.

groet, een Trix fan, Albert.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22564
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #19 Gepost op: 14 November 2008, 10:32:12 »
Ik vind de Roco wel beter gedetailleerd, maar daar zijn we het dan kennelijk over oneens.

Mijn grootste bezwaar tegen het model is juist de prijs. 149 euro vind jij misschien niet veel, maar ik vind het duur voor wat wel degelijk een hobbymodel is met een hobbydetaillering en een hobby-motortje. Voor datzelfde geld koop je een Roco of Brawa 232 en dat zijn absoluut geen hobbylocs. Een hobbyloc kost in mijn beleving een eurootje og 80, meer niet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReesCees

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #20 Gepost op: 14 November 2008, 11:25:03 »
Daar heb je een . Henk.

De prijs is mi ook te hoog voor een hobby uitvoering ondanks de ingebouwde decoder (en verborgen details door een veel te dikke verflaag af fabriek).

En ja Marklin is nu de 4e producent van de Ludmilla, waarom zou je dan denken dat er zonodig bij hun vandaan het model er ook nog eens moet komen?

Nou:

Het is en blijft echter wel een zware lok met een metalen kap en hoe je het ook wilt vertellen of uitleggen: Een Marklinist wil geen plastic of een ander merk. Dus dan maakt marklin er toch één! Gelijk hebben ze!

Kees-jan

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #21 Gepost op: 30 December 2008, 10:51:17 »
 ;D
Er komen geen foto's dus is de Trix net zo mooi als de Roco of Brawa of misschien zelfs mooier.  8)
Albert.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #22 Gepost op: 30 December 2008, 10:59:52 »

Het is en blijft echter wel een zware lok met een metalen kap en hoe je het ook wilt vertellen of uitleggen: Een Marklinist wil geen plastic of een ander merk. Dus dan maakt marklin er toch één! Gelijk hebben ze!

Kees-jan
Er zijn genoeg Marklin locs die wel een plastic kap hebben...
Maar het inderdaad een extra waarde dat de Ludmilla kap van metaal is.
Vr. groeten,
Bob

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #23 Gepost op: 02 February 2009, 13:34:11 »
Hallo,

 ??? En nu komt Marklin met een Railion versie maar niet van Trix.
Kun je wel een kap kopen voor 79 eu.

groet, Albert.

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 592
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #24 Gepost op: 15 May 2009, 12:21:39 »
Nog even een toevoeging, in de folder van Brawa staat een model aangekondigd
van een versie die in ons land was toegelaten, met slab dus. in ac en dc.

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #25 Gepost op: 16 September 2009, 21:04:09 »
Ik zou persoonlijk ook voor de Brawa-versie gaan, die heeft de laatste versie van Railion met het nieuwe logo in NL-versie ;D

Groeten Mark (die in een rouwstemming is omdat er een goederenwagen is overleden :'()

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #26 Gepost op: 17 September 2009, 11:30:58 »
[off topic]

Groeten Mark (die in een rouwstemming is omdat er een goederenwagen is overleden)
Welke goederenwagen, Mark? ???

Groet,
Basilicum

[/off topic]

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #27 Gepost op: 17 September 2009, 17:07:10 »
Uhm, artikelnummer weet ik zo niet, gewoon ooit gekocht. Het is een gesloten tweeassig goederenwagentje van roco, ik heb/had er 3 van, maar er zijn er dus nog 2 te gebruiken.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #28 Gepost op: 17 September 2009, 17:14:17 »

Gert1

  • Gast
Re:Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #29 Gepost op: 17 September 2009, 19:03:08 »
Aan de foto bovenaan de derde pagina van je verslag te zien, zijn die veertjes die de deuren weer goed moeten laten sluiten kennelijk niet erg sterk: de deur staat op een kier.

mvg,
Gert