Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 20:18:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dennis1984
Vandaag om 19:56:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 19:43:13
4 oktober modelspoorbeurs Houten door puntenglijder
Vandaag om 19:39:41
Roco wagon openen door AP3737
Vandaag om 19:37:05
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Peter Kleton
Vandaag om 19:35:43
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 19:33:55
Märklin 2025 door puntenglijder
Vandaag om 19:33:30
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 19:21:06
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 19:15:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 19:08:12
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 18:23:08
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 18:02:38
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 17:32:30
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS264
Vandaag om 16:30:06
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 16:28:06
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:21:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 12798 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Gepost op: 07 November 2008, 11:30:07 »
Hallo,

Ik heb mijn Trix "Ludmilla" binnen.
Nu kan ik pas reageren, ik heb n.l. veel negatiefs gelezen over de Marklin versie.
Ik vind het een geweldige lok, hij weegt 620 gram, heeft mooie fontseinen.
Een lekker degelijk metalen lok.
Een mooie digitaal decoder ingebouwd, kan mooi kruipen.
De details zijn wat aan de magere kant maar daardoor ook degelijker.
Ga zo door Trix.

groet, Albert.
 

Rijtuigpaint

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2008, 11:40:05 »
De Ludmilla van Matrix is zeker niet slecht maar haalt het niet bij de Brawa of Roco uitvoering vind ik.

Pas als je van de Matrix zijn veel te dikke laag verf er af haalt komt er een ¨witte Zwaan¨ onder vandaan en kun je er iets moois van maken.

Het gewicht zegt me helemaal niets en een te hoog gewicht kan ook de trekkracht negatief beïnvloeden ( zeker als er maar 4 van de 6 assen worden aangedreven.

Jammer blijft gewoon de verlichting! Bij de Marklin werken de sluitlichten namelijk niet!

R.Paint

NB ik heb alle drie de merkvarianten hier thuis staan dus ik weet waar ik het over heb!


Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2008, 13:49:25 »
De motor is het probleem niet en dan is een goed gewicht belangrijk.
Ik wil hem wel eens een vergelijk met alle 3 zien. Dan bedoel ik de trekkracht maar ook een leuke foto van alle 3 waar de verschillen op te zien zijn.

Albert.

Werner

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2008, 14:26:12 »
Welke motor heeft de Trix.
die nieuwe stille, of nog zo'n ratelding.

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2008, 14:30:35 »
Stille motor met cardan ;)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2008, 16:38:34 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

Werner

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2008, 15:04:10 »
Motor met cardan

Moet ik daaruit leiden dat het een stille motor is ?

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Gert1

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2008, 15:51:25 »
Graag dit draadje nu weer gebruiken waarvoor het bedoeld is: bespreken van de Trix Ludmilla.

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #7 Gepost op: 07 November 2008, 15:59:54 »
Het gewicht zegt me helemaal niets en een te hoog gewicht kan ook de trekkracht negatief beïnvloeden
Gewicht is toch wel belangrijk. Hoe groter het gewicht, hoe groter de wrijving tussen wiel en rail, dus hoe groter de trekkracht.

Citaat
Jammer blijft gewoon de verlichting! Bij de Marklin werken de sluitlichten namelijk niet!
Dat vind ik niet zo'n probleem. Er hangt toch meestal een trein achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4740
    • Filmpjes op YouTube
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #8 Gepost op: 07 November 2008, 16:29:10 »
Ja, maar als het motortje aan de zwakke kant is met als gevolg dat ie moeite (naar verhouding) heeft de extra wrijving door het hoge gewicht te overwinnen, gaat dat dan niet ten koste van de trekkracht?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #9 Gepost op: 07 November 2008, 16:32:09 »
Arjan:
De motor is het probleem niet en dan is een goed gewicht belangrijk.
Ik wil hem wel eens een vergelijk met alle 3 zien. Dan bedoel ik de trekkracht maar ook een leuke foto van alle 3 waar de verschillen op te zien zijn.

Albert.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4740
    • Filmpjes op YouTube
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #10 Gepost op: 07 November 2008, 16:52:51 »
Klopt, maar dit was meer een algemene vraag richting Klaas. Gezien zijn artikelen in RM over in het verleden moet hij in een vorig leven Lampje van Willy Wortel zijn geweest, dus vandaar deze lekenvraag.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26809
    • Pagina van klaas
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #11 Gepost op: 07 November 2008, 19:20:43 »
De extra wrijvingen in de lagers spelen geen grote rol, als het goed is zijn die goed gesmeerd.
Over het algemeen hoort het motortje zo sterk te zijn dat hij de loc kan laten slippen. Dus het heeft geen zin om het gewicht extreem op te voeren. Het is voor een fabrikant altijd de kunst om een goede balans te vinden tussen de trekkracht van de motor, en de slipwaarde van de wielen op de rails.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #12 Gepost op: 07 November 2008, 19:26:54 »
Stille motor met cardan ;)

Je bedoelt de Matrix wegwerp motor. Als de koolborstels aan vervenging toe zijn kun je de hele motor vervangen om dat voor te zijn vervang ik ze maar meteen door een degelijke kolkanker motor

Mvg, Johan

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #13 Gepost op: 07 November 2008, 19:29:04 »
Serieus ? Hm en wat is de normale te verwachten levensduur van die koolborstels ? En een vervangingsmotor kost ?

Gr. Remco.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #14 Gepost op: 07 November 2008, 19:30:45 »
Is die net zo slecht als de vergelijkbare Fleischmann motor ?
Vr. groeten,
Bob