Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Chinese prut kabel door hmmglaser
Vandaag om 01:33:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:20:24
Line-up foto's van modellen door Ronald69
Vandaag om 00:07:33
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
25 July 2025, 23:21:37
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
25 July 2025, 23:20:05
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
25 July 2025, 23:17:57
Heroplage Artitec Plan W? door Jeroen Water
25 July 2025, 23:14:02
US diorama in H0 door Wim Vink
25 July 2025, 23:10:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
25 July 2025, 23:01:52
Iemand ervaringen met een Lima Astora RaBe 503 018, art 1680 ? door Dave.......
25 July 2025, 22:58:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 July 2025, 22:58:28
Mijn geweatherde modellen door Dave.......
25 July 2025, 22:42:29
Aachenau West door wob
25 July 2025, 22:34:05
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door MOVisser
25 July 2025, 22:29:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
25 July 2025, 21:46:43
Show je werkplek door cor_b
25 July 2025, 21:25:19
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
25 July 2025, 21:00:32
schok bij vertrek door phdirk
25 July 2025, 20:52:17
Raadplaatje door Rick
25 July 2025, 19:15:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
25 July 2025, 19:11:24
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
25 July 2025, 18:59:13
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
25 July 2025, 17:35:46
Seuthe gaat stoppen door ex-DR V100
25 July 2025, 15:46:46
Arduino loconet-interfaces door NTeering
25 July 2025, 14:09:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
25 July 2025, 14:07:51
Spuitmondjes door Bahn-AG
25 July 2025, 13:51:34
Yamorc booster door Montanbahn
25 July 2025, 13:23:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door KNed
25 July 2025, 13:06:17
C en K rails samen door Blausee-Mitholz
25 July 2025, 12:54:53
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
25 July 2025, 12:49:58
  

Auteur Topic: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.  (gelezen 12471 keer)

Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Gepost op: 07 November 2008, 11:30:07 »
Hallo,

Ik heb mijn Trix "Ludmilla" binnen.
Nu kan ik pas reageren, ik heb n.l. veel negatiefs gelezen over de Marklin versie.
Ik vind het een geweldige lok, hij weegt 620 gram, heeft mooie fontseinen.
Een lekker degelijk metalen lok.
Een mooie digitaal decoder ingebouwd, kan mooi kruipen.
De details zijn wat aan de magere kant maar daardoor ook degelijker.
Ga zo door Trix.

groet, Albert.
 

Rijtuigpaint

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #1 Gepost op: 07 November 2008, 11:40:05 »
De Ludmilla van Matrix is zeker niet slecht maar haalt het niet bij de Brawa of Roco uitvoering vind ik.

Pas als je van de Matrix zijn veel te dikke laag verf er af haalt komt er een ¨witte Zwaan¨ onder vandaan en kun je er iets moois van maken.

Het gewicht zegt me helemaal niets en een te hoog gewicht kan ook de trekkracht negatief beïnvloeden ( zeker als er maar 4 van de 6 assen worden aangedreven.

Jammer blijft gewoon de verlichting! Bij de Marklin werken de sluitlichten namelijk niet!

R.Paint

NB ik heb alle drie de merkvarianten hier thuis staan dus ik weet waar ik het over heb!


Albert Bas

  • Offline Offline
  • Berichten: 812
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #2 Gepost op: 07 November 2008, 13:49:25 »
De motor is het probleem niet en dan is een goed gewicht belangrijk.
Ik wil hem wel eens een vergelijk met alle 3 zien. Dan bedoel ik de trekkracht maar ook een leuke foto van alle 3 waar de verschillen op te zien zijn.

Albert.

Werner

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #3 Gepost op: 07 November 2008, 14:26:12 »
Welke motor heeft de Trix.
die nieuwe stille, of nog zo'n ratelding.

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #4 Gepost op: 07 November 2008, 14:30:35 »
Stille motor met cardan ;)
« Laatst bewerkt op: 07 November 2008, 16:38:34 door Bob »
Vr. groeten,
Bob

Werner

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #5 Gepost op: 07 November 2008, 15:04:10 »
Motor met cardan

Moet ik daaruit leiden dat het een stille motor is ?

Werner
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Gert1

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #6 Gepost op: 07 November 2008, 15:51:25 »
Graag dit draadje nu weer gebruiken waarvoor het bedoeld is: bespreken van de Trix Ludmilla.

mvg,
Gert

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26652
    • Pagina van klaas
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #7 Gepost op: 07 November 2008, 15:59:54 »
Het gewicht zegt me helemaal niets en een te hoog gewicht kan ook de trekkracht negatief beïnvloeden
Gewicht is toch wel belangrijk. Hoe groter het gewicht, hoe groter de wrijving tussen wiel en rail, dus hoe groter de trekkracht.

Citaat
Jammer blijft gewoon de verlichting! Bij de Marklin werken de sluitlichten namelijk niet!
Dat vind ik niet zo'n probleem. Er hangt toch meestal een trein achter.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4720
    • Filmpjes op YouTube
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #8 Gepost op: 07 November 2008, 16:29:10 »
Ja, maar als het motortje aan de zwakke kant is met als gevolg dat ie moeite (naar verhouding) heeft de extra wrijving door het hoge gewicht te overwinnen, gaat dat dan niet ten koste van de trekkracht?
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

IC 2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 396
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #9 Gepost op: 07 November 2008, 16:32:09 »
Arjan:
De motor is het probleem niet en dan is een goed gewicht belangrijk.
Ik wil hem wel eens een vergelijk met alle 3 zien. Dan bedoel ik de trekkracht maar ook een leuke foto van alle 3 waar de verschillen op te zien zijn.

Albert.

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4720
    • Filmpjes op YouTube
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #10 Gepost op: 07 November 2008, 16:52:51 »
Klopt, maar dit was meer een algemene vraag richting Klaas. Gezien zijn artikelen in RM over in het verleden moet hij in een vorig leven Lampje van Willy Wortel zijn geweest, dus vandaar deze lekenvraag.
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26652
    • Pagina van klaas
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #11 Gepost op: 07 November 2008, 19:20:43 »
De extra wrijvingen in de lagers spelen geen grote rol, als het goed is zijn die goed gesmeerd.
Over het algemeen hoort het motortje zo sterk te zijn dat hij de loc kan laten slippen. Dus het heeft geen zin om het gewicht extreem op te voeren. Het is voor een fabrikant altijd de kunst om een goede balans te vinden tussen de trekkracht van de motor, en de slipwaarde van de wielen op de rails.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Blausee_Mitholz

  • Gast
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #12 Gepost op: 07 November 2008, 19:26:54 »
Stille motor met cardan ;)

Je bedoelt de Matrix wegwerp motor. Als de koolborstels aan vervenging toe zijn kun je de hele motor vervangen om dat voor te zijn vervang ik ze maar meteen door een degelijke kolkanker motor

Mvg, Johan

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #13 Gepost op: 07 November 2008, 19:29:04 »
Serieus ? Hm en wat is de normale te verwachten levensduur van die koolborstels ? En een vervangingsmotor kost ?

Gr. Remco.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8239
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Trix Ludmilla een echte zwaargewicht.
« Reactie #14 Gepost op: 07 November 2008, 19:30:45 »
Is die net zo slecht als de vergelijkbare Fleischmann motor ?
Vr. groeten,
Bob