Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 07:42:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:16:10
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Utrecht CS  (gelezen 6310 keer)

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Utrecht CS
« Gepost op: 06 November 2008, 15:01:47 »
Sta ik afgelopen week op Utrecht CS op de IC naar Schiphol te wachten, valt mij ineens op dat de oude overkappingen weggehaald zijn.

Vergis ik mij nu? nee toch, een paar weken ervoor waren ze er toch nog?

Toen stond ik nog te mijmeren van: mooi dat zo iets er nog is in deze moderne tijd.

En dan ineens is het weg, had ik  paar weken geleden dus nog maar een foto gemaakt.

Maar goed nu was ik bij de les om er een te maken.


Groet
Berry

« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:12:31 door ACTS »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: Utrecht CS
« Reactie #1 Gepost op: 06 November 2008, 15:03:31 »
Die zijn toch al een tijd weg (meer dan enkele weken)? Of vergis ik mij nu weer? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Utrecht CS
« Reactie #2 Gepost op: 06 November 2008, 15:04:53 »
ik denk dat dat te maken heeft met dat 'nieuwe' Utrecht CS

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #3 Gepost op: 06 November 2008, 15:08:49 »
Die spanten liggen volgens mij al een jaar of twee/drie achter de remise van de SGB te Goes...

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #4 Gepost op: 06 November 2008, 15:11:59 »
Tja of ik wordt ouder ::)

Misschien viel het me nu pas op :'(

Als ik op CS ben geniet ik altijd van die oude portalen van de overkapping.

Zelfde geldt voor de oude voetgangersbrug bij Geldermalsen of Den Bosch CS

Groet
Berry




« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:14:09 door ACTS »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Utrecht CS
« Reactie #5 Gepost op: 06 November 2008, 15:13:24 »
Inderdaad die spanten of in ieder geval het bovenste deel er van heeft men al geruime tijd geleden weggehaad. (overigens niet op een al te behoudende weize  :-X)
De rest zal overigens ook niet zo gek lang meer op zich laten wachten want wie goed kijkt op Utrecht CS, merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Utrecht CS
« Reactie #6 Gepost op: 06 November 2008, 15:15:37 »
Zijn al jaren geleden weg gehaald, was veel te bouwvallig.

Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re: Utrecht CS
« Reactie #7 Gepost op: 06 November 2008, 15:25:22 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.
Pewiam

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik zou het als ik jou was maar heel snel vergeten en er toch maar Utrecht van maken...

mvg,
Robin

Anoniem

  • Gast
Re: Utrecht CS
« Reactie #8 Gepost op: 06 November 2008, 15:38:08 »
merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

Zoals die enorme posters die zeggen dat dat gaat gebeuren? ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2008, 15:39:11 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Naast het feit dat dit volslagen onzin is, zijn die spanten van Zwolle gesloopt omdat ze op geen enkele wijze meer te restaureren waren. Dus waarom zou de SGB ze dan over hebben willen nemen?

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2008, 15:59:46 »
Bedankt voor jullie reacties.

Misschien kwam het wel dat ik een keer op het perron stond en het al licht was. ;D

Geldt dit overigens voor alle overlappingen op Utrecht CS ?

Zal beter opletten voortaan :-[ :-[

Groet
Berry
« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 16:01:27 door ACTS »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 978
Re: Utrecht CS
« Reactie #11 Gepost op: 06 November 2008, 20:14:51 »
Is idd al een tijdje weg, toen ik in sep 2006 stage ging lopen bij ProRail viel het mij al op dat ze er niet meer waren...
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re: Utrecht CS
« Reactie #12 Gepost op: 06 November 2008, 20:49:16 »
Volgens mij staan er een paar spanten van de Zwolse kap bij het Industrion in Kerkrade.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Utrecht CS
« Reactie #13 Gepost op: 06 November 2008, 21:22:33 »
Zo lang als ik Utrecht CS ken, zo lang is men bezig de oude overkapping te slopen. Bij veel stations wordt het in één klap gedaan. Nee, in Utrecht wordt gefaseerd gesloopt over een periode van 40 jaar. Als eerste sneuvelde delen van de lage overkapping. Het voor Utrecht typische 1e perron is verdwenen. Dit leek heel sterk op de situatie in Zwolle, maar dan groter. Denk aan het oude buurtspoorwegstation dat ook aan de overkapping vast zat. Daarna werd i.v.m. de traverse middenin er een hap uitgehaald. En zo gaat het al jaren achtereen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22503
Re: Utrecht CS
« Reactie #14 Gepost op: 06 November 2008, 22:16:50 »
Die spanten zijn een paar jaar geleden gewoon losgebrand. Zal wel niet anders hebben gekund.
De rest moest nog even blijven staan, al was het alleen maar omdat anders de bovenleiding naar beneden dendert.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.