Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:43:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 19:14:07
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:06:44
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 18:51:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 18:50:58
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 18:46:14
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
  

Auteur Topic: Utrecht CS  (gelezen 6518 keer)

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Utrecht CS
« Gepost op: 06 November 2008, 15:01:47 »
Sta ik afgelopen week op Utrecht CS op de IC naar Schiphol te wachten, valt mij ineens op dat de oude overkappingen weggehaald zijn.

Vergis ik mij nu? nee toch, een paar weken ervoor waren ze er toch nog?

Toen stond ik nog te mijmeren van: mooi dat zo iets er nog is in deze moderne tijd.

En dan ineens is het weg, had ik  paar weken geleden dus nog maar een foto gemaakt.

Maar goed nu was ik bij de les om er een te maken.


Groet
Berry

« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:12:31 door ACTS »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: Utrecht CS
« Reactie #1 Gepost op: 06 November 2008, 15:03:31 »
Die zijn toch al een tijd weg (meer dan enkele weken)? Of vergis ik mij nu weer? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re: Utrecht CS
« Reactie #2 Gepost op: 06 November 2008, 15:04:53 »
ik denk dat dat te maken heeft met dat 'nieuwe' Utrecht CS

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #3 Gepost op: 06 November 2008, 15:08:49 »
Die spanten liggen volgens mij al een jaar of twee/drie achter de remise van de SGB te Goes...

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #4 Gepost op: 06 November 2008, 15:11:59 »
Tja of ik wordt ouder ::)

Misschien viel het me nu pas op :'(

Als ik op CS ben geniet ik altijd van die oude portalen van de overkapping.

Zelfde geldt voor de oude voetgangersbrug bij Geldermalsen of Den Bosch CS

Groet
Berry




« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:14:09 door ACTS »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Utrecht CS
« Reactie #5 Gepost op: 06 November 2008, 15:13:24 »
Inderdaad die spanten of in ieder geval het bovenste deel er van heeft men al geruime tijd geleden weggehaad. (overigens niet op een al te behoudende weize  :-X)
De rest zal overigens ook niet zo gek lang meer op zich laten wachten want wie goed kijkt op Utrecht CS, merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Utrecht CS
« Reactie #6 Gepost op: 06 November 2008, 15:15:37 »
Zijn al jaren geleden weg gehaald, was veel te bouwvallig.

Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re: Utrecht CS
« Reactie #7 Gepost op: 06 November 2008, 15:25:22 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.
Pewiam

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik zou het als ik jou was maar heel snel vergeten en er toch maar Utrecht van maken...

mvg,
Robin

Anoniem

  • Gast
Re: Utrecht CS
« Reactie #8 Gepost op: 06 November 2008, 15:38:08 »
merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

Zoals die enorme posters die zeggen dat dat gaat gebeuren? ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2008, 15:39:11 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Naast het feit dat dit volslagen onzin is, zijn die spanten van Zwolle gesloopt omdat ze op geen enkele wijze meer te restaureren waren. Dus waarom zou de SGB ze dan over hebben willen nemen?

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2008, 15:59:46 »
Bedankt voor jullie reacties.

Misschien kwam het wel dat ik een keer op het perron stond en het al licht was. ;D

Geldt dit overigens voor alle overlappingen op Utrecht CS ?

Zal beter opletten voortaan :-[ :-[

Groet
Berry
« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 16:01:27 door ACTS »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: Utrecht CS
« Reactie #11 Gepost op: 06 November 2008, 20:14:51 »
Is idd al een tijdje weg, toen ik in sep 2006 stage ging lopen bij ProRail viel het mij al op dat ze er niet meer waren...
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: Utrecht CS
« Reactie #12 Gepost op: 06 November 2008, 20:49:16 »
Volgens mij staan er een paar spanten van de Zwolse kap bij het Industrion in Kerkrade.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Utrecht CS
« Reactie #13 Gepost op: 06 November 2008, 21:22:33 »
Zo lang als ik Utrecht CS ken, zo lang is men bezig de oude overkapping te slopen. Bij veel stations wordt het in één klap gedaan. Nee, in Utrecht wordt gefaseerd gesloopt over een periode van 40 jaar. Als eerste sneuvelde delen van de lage overkapping. Het voor Utrecht typische 1e perron is verdwenen. Dit leek heel sterk op de situatie in Zwolle, maar dan groter. Denk aan het oude buurtspoorwegstation dat ook aan de overkapping vast zat. Daarna werd i.v.m. de traverse middenin er een hap uitgehaald. En zo gaat het al jaren achtereen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22628
Re: Utrecht CS
« Reactie #14 Gepost op: 06 November 2008, 22:16:50 »
Die spanten zijn een paar jaar geleden gewoon losgebrand. Zal wel niet anders hebben gekund.
De rest moest nog even blijven staan, al was het alleen maar omdat anders de bovenleiding naar beneden dendert.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.