Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terschellinger Spoor door F Helm
Vandaag om 18:43:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Silvolde
Vandaag om 18:06:50
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 17:58:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Silvolde
Vandaag om 17:47:43
Goede wensen voor 2026 door Hans van de Burgt
Vandaag om 17:10:24
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door tothebeach
Vandaag om 16:07:46
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 15:56:11
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door bellejt
Vandaag om 15:26:01
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Show je realistische treinsamenstelling door VAM65
Vandaag om 13:15:56
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 13:07:17
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:24:47
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door basjuh1981
Vandaag om 12:21:49
VERPLAATST: upload deleten door Duikeend
Vandaag om 11:49:52
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door Eric B
Vandaag om 10:32:21
ESU V5 Decoder setting door Remunj
Vandaag om 10:01:59
Zee. Land. door spoorijzer
Vandaag om 08:54:10
3 januari NVBS oliebollenrit door Thom
Vandaag om 01:57:01
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:41:31
Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
  

Auteur Topic: Utrecht CS  (gelezen 6638 keer)

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Utrecht CS
« Gepost op: 06 November 2008, 15:01:47 »
Sta ik afgelopen week op Utrecht CS op de IC naar Schiphol te wachten, valt mij ineens op dat de oude overkappingen weggehaald zijn.

Vergis ik mij nu? nee toch, een paar weken ervoor waren ze er toch nog?

Toen stond ik nog te mijmeren van: mooi dat zo iets er nog is in deze moderne tijd.

En dan ineens is het weg, had ik  paar weken geleden dus nog maar een foto gemaakt.

Maar goed nu was ik bij de les om er een te maken.


Groet
Berry

« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:12:31 door ACTS »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8633
  • Spoor N
Re: Utrecht CS
« Reactie #1 Gepost op: 06 November 2008, 15:03:31 »
Die zijn toch al een tijd weg (meer dan enkele weken)? Of vergis ik mij nu weer? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1805
  • gevorderd beginner
Re: Utrecht CS
« Reactie #2 Gepost op: 06 November 2008, 15:04:53 »
ik denk dat dat te maken heeft met dat 'nieuwe' Utrecht CS

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #3 Gepost op: 06 November 2008, 15:08:49 »
Die spanten liggen volgens mij al een jaar of twee/drie achter de remise van de SGB te Goes...

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #4 Gepost op: 06 November 2008, 15:11:59 »
Tja of ik wordt ouder ::)

Misschien viel het me nu pas op :'(

Als ik op CS ben geniet ik altijd van die oude portalen van de overkapping.

Zelfde geldt voor de oude voetgangersbrug bij Geldermalsen of Den Bosch CS

Groet
Berry




« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:14:09 door ACTS »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Utrecht CS
« Reactie #5 Gepost op: 06 November 2008, 15:13:24 »
Inderdaad die spanten of in ieder geval het bovenste deel er van heeft men al geruime tijd geleden weggehaad. (overigens niet op een al te behoudende weize  :-X)
De rest zal overigens ook niet zo gek lang meer op zich laten wachten want wie goed kijkt op Utrecht CS, merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Utrecht CS
« Reactie #6 Gepost op: 06 November 2008, 15:15:37 »
Zijn al jaren geleden weg gehaald, was veel te bouwvallig.

Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re: Utrecht CS
« Reactie #7 Gepost op: 06 November 2008, 15:25:22 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.
Pewiam

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik zou het als ik jou was maar heel snel vergeten en er toch maar Utrecht van maken...

mvg,
Robin

Anoniem

  • Gast
Re: Utrecht CS
« Reactie #8 Gepost op: 06 November 2008, 15:38:08 »
merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

Zoals die enorme posters die zeggen dat dat gaat gebeuren? ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2008, 15:39:11 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Naast het feit dat dit volslagen onzin is, zijn die spanten van Zwolle gesloopt omdat ze op geen enkele wijze meer te restaureren waren. Dus waarom zou de SGB ze dan over hebben willen nemen?

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2008, 15:59:46 »
Bedankt voor jullie reacties.

Misschien kwam het wel dat ik een keer op het perron stond en het al licht was. ;D

Geldt dit overigens voor alle overlappingen op Utrecht CS ?

Zal beter opletten voortaan :-[ :-[

Groet
Berry
« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 16:01:27 door ACTS »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1004
Re: Utrecht CS
« Reactie #11 Gepost op: 06 November 2008, 20:14:51 »
Is idd al een tijdje weg, toen ik in sep 2006 stage ging lopen bij ProRail viel het mij al op dat ze er niet meer waren...
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2233
  • Bruggen-IG:
Re: Utrecht CS
« Reactie #12 Gepost op: 06 November 2008, 20:49:16 »
Volgens mij staan er een paar spanten van de Zwolse kap bij het Industrion in Kerkrade.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Utrecht CS
« Reactie #13 Gepost op: 06 November 2008, 21:22:33 »
Zo lang als ik Utrecht CS ken, zo lang is men bezig de oude overkapping te slopen. Bij veel stations wordt het in één klap gedaan. Nee, in Utrecht wordt gefaseerd gesloopt over een periode van 40 jaar. Als eerste sneuvelde delen van de lage overkapping. Het voor Utrecht typische 1e perron is verdwenen. Dit leek heel sterk op de situatie in Zwolle, maar dan groter. Denk aan het oude buurtspoorwegstation dat ook aan de overkapping vast zat. Daarna werd i.v.m. de traverse middenin er een hap uitgehaald. En zo gaat het al jaren achtereen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22755
Re: Utrecht CS
« Reactie #14 Gepost op: 06 November 2008, 22:16:50 »
Die spanten zijn een paar jaar geleden gewoon losgebrand. Zal wel niet anders hebben gekund.
De rest moest nog even blijven staan, al was het alleen maar omdat anders de bovenleiding naar beneden dendert.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.