Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 14:09:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:05:16
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door grossraumwagen
Vandaag om 13:55:44
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 13:50:49
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
Schroefkoppeling voor H0. door spoorijzer
Vandaag om 13:42:10
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 13:37:28
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:26:18
Had de NS4903 rangeerlicht? door spoorijzer
Vandaag om 13:10:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 12:50:29
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:10:43
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 11:32:53
Roco modellen op aliexpress door henk
Vandaag om 11:14:40
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
26 October 2025, 23:01:51
viessmann 4500 door Kees van der knijff
26 October 2025, 21:46:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
26 October 2025, 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
26 October 2025, 20:42:04
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
26 October 2025, 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
26 October 2025, 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
26 October 2025, 19:58:42
  

Auteur Topic: Utrecht CS  (gelezen 6508 keer)

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Utrecht CS
« Gepost op: 06 November 2008, 15:01:47 »
Sta ik afgelopen week op Utrecht CS op de IC naar Schiphol te wachten, valt mij ineens op dat de oude overkappingen weggehaald zijn.

Vergis ik mij nu? nee toch, een paar weken ervoor waren ze er toch nog?

Toen stond ik nog te mijmeren van: mooi dat zo iets er nog is in deze moderne tijd.

En dan ineens is het weg, had ik  paar weken geleden dus nog maar een foto gemaakt.

Maar goed nu was ik bij de les om er een te maken.


Groet
Berry

« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:12:31 door ACTS »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8569
  • Spoor N
Re: Utrecht CS
« Reactie #1 Gepost op: 06 November 2008, 15:03:31 »
Die zijn toch al een tijd weg (meer dan enkele weken)? Of vergis ik mij nu weer? ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re: Utrecht CS
« Reactie #2 Gepost op: 06 November 2008, 15:04:53 »
ik denk dat dat te maken heeft met dat 'nieuwe' Utrecht CS

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #3 Gepost op: 06 November 2008, 15:08:49 »
Die spanten liggen volgens mij al een jaar of twee/drie achter de remise van de SGB te Goes...

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #4 Gepost op: 06 November 2008, 15:11:59 »
Tja of ik wordt ouder ::)

Misschien viel het me nu pas op :'(

Als ik op CS ben geniet ik altijd van die oude portalen van de overkapping.

Zelfde geldt voor de oude voetgangersbrug bij Geldermalsen of Den Bosch CS

Groet
Berry




« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 15:14:09 door ACTS »

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Utrecht CS
« Reactie #5 Gepost op: 06 November 2008, 15:13:24 »
Inderdaad die spanten of in ieder geval het bovenste deel er van heeft men al geruime tijd geleden weggehaad. (overigens niet op een al te behoudende weize  :-X)
De rest zal overigens ook niet zo gek lang meer op zich laten wachten want wie goed kijkt op Utrecht CS, merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re: Utrecht CS
« Reactie #6 Gepost op: 06 November 2008, 15:15:37 »
Zijn al jaren geleden weg gehaald, was veel te bouwvallig.

Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Pewiam
Ook Engelse treinen zijn leuk

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re: Utrecht CS
« Reactie #7 Gepost op: 06 November 2008, 15:25:22 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.
Pewiam

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt, maar ik zou het als ik jou was maar heel snel vergeten en er toch maar Utrecht van maken...

mvg,
Robin

Anoniem

  • Gast
Re: Utrecht CS
« Reactie #8 Gepost op: 06 November 2008, 15:38:08 »
merkt aan kleine details al dat over niet al te lange tijd begonnen gaat worden met de nieuwe terminal.

Zoals die enorme posters die zeggen dat dat gaat gebeuren? ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11728
    • Mijn fotoarchief
Re: Utrecht CS
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2008, 15:39:11 »
Overigens zijn de spanten bij de SGB die van de oude kap van Zwolle, op één na dan, deze is teruggeplaatst in de nieuwe kap.

Naast het feit dat dit volslagen onzin is, zijn die spanten van Zwolle gesloopt omdat ze op geen enkele wijze meer te restaureren waren. Dus waarom zou de SGB ze dan over hebben willen nemen?

Eelco

ACTS

  • Offline Offline
  • Berichten: 42
Re: Utrecht CS
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2008, 15:59:46 »
Bedankt voor jullie reacties.

Misschien kwam het wel dat ik een keer op het perron stond en het al licht was. ;D

Geldt dit overigens voor alle overlappingen op Utrecht CS ?

Zal beter opletten voortaan :-[ :-[

Groet
Berry
« Laatst bewerkt op: 06 November 2008, 16:01:27 door ACTS »

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 999
Re: Utrecht CS
« Reactie #11 Gepost op: 06 November 2008, 20:14:51 »
Is idd al een tijdje weg, toen ik in sep 2006 stage ging lopen bij ProRail viel het mij al op dat ze er niet meer waren...
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re: Utrecht CS
« Reactie #12 Gepost op: 06 November 2008, 20:49:16 »
Volgens mij staan er een paar spanten van de Zwolse kap bij het Industrion in Kerkrade.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Utrecht CS
« Reactie #13 Gepost op: 06 November 2008, 21:22:33 »
Zo lang als ik Utrecht CS ken, zo lang is men bezig de oude overkapping te slopen. Bij veel stations wordt het in één klap gedaan. Nee, in Utrecht wordt gefaseerd gesloopt over een periode van 40 jaar. Als eerste sneuvelde delen van de lage overkapping. Het voor Utrecht typische 1e perron is verdwenen. Dit leek heel sterk op de situatie in Zwolle, maar dan groter. Denk aan het oude buurtspoorwegstation dat ook aan de overkapping vast zat. Daarna werd i.v.m. de traverse middenin er een hap uitgehaald. En zo gaat het al jaren achtereen.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re: Utrecht CS
« Reactie #14 Gepost op: 06 November 2008, 22:16:50 »
Die spanten zijn een paar jaar geleden gewoon losgebrand. Zal wel niet anders hebben gekund.
De rest moest nog even blijven staan, al was het alleen maar omdat anders de bovenleiding naar beneden dendert.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.