Heren, uiteraard hebben wij ook naar die wissels staan kijken, en het wissel die beide treinstellen hadden willen nemen (en er dus beiden bovenop stonden), was aan beide zijden opengereden, en lag zodoende zowel links als rechts NIET aan.Conclusie; aan deze stand kan men niet waarnemen richting welk spoor de tongen aan hebben gelegen.grt erwin
ps, klopt ik was stoker op de 23er, en ja ook wij vroegen ons af waarom ie dat haakse wissel met rond 60kmh ging nemen, magoed dat deed hij dus niet.......Alles ging redelijk rustig, maar toch vliegt de tijd tussen dat je door hebt dat dit niet gaat lukken en de klap...grt erwin
Als de foto's bekijk van de ongeluk en die vergelijk met de foto genomen van uit de stoomlok van VSM, heeft de machinist van de koploper nog geest gehad om de gevarensein aan te zetten en bij de Thalys zijn de frontseinen uit.Marc
...Moet je een kast op de achterwant openmaken en op je knieen op vloerniveau twee schakelaars zoeken waarmee je de onderste twee frontseinen handmatig wan wit naar rood kunt schakelen.