Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
19 Toen door defender
Vandaag om 18:50:55
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Schrootplaats door IJmc
Vandaag om 18:07:28
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 17:16:38
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 16:48:56
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
RhB H0m, Albulisch door R.C.Grootveld
Vandaag om 12:59:03
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
  

Auteur Topic: Een digitale demo pendelbaan  (gelezen 603473 keer)

guest7823

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #945 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:51:46 »
WAY Off.T.  ;D



Groen "niet prut" locje voor Big Boy

http://www.railwaymagazine.co.uk/gallery/dwight-d-eisenhower-squeezes-out-of-museum?p=1&yp=0

Maar, om weer On.T. te komen: als je hier een 3700 voor zet krijg je een leuk trappetje  ;)

PS Buffers moesten van de A4 af omdat de loc anders niet tussen de Big Boy en de kolommen doorkon (net als de klauwkoppeling van de Big Boy)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #946 Gepost op: 11 oktober 2012, 00:19:48 »
Hoi,

Zo, weer over tot de orde van de dag... want neem van mij aan, dit soort gedrochten komen er op deze baan niet op ;) :P



... het kraantje in onderdeeltjes. Rechtsonder het buisje voor het draaien van de cabine door een servo onder de baan.



... even los-vast geassembleerd.



... daar gaat het buisje dus in...



... van onderen.



... vanaf nu kandie alleen nog maar op een blokje-met-gat staan ;)



... en het kapje er weer op om te kijken hoe het staat :) De bekken van de grijper hebben een loden bekleding gekregen aan de binnenkant om straks netjes op en vooral neer te kunnen gaan.

Leuk kitje, leuk frutseltje. (y)

Grtzz,

Karst

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5421
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #947 Gepost op: 11 oktober 2012, 09:49:43 »
Zo Karst, weer een mooie aanwinst. Ik ga ervanuit dat deze weer digitaal wordt aangestuurd? Noblesse oblige zou ik zeggen na de ombouw van de Fleischmann spoorwegkraan hier op dit forum en in de Railhobby (die hier toch niemand zou lezen  ;D ;D ). Dus ik verwacht een bewegende giek, draaiende kraan en een grijper die dicht gaat naar boven en open naar beneden. Ik lees al over gewichten in de bak, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen.

@Paul, volgens mij (nee, weet ik zeker  ;) ) ben jij een behoorlijke kenner van stoomloks. Een 3700 is een lok uit 1910. In die tijd bouwden ze in Duitsland de P8, ook een 2C machine. Als je een P8 naast een 3700 zet is de vergelijking iets eerlijker en valt dan zeker niet ten nadele van een 3700 uit, qua afmetingen. Als je de duitse Einheitsloks ernaast gaat zetten vanaf de Br01 krijg je natuurlijk iets heel anders te zien, maar zet daar dan maar een 3900 of 6300 naast. Toen de 1300, 1600, 3700, 2100, 6300 en 5000 achter elkaar op perron 1 van het NSM stonden kan ik je verzekeren dat de meest indrukwekkende lok toch echt de 6300 was en niet de lage smalle 5000. Dat zou evenzeer gelden voor de Dwight D Eisenhouwer. Maar ja, de 6300 mogen we niet meer zien, alleen als we met kinderen de achtbaan van wereld 3 ingaan. Overigens een gouden greep van het NSM, want ik merk dat kinderen er steeds weer in willen. Alleen had er dan decorstukken ingezet ipv 2 authentieke historische stoomloks. Maar daarover is al genoeg gezegd.

Verder is in Nederland de stoommachine na de 3700 / 3900 natuurlijk nauwelijks nog ontwikkeld, omdat er in Nederland vanaf midden jaren '20 serieus werd gewerkt aan elektrificatie. In de UK en Duitsland is men nog vrolijk aan het doorontwikkelen geweest met stoomtractie. De trajecten in Nederland lijken in vergelijking tot Duitsland ook veel meer op stoptreinlijntjes en vragen dus om andere machines.

Maar back on topic. Karst werkt een beetje aan een Marienberg look-a-like. Dus de lijn Zwolle - Emmen en Almelo - Emmen. Nu niet echt lijnen voor forse sneltreinen. Een 1700 is dan redelijk op zijn plaats evenals een 3400. Iets anders is al gauw overdreven. De 1700 past nog net naast een DE1 (maar dan niet in rood of in blauw met grijs dak) maar ok het is een look-a-like met zelfs wat mij betreft  ;) acceptabele compromissen.

mvg,
Ivo

mvg,
Ivo

*

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #948 Gepost op: 11 oktober 2012, 09:56:26 »
Citaat van: Ivo tB
Dus ik verwacht een bewegende giek, draaiende kraan en een grijper die dicht gaat naar boven en open naar beneden. Ik lees al over gewichten in de bak, dus de verwachtingen zijn hoog gespannen.

Je zit aardig in de buurt ;) Hoewel die bewegende giek voor de gimmick die ik in gedachten heb niet echt nodig is  :P :D

Moet nog wel zien hoeveel draadjes er door het pijpje kunnen.... ;)

Citaat van: Ivo tB
... maar ok het is een look-a-like met zelfs wat mij betreft  ;) acceptabele compromissen.

 ;D ;D Thnx voor je tolerantie ;)  ;D ;D

Citaat van: Ivo tB
Karst werkt een beetje aan een Marienberg look-a-like. Dus de lijn Zwolle - Emmen en Almelo - Emmen

Yep, heeft verder op de sfeer na weinig met dat lijntje te maken, maar alle technieken en details die ik hier uitprobeer zullen natuurlijk ooit eens 'Voor het Echie' moeten ;)


Grtzz,

Karst
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2012, 09:58:24 door Karst Drenth »

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #949 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:02:03 »
Nou Karst, dan op zijn minst "echte" kolen scheppen met die grijper... (y)

Gr.

Edsko

guest7823

  • Gast
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #950 Gepost op: 11 oktober 2012, 10:39:06 »
Maar back on topic. Karst werkt een beetje aan een Marienberg look-a-like. Dus de lijn Zwolle - Emmen en Almelo - Emmen. Nu niet echt lijnen voor forse sneltreinen. Een 1700 is dan redelijk op zijn plaats evenals een 3400. Iets anders is al gauw overdreven. De 1700 past nog net naast een DE1 (maar dan niet in rood of in blauw met grijs dak) maar ok het is een look-a-like met zelfs wat mij betreft  ;) acceptabele compromissen.
De afgelopen maanden een redelijke hoeveelheid boeken doorgelezen over de dagelijkse praktijk bij BR. Daarin redelijk was verhalen over locomotiefinzet op de diverse depots. Daar blijkt uit dat qua inzet materieel met veel weg kan komen.

Er waren zeker standaard indelingen qua locomotiefseries voor bepaalde diensten, echter ........ indien het niet ging zoals het moet, dan moest het maar zoals het ging. Dat werd vergemakkelijkt doordat materieelinstructie anders was geregeld als heden ten dage ( jij bent machinist , mooi dan weet je waar de regulateur en de remkraan zitten! De groeten, wegwezen en aan het werk) D'r zijn zat verhalen bekend waarbij een machinist ineens op een loc stond waar hij nog nooit op had gereden. Voor Nederland gold het zelfde.

Goed twee ezeltjes voor een sneltrein zal niet erg waarschijnlijk zijn, maar verder............ D'r zal best wel een verhaal bij te verzinnen zijn en je hebt een grote kans dat het ooit wel ergens voorgekomen zal zijn. Even uit mijn hoofd hadden we in Nederland nauwelijks loc's die een routebeperking hadden qua gewicht oid (zeker na de bruggenversterkingen in de jaren ........ ('20 uit mijn hoofd)) dus iedere loc serie kon overal komen.

Kortom, op zo'n lijntje als wat Karst aan het uitbeelden is: "anything goes"  (y) (y)

En verder het is zijn baan en zijn lol, dus al hij het leuk vindt ............. en als wij het niet leuk vinden: "hey, d'r zit een knop op je TV"

PS Een GWR loc in op een Duitse baan is ook niet natuurgetrouw of .............  8)

wimke

  • Offline Offline
  • Berichten: 380
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #951 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:34:48 »
WAY Off.T.  ;D



Groen "niet prut" locje voor Big Boy

http://www.railwaymagazine.co.uk/gallery/dwight-d-eisenhower-squeezes-out-of-museum?p=1&yp=0

Maar, om weer On.T. te komen: als je hier een 3700 voor zet krijg je een leuk trappetje  ;)

PS Buffers moesten van de A4 af omdat de loc anders niet tussen de Big Boy en de kolommen doorkon (net als de klauwkoppeling van de Big Boy)
voor de liefhebers dezeloc  is zins afgelopen weekend voor bepaalde tijd weer terug in engeland voor de viering van het snelheids record  van een andere a4 loc de mallard

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5421
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #952 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:45:11 »
Wat denk je van deze lok op US sporen?? Ook nogal out of place? Ik lees in de link dat deze lok in een museum in Green Bay Wisconsin staat (voor de liefhebbers lees de Fourth Hand van John Irving (ja, heel erg off topic))

Kortom, op zo'n lijntje als wat Karst aan het uitbeelden is: "anything goes"  (y) (y)

En verder het is zijn baan en zijn lol, dus al hij het leuk vindt ............. en als wij het niet leuk vinden: "hey, d'r zit een knop op je TV"

PS Een GWR loc in op een Duitse baan is ook niet natuurgetrouw of .............  8)
Paul, mijn knop gaat niet uit! In tegendeel, ik kijk graag naar dit draadje. Maar een beetje kritisch op enigzins kloppend materieel gebruik kan geen kwaad. En inderdaad, zeker in de jaren '50 kwamen de toen nog aanwezige NS stoommachines voor al het werk op alle lijnen in aanmerking.

Dus ik ben benieuwd naar de volgende ontwikkeling van de digitale demo pendelbaan, die meen ik in november 2008 zijn debuut maakte in Rijswijk:




mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #953 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:57:58 »
Bijna goed Ivo,

't was Eurospoor 2008. Toen nog met 3 modules ;)

Grtzz,

Karst

Hans sprinter

  • Offline Offline
  • Berichten: 1520
  • Vriend van vlaflip
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #954 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:06:16 »
Ah, waren dat die drie houten planken voor mijn neus. ;D
Greetz, enne, hij is nu heel anders, Hans  (y)

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10232
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #955 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:12:38 »
Yep !!

't is inderdaad iets veranderd... Toen nooit gedacht dat het dit zou worden ;)

Grtzz,

Karst

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #956 Gepost op: 11 oktober 2012, 18:56:43 »
2008 ???

Wordt hoog tijd voor wat nieuws... ::) ;D

Groeten,
Patrick

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #957 Gepost op: 11 oktober 2012, 19:49:25 »
Precies, up-date tijd voor de atelier baan :P :P.

Tinus.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #958 Gepost op: 11 oktober 2012, 19:57:39 »
Heren, hebben jullie alle pagina's wel gelezen?
Jeroen

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1538
Re: BNLS Baanbreker - Een digitale demo pendelbaan
« Reactie #959 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:22:08 »
Jip, gezien.
Karst stelt de verkeerde prioriteiten :P :P ;D.

Tinus.