Maar '3' lijkt wel een erg laag nummer binnen een bedrijf met honderden tenderbellen
Ger,Persoonlijk denk ik toch aan een loknummer. De bel komt uit Tilburg, vermoedelijk zou het dan een Staatsspoornummer zijn, maar er staat dan wel nergens SS in. Het is zeker een Staatsspoor bel, de HSM had een ander type.Een onderdeel nummer zou ook kunnen, maar dan lijkt mij dat het allemaal andere nummers zouden zijn.Waarschijnlijk komen we er nooit achter, maar niet geprobeerd is zeker mis.Edwin
Dat elk onderdeel zijn eigen nummer heeft is meer iets van tegenwoordig.Tegenwoordig produceert men 1 ding nog 10000x exact gelijk.
Leuk ding die bel. Een communicatie middel uit de oude doos, maar helaas niet draadloos.Kan iemand proberen uit te leggen hoe dat ding nu werkt? Ik snap dat aan de lange hefboom het koord wordt bevestigd waarmee de conducteur het hele gedoetje bediend. Verder zie ik dat aan de lange hefboom een meeneem haak zit dit de klepel mee neemt. Ook zie ik bladveren onderaan zitten die de hefbomen weer terug zetten in de beginstand nadat de conducteur aan het koord heeft getrokken. Maar die meeneemhaak zit ook met een terugstelveer vast en zal de klepel niet vrijgeven lijkt mij zo? Hoe krijg je dan de boing?Rob