Overigens hoeft het niet te verbazen dat ook een kleurenfoto werd bijgewerkt, we hebben dat met de turkooise 1300-foto ook al gezien. Wat dan weer niet bewijst dat dat in dit geval ook werkelijk gebeurd is.
Wat betekent dit dan voor de overige turkooizen modellen zoals de Roco Plan D bijvoorbeeld?
Nou nee, op de tweede foto van de tekening staat duidelijk Societe Nationale enz, het gaat dus niet over de 1300 maar over de franse versie!MvrgrKoopmans
Dan maar weer ff on topic: FritsT heeft naar Rail het erfstukje meegenomen wat een hoogstaand fijnmechanicus in de jaren 50 heeft gefabriceerd uit messing. En dan praten we over echt vakwerk.De kleur op deze loc ligt heel dicht bij de NCS kleur die we nu als standaard aanhouden. Waarbij eveneens de lichtval in meer dan gemiddelde mate de kleurtint beinvloedt. Van voor naar achter: eigenbouw in H0, de oude BUB en de Philo spoor 1 in Roco-mint , bij kunstlicht.Dan daglicht loslaten op het stel: dan wordt de oude messingloc ineens veel groener en komt in de buurt van het Histor kleurstaal. En de biezen zijn donkergroen, zeg maar slootgroen... De BUB wordt nog blauwer dan bij TL licht.Aan de NSM schilders: het vleugelschild was al die tijd al goed. Blauw en rood. Donkergroen was alleen voor de zijkanten dus als het écht moet kloppen, schilder die maar ff opnieuw