......
De 362 is de kraansik van het spoorwegmuseum
2/4 zelfs.... Het locje stond daar i.v.m. de aanleg van de stamlijn naar de Osse haven.
2. van Oosterom heeft gelijk en er is later vrij willekeurig met fabrieksplaten geschoven tijdens revisies b.v..
Ja, als resin/messing kit van MK Modelbouwstudio, per set van 2 stuks onderling kortgekoppeld en voor grootverbruikers per 5 sets van 2.
Volgens Martin van Oostrom is fabrieksnummer 903 de 362....En Martin doet gedegen onderzoek.
Verder is mijn bron: Railhobby 98/7-8, artikel "Het kleurrijke leven van de Sik":De bekendste particuliere Sik is natuurlijk de Strukton-Sik, de ex-NS 366. Deze werd in 1973 door het 'Spoorweg Bouwbedrijf NV" (het latere Strukton) onder nummer 53280 (later 322304) in dienst gesteld onder de naam 'Johanna" (vernoemd naar de vrouw van dhr. N. Tolboom, chef der machinisten bij Strukon). Het lokje vertoeft op de werf in Maarssen.De eerste kleur van de locomotor was geheel geel, voorzien van de nodige rode accenten. De jaloezieën aan de voorzijde en het dak waren zwart, terwijl de bedrijfsnaam op alle zijden prijkte. Op het dakje is tevens een handgreep aangebracht en de zelfgemaakte bedieningshandle voor de jaloiezieën zwart is gemaakt. Kleur geel: THS 02.Inmiddels is de locomotor rood, zoals we 'm van Roco kennen. Helaas is de fabrieksversie niet geheel conform de werkelijkheid: de schoorstee, bedieningshandles, voetplaat en bufferbalken behoren zwart te zijn en de bufferhuizen rood. Tevens moeten het zwaailicht en de onderste tree vlak naast de jaloezieën verwijderd worden; voorzichtig wegslijpen met een modelbouwboormachine met frees of slijpschijf. (...) In tegenstelling tot alle andere Roco-varianten, bezit de rode Strukton-Sik als enige zandkisten naast de batterijkist.
Op zich niet, het vreemde is dat het Sikkenboek andere fabrieksnummers opgeeft bij de hoogstgenummerde Sikken dan andere bronnen, dat we allemaal het gevoel hebben dat dat niet voor niets is en voortkomt uit gedegen onderzoek, maar dat de fabrieksplaat in praktijk 'gewoon' het logisch verwachte (en in de andere bronnen genoemde) fabrieksnummer 903 laat zien