Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 20:41:28
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:31:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eelco Storm
Vandaag
om 20:14:51
Een nieuw begin
door
741230
Vandaag
om 19:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 19:49:49
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Rick
Vandaag
om 19:29:45
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
timtrein
Vandaag
om 19:23:18
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
borotof
Vandaag
om 19:22:52
Van NS 2439 naar SNCF 62439
door
Tedo
Vandaag
om 19:12:00
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper
door
roco
Vandaag
om 18:56:57
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:37:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:30:08
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 16:59:12
VERPLAATST: Re: Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 16:57:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Karben
Vandaag
om 16:54:49
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:49:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:41:15
VERPLAATST: Klein baantje 1200x1200mm
door
Duikeend
Vandaag
om 16:40:26
Spoor 1 nem of finescale
door
FritsT
Vandaag
om 16:32:42
Klein baantje 1200x1200mm
door
tijgernootje
Vandaag
om 16:32:07
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:49:05
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound
door
saskia
Vandaag
om 14:58:10
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 14:23:39
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
henk
Vandaag
om 14:00:41
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief
door
henk
Vandaag
om 13:56:24
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Martijn1974
Vandaag
om 12:37:55
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:18:45
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Eric v C
Vandaag
om 11:08:38
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:07:52
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:43:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM (gelezen 35133 keer)
henk
Offline
Berichten: 22489
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #30 Gepost op:
29 June 2008, 20:37:54 »
Ik heb mijn ene rijtuig even met de Roco 1838 laten rondrijden, maar dat geel van de loc is dan dus echt geen porum.
Na een grondige reinigingsactie is de stroomafname inmiddels voldoende om de verlichting ook bij stilstand aan de praat te houden.
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2008, 20:44:50 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #31 Gepost op:
29 June 2008, 21:02:28 »
(Zie eerder bericht en foto van Thowra één pagina eerder) Deze foto is ook interessant omdat er voor het ICR A rijtuig een FS wagens staat. Zou dit de trein naar Maastricht Basel Pisa geweest kunnen zijn?
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2008, 21:04:20 door Arnold
»
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #32 Gepost op:
29 June 2008, 21:06:03 »
Jeroen, de opstaptreden waren in ieder geval niet aluminium als ik de foto's zo bekijk.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #33 Gepost op:
30 June 2008, 21:52:21 »
@Maarten, Frank, Jeroen en anderen,
Nog maar eens de liggende A4 boeken erbij gepakt en het boek Elektrische Locomotieven in Nederland om het mysterie van de klasse aanduidingen en de roken / niet roken logo's te ontcijferen. Mijn voorlopige conclusie:
Alle ICR A hadden 1e klasse aanduidingen (wisten we al)
Alle ICR BKD hadden 2e klasse aanduidingen, dwz ik heb er geen enkele gezien zonder
Verschillende ICR B rijtuigen hadden tussen 1981 en augustus 1987 geen 2e klasse aanduidingen, terwijl er ook rondreden met vanaf 1981. Voor zover het zichtbaar is waren alle ICR B rijtuigen zonder klasseaanduiding buurland versies. Dat lijkt ook logisch, want die zijn als eerste geleverd volgens mij. Na 1987 heb ik geen foto's meer gezien zonder klasseaanduiding.
In deze boeken hebben alle rijtuigen roken / niet roken stickers. De rijtuigen zonder klasse aanduiding hebben deze zitten op de hoogte van de klasseaanduidingen. Dus alleen de 2 weghalen helpt niet, dan moet ook het pictogram roken / niet roken hoger worden geplaatst.
Als je de boeken verder bekijkt dan zie je dat het logisch is. Het materieel had in die tijd vrijwel nooit een 2e klas aanduiding. Alleen 1e klas werd aangegeven.
De ICR Benelux had overigens altijd de klasseaanduidingen.
Er zijn vast mensen die dit kunnen aanvullen of verbeteren. Dit is slechts wijsheid van het bekijken van fotoboeken zonder enige kennis terzake.
mvg,
Ivo
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 10:11:38 door Ivo tB
»
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #34 Gepost op:
30 June 2008, 21:56:06 »
Toevallig Ivo, heb net een bevinding in dit draadje geplaatst:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=11787.msg183185#new
Zoals daar gezegd hadden alleen de buurland B-rijtuigen cijfers (en uiteraard de A's en BDK's).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #35 Gepost op:
30 June 2008, 22:02:25 »
Beste Maarten,
Maar ik kom nu juist tot de omgekeerde conclusie, dus het raadsel wordt groter. Kijk in het boek de elektrische locomotieven:
voorpagina, pag 122 middelste en onderste, pag 160, alle buurland zonder klasse
pagina 147 bovenaan, buurland met klasse
Een binnenlandse zonder klasse heb ik nog niet gevonden.
Het raadsel gaat door
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #36 Gepost op:
30 June 2008, 22:06:35 »
hmmm, interessant.
O ja, dat boek heb ik ook nog niet, de rest van de serie gelukkig wel
)
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Thowra
Offline
Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #37 Gepost op:
30 June 2008, 22:10:05 »
Mijn boek heeft allemaal plaatjes van binnenlandse B's
zonder
klasse aanduiding. Voornamelijk de treinen van Maastricht- Zandvoort aan Zee.
Leuk dit
Ik denk dat ik Railcolor maar eens informeer of er afbeeldingen van zijn met betreffend baknummer. Dan gaat op een paar rijtuigen van LS models de 2de klas aanduiding eraf.
«
Laatst bewerkt op: 30 June 2008, 22:12:14 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8984
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #38 Gepost op:
30 June 2008, 22:13:03 »
hihi, dit zit ik net te debiteren in het andere draadje...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #39 Gepost op:
30 June 2008, 22:58:30 »
Dit biedt LSM de mogelijkheid met nog een variant te komen...
Gelogd
Thowra
Offline
Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #40 Gepost op:
01 July 2008, 00:14:09 »
Juist Arnold! Dan zijn ze in te zetten begin jaren 80. De nu uitgeleverde rijtuigen kunnen ingezet worden rond de jaren 86/87. Omdat de revisiedatum op 1991 staat. Dat klopt wel want toen waren de B rijtuigen inmiddels al van 2de klasse aanduidingen voorzien.
Een andere leuke variant zijn de 2 geheel hemelsblauwe ICR's met de Olympische Spelen emblemen er op met witte tekst:"Amsterdam 1992". Deze rijtuigen werden in 1986 ingezet tenbehoeve van een publiciteitscampagne waarbij de mogelijkheid bestond dat in 1992 de Olympische Spelen in Amsterdam gehouden zouden worden. Helaas gingen deze naar Barcelona-Spanje. De nummers van de bakken waren 10 677 en 683 beiden 1ste klasse.
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 00:18:57 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #41 Gepost op:
01 July 2008, 08:48:23 »
En dan nog IC+ (die aanpassingen aan de wagenbakken zijn natuurlijk mogelijk) en een koninklijk rijtuig (met nadruk op koninklijk) i.p.v dat M. gedrocht. Ideetje misschien voor de aanstaande troonswisseling? Zul je zien wat er verkocht gaat worden.
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2521
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #42 Gepost op:
01 July 2008, 08:52:36 »
Volgens mij zijn de buitenlandse rijtuigen al eerder in te zetten, vanaf 1982? (afgezien van de revisiedata). Het koninklijk rijtuig; ook leuk! (maar voor mij te modern qua tijdperk).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Mispoes
Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
Offline
Berichten: 8984
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #43 Gepost op:
01 July 2008, 08:59:56 »
De buurland (buitenlandse is eigenlijk onjuist vanwege beperkte buitenlandtoelating: NMBS, CFL, DB) rijtuigen werden inderdaad als eerste geleverd om z.s.m. op Gvc-Vl-Köln de door de DB ongwenste plan K en N te verdrijven.
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 09:25:11 door Mispoes
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Ivo tB
Offline
Berichten: 5533
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #44 Gepost op:
01 July 2008, 10:24:40 »
@Maarten,
De buurland rijtuigen zijn vanaf 1980 in te zetten. Toen zijn in elk geval ICR A rijtuigen geleverd. De ICR B rijtuigen waren er zeker vanaf 1981. De BKD kwam later, reden waarom er aardig wat foto's zijn uit de begintijd van de ICR met treinen samengesteld met ICR rijtuigen, waarin een blauwe stalen D meereed.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM