Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 17:45:27
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:17:39
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 17:03:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Conrat door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:02:13
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
Koppelingsmechanisme klemt? door Herb73
Vandaag om 16:40:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door saskia
Vandaag om 16:23:40
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 15:46:35
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
Vandaag om 15:27:17
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door stoombr38
Vandaag om 15:13:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 15:01:28
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 14:36:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 13:55:41
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door MOVisser
Vandaag om 11:14:39
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM  (gelezen 35595 keer)

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #60 Gepost op: 04 July 2008, 00:26:52 »
Ik heb mijn ene rijtuig even met de Roco 1838 laten rondrijden, maar dat geel van de loc is dan dus echt geen porum.  ;D
Zet er dan ook een Märklin voor!

Gr/H

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18623
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #61 Gepost op: 04 July 2008, 00:33:09 »
Of juist geen 1838  ;D

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #62 Gepost op: 04 July 2008, 01:52:51 »
Nope.
1 ontsporing en er knikkert voor een kapitaal aan rijtuigen naar beneden.

Klopt. Hoewel mooie rijtuigen zijn ze erg gevoelig. Bij een ontsporing vliegen de trapjes om je oren. Ook een aanrijding met bv een 1211 van Trix geeft dit ongewenste resultaat. Af te raden valt ook het gebruik van de stop knop op de multi-mouse. Zeker als de trein net met een redelijke vaart door een bocht (R6 roco-line) raast.

Tot nu toe alles weer teruggevonden en geen beschadigingen. Maar ik ben wel een stuk voorzichtiger geworden. Overigens rijden de rijtuigen geweldig.

Gerard.

HuibertDeVerschrikkelijke

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #63 Gepost op: 04 July 2008, 09:25:55 »
Hoe ontstaan die botsingen dan?

Overigens: net echt natuurlijk. Op de deuken na....

;)

Gr/H

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #64 Gepost op: 04 July 2008, 09:41:35 »
Nou Ivo, dat hoop ik dus echt niet, want ik ga bovenstaande echt niet doen  ;)

Dat moet iedereen natuurlijk zelf weten. Maar op dit forum zijn we samen behoorlijk kritisch op de natuurgetrouwheid van de geleverde modellen en of dat nu een ontbrekende 2 is op een BKD, een 2 op een AB waar een 1 moet zitten of dat de bovenste gele band te hoog zit. Bovendien door de gele band goed te spuiten vervallen de verfproblemen rond het rooster, die je op je eigen site hebt laten zien. Allemaal zaken die kunnen worden verbeterd. Gerrit geeft voor mij het enige argument tegen, de combinatie van nieuw met oud. Maar er zijn zoveel modellen waarvoor hier wordt gepleit voor verbetering, waarom dit dan niet.

Ook ik zie op tegen 11 rijtuigen overspuiten  :( ;D, maar ik wilde met één zien of het een verbetering is. En wat mij betreft is het dat. Ik heb wel de makkelijkste genomen, want voor de 1e klas moet ook de blauwe eerste klas bies 0,5mm naar beneden en in de 1e klas Benelux moet de gele band in het rood lager worden gezet. Dat is dus veel meer werk. Dit is nog veel lastiger, omdat je dan ook de Benelux rode band moet overspuiten. Ik heb het niet voor niks eerst met een blauw/gele gedaan ;)

Het blijft jammer dat LS het niet meteen goed heeft gedaan, want het model is een supermodel qua detaillering en maatgetrouwheid. Nu nog het spuitwerk en de opdruk.

Overigens heeft Kleinspoor de goede witte klasseaanduidingen 1 en 2, die je zo op de BKD (de 2) en de AB (de 1 na verwijdering van de 2) kunt wrijven. Alleen borgen met lak is lastiger, want eigenlijk moet dan het hele rijtuig. En helaas heeft LS lijm gebruikt bij de ramen bij de deuren.

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #65 Gepost op: 05 July 2008, 20:47:45 »
De gele rand ga ik niet aanpassen. Mij teveel gedoe. Omdat blijkbaar nog niemand geprobeerd of gedurft heeft de '2' te verwijderen heb ik het eerst met wattenstaafjes en terpentine geprobeerd. Dit werkte niet, daarom met schuurpapier korrel 2000 en terpentine geschuurd. Het resultaat:

http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/P7051973.jpg
Om zo min mogelijk 'schade' aan te richten, heb ik het gebied om de '2' afgeplakt. Toch ziet het er mij te beschadigd uit (ook al ziet het er op een close-up foto vaak erger uit dan in het echt). Je gaat namelijk vrij snel door de donkerblauwe verflaag heen. En het blauw dat er wel blijf zitten wordt gladder en glimmender.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #66 Gepost op: 05 July 2008, 21:02:57 »
Beste Maarten,

Op zich ziet het er niet heel slecht uit, maar ik begrijp wel wat je zegt. De blauwe band spuiten is ook lastig, omdat de raamsponningen zwart zijn gemaakt en die zul je dan dus moeten afplakken. Dat wordt dan niet gauw een verbetering. Ik denk eerder dat het een kans wordt voor LS om een binnenlandse ICR B uit te brengen zonder klasseaanduidingen, maar met handgreep en opstapje.

De 2 van Kleinspoor wijkt helaas af van de 2 die door LS is gebruikt. Die van Kleinspoor begint vrij recht, terwijl die van LS een mooie zwanenhals heeft. Dat ga je toch wel zien op een BKD:




mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #67 Gepost op: 05 July 2008, 21:05:18 »
Die 2 van Kleinspoor is van het nieuwere lettertype dat sinds de jaren '90 wordt gebruikt.
De oudere nummers moeten ze ook wel hebben, want die heb ik in ieder geval in het zwart van Kleinspoor.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ivo tB

  • Offline Offline
  • Berichten: 5538
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #68 Gepost op: 05 July 2008, 21:06:32 »
OK, op zoek in Houten, of direct aan Edwin vragen,

Ivo
mvg,
Ivo

*

Fermon Bosman

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
  • Mat'54 766
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #69 Gepost op: 05 July 2008, 22:00:57 »
Het setje met de correcte cijfers (lettertype Univers) heeft KleiNSpoor-nr 06. Het lettertype dat de NS nu gebruikt is Frutiger.

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #70 Gepost op: 06 July 2008, 00:22:54 »
Hoe ontstaan die botsingen dan?
Citaat

Gewoon vergeten een wissel om te zetten. Zo'n Trix 1211 dendert echt wel door. Of er nou paar LSM rijtuigen in de weg staan of niet.

Gerard.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #71 Gepost op: 06 July 2008, 01:01:43 »
Dit werkte niet, daarom met schuurpapier korrel 2000 en terpentine geschuurd. Het resultaat:

Om zo min mogelijk 'schade' aan te richten, heb ik het gebied om de '2' afgeplakt. Toch ziet het er mij te beschadigd uit (ook al ziet het er op een close-up foto vaak erger uit dan in het echt). Je gaat namelijk vrij snel door de donkerblauwe verflaag heen. En het blauw dat er wel blijf zitten wordt gladder en glimmender.

Maarten, wees gerust: van die beschadigingen ga je straks niet veel meer terug zien als je de bak in de blanke lak (Humbrol 135) zet. Alleen het zwart zal nog een beetje te zien zijn. Iets dergelijks heb ik begin dit jaar met mijn TEE DE-4 van Roco gedaan.

doe maar klik


Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #72 Gepost op: 06 July 2008, 11:56:37 »
Moedig van je Maarten. Maar waarom al die moeite? LS Models komt komende herfst immers met een omruilactie? Dan kun je gewoon terug naar de winkel een krijg je een correcte bak mee.

mvg,
Gert

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #73 Gepost op: 06 July 2008, 11:59:29 »
Mispoes, daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Mijn spuitkwaliteiten (met airbrush) zijn nog niet dusdanig goed dat het er dan ook in 1x goed uit gaat zien. Ook ben ik bang dat het rijtuig er qua glans anders uit gaat zien dan de rest.

Gert, het lijkt mij niet dat ik dit rijtuig dan kan omruilen. Het is door LSM goed gespoten en niet zo slecht als bij het beneluxrijtuig van Chris. Zelf ben ik er aan gaan rommelen.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« Reactie #74 Gepost op: 06 July 2008, 12:03:46 »
je hoef ook niet de hele bak over te lakken, gewoon even woesj-woesj over de glimplekjes met flink verdunde vernis.