Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onshape gebruikersgroep
door
Joz
Vandaag
om 21:25:13
Station Steenwijk poging 2
door
Spoor010
Vandaag
om 21:19:32
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Jan Bennink
Vandaag
om 21:18:34
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 21:11:08
Resin kits best met of zonder grondlaag
door
Sikko
Vandaag
om 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
Vandaag
om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Vislijn
Vandaag
om 19:41:54
Bauarbeiten im gange
door
Frank 123
Vandaag
om 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Marco1044
Vandaag
om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules
door
Lucien
Vandaag
om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:53:51
Piko EUROCITY 2969 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 18:24:08
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eelco Storm
Vandaag
om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen
door
Duikeend
Vandaag
om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
linquenda2
Vandaag
om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Arjan6511
Vandaag
om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 17:39:57
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Locojack
Vandaag
om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
Besselspoor
Vandaag
om 13:33:42
Site Uhlenbrock
door
Michaël dB
Vandaag
om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL
door
Herb73
Vandaag
om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen
door
BrightonBelle
Vandaag
om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Eric B
Vandaag
om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:13:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM (gelezen 36679 keer)
henk
Offline
Berichten: 22757
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #30 Gepost op:
29 June 2008, 20:37:54 »
Ik heb mijn ene rijtuig even met de Roco 1838 laten rondrijden, maar dat geel van de loc is dan dus echt geen porum.
Na een grondige reinigingsactie is de stroomafname inmiddels voldoende om de verlichting ook bij stilstand aan de praat te houden.
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2008, 20:44:50 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #31 Gepost op:
29 June 2008, 21:02:28 »
(Zie eerder bericht en foto van Thowra één pagina eerder) Deze foto is ook interessant omdat er voor het ICR A rijtuig een FS wagens staat. Zou dit de trein naar Maastricht Basel Pisa geweest kunnen zijn?
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2008, 21:04:20 door Arnold
»
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2523
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #32 Gepost op:
29 June 2008, 21:06:03 »
Jeroen, de opstaptreden waren in ieder geval niet aluminium als ik de foto's zo bekijk.
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Ivo tB
Offline
Berichten: 5583
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #33 Gepost op:
30 June 2008, 21:52:21 »
@Maarten, Frank, Jeroen en anderen,
Nog maar eens de liggende A4 boeken erbij gepakt en het boek Elektrische Locomotieven in Nederland om het mysterie van de klasse aanduidingen en de roken / niet roken logo's te ontcijferen. Mijn voorlopige conclusie:
Alle ICR A hadden 1e klasse aanduidingen (wisten we al)
Alle ICR BKD hadden 2e klasse aanduidingen, dwz ik heb er geen enkele gezien zonder
Verschillende ICR B rijtuigen hadden tussen 1981 en augustus 1987 geen 2e klasse aanduidingen, terwijl er ook rondreden met vanaf 1981. Voor zover het zichtbaar is waren alle ICR B rijtuigen zonder klasseaanduiding buurland versies. Dat lijkt ook logisch, want die zijn als eerste geleverd volgens mij. Na 1987 heb ik geen foto's meer gezien zonder klasseaanduiding.
In deze boeken hebben alle rijtuigen roken / niet roken stickers. De rijtuigen zonder klasse aanduiding hebben deze zitten op de hoogte van de klasseaanduidingen. Dus alleen de 2 weghalen helpt niet, dan moet ook het pictogram roken / niet roken hoger worden geplaatst.
Als je de boeken verder bekijkt dan zie je dat het logisch is. Het materieel had in die tijd vrijwel nooit een 2e klas aanduiding. Alleen 1e klas werd aangegeven.
De ICR Benelux had overigens altijd de klasseaanduidingen.
Er zijn vast mensen die dit kunnen aanvullen of verbeteren. Dit is slechts wijsheid van het bekijken van fotoboeken zonder enige kennis terzake.
mvg,
Ivo
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 10:11:38 door Ivo tB
»
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Overlast
Offline
Berichten: 2523
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #34 Gepost op:
30 June 2008, 21:56:06 »
Toevallig Ivo, heb net een bevinding in dit draadje geplaatst:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=11787.msg183185#new
Zoals daar gezegd hadden alleen de buurland B-rijtuigen cijfers (en uiteraard de A's en BDK's).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Ivo tB
Offline
Berichten: 5583
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #35 Gepost op:
30 June 2008, 22:02:25 »
Beste Maarten,
Maar ik kom nu juist tot de omgekeerde conclusie, dus het raadsel wordt groter. Kijk in het boek de elektrische locomotieven:
voorpagina, pag 122 middelste en onderste, pag 160, alle buurland zonder klasse
pagina 147 bovenaan, buurland met klasse
Een binnenlandse zonder klasse heb ik nog niet gevonden.
Het raadsel gaat door
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Overlast
Offline
Berichten: 2523
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #36 Gepost op:
30 June 2008, 22:06:35 »
hmmm, interessant.
O ja, dat boek heb ik ook nog niet, de rest van de serie gelukkig wel
)
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #37 Gepost op:
30 June 2008, 22:10:05 »
Mijn boek heeft allemaal plaatjes van binnenlandse B's
zonder
klasse aanduiding. Voornamelijk de treinen van Maastricht- Zandvoort aan Zee.
Leuk dit
Ik denk dat ik Railcolor maar eens informeer of er afbeeldingen van zijn met betreffend baknummer. Dan gaat op een paar rijtuigen van LS models de 2de klas aanduiding eraf.
«
Laatst bewerkt op: 30 June 2008, 22:12:14 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9021
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #38 Gepost op:
30 June 2008, 22:13:03 »
hihi, dit zit ik net te debiteren in het andere draadje...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #39 Gepost op:
30 June 2008, 22:58:30 »
Dit biedt LSM de mogelijkheid met nog een variant te komen...
Gelogd
Thowra
Offline
Berichten: 2578
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #40 Gepost op:
01 July 2008, 00:14:09 »
Juist Arnold! Dan zijn ze in te zetten begin jaren 80. De nu uitgeleverde rijtuigen kunnen ingezet worden rond de jaren 86/87. Omdat de revisiedatum op 1991 staat. Dat klopt wel want toen waren de B rijtuigen inmiddels al van 2de klasse aanduidingen voorzien.
Een andere leuke variant zijn de 2 geheel hemelsblauwe ICR's met de Olympische Spelen emblemen er op met witte tekst:"Amsterdam 1992". Deze rijtuigen werden in 1986 ingezet tenbehoeve van een publiciteitscampagne waarbij de mogelijkheid bestond dat in 1992 de Olympische Spelen in Amsterdam gehouden zouden worden. Helaas gingen deze naar Barcelona-Spanje. De nummers van de bakken waren 10 677 en 683 beiden 1ste klasse.
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 00:18:57 door Thowra
»
Gelogd
We're all riders on this train.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #41 Gepost op:
01 July 2008, 08:48:23 »
En dan nog IC+ (die aanpassingen aan de wagenbakken zijn natuurlijk mogelijk) en een koninklijk rijtuig (met nadruk op koninklijk) i.p.v dat M. gedrocht. Ideetje misschien voor de aanstaande troonswisseling? Zul je zien wat er verkocht gaat worden.
Gelogd
Overlast
Offline
Berichten: 2523
Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #42 Gepost op:
01 July 2008, 08:52:36 »
Volgens mij zijn de buitenlandse rijtuigen al eerder in te zetten, vanaf 1982? (afgezien van de revisiedata). Het koninklijk rijtuig; ook leuk! (maar voor mij te modern qua tijdperk).
Maarten
Gelogd
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9021
Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #43 Gepost op:
01 July 2008, 08:59:56 »
De buurland (buitenlandse is eigenlijk onjuist vanwege beperkte buitenlandtoelating: NMBS, CFL, DB) rijtuigen werden inderdaad als eerste geleverd om z.s.m. op Gvc-Vl-Köln de door de DB ongwenste plan K en N te verdrijven.
«
Laatst bewerkt op: 01 July 2008, 09:25:11 door Mispoes
»
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Ivo tB
Offline
Berichten: 5583
Re: BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM
«
Reactie #44 Gepost op:
01 July 2008, 10:24:40 »
@Maarten,
De buurland rijtuigen zijn vanaf 1980 in te zetten. Toen zijn in elk geval ICR A rijtuigen geleverd. De ICR B rijtuigen waren er zeker vanaf 1981. De BKD kwam later, reden waarom er aardig wat foto's zijn uit de begintijd van de ICR met treinen samengesteld met ICR rijtuigen, waarin een blauwe stalen D meereed.
mvg,
Ivo
Gelogd
mvg,
Ivo
*
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS-Werkspoor - Pimpen ICR-rijtuigen van LSM