Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Bennis
Vandaag om 21:21:48
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:44
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 21:19:12
Intellibox probleem door BenPluim
Vandaag om 21:18:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 21:16:08
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 20:55:55
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 20:55:10
Mijn geweatherde modellen door Hasenwald
Vandaag om 20:55:01
Aachenau West door NS264
Vandaag om 20:48:32
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 20:45:29
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 20:38:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:29:42
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Sofie
Vandaag om 20:19:38
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 20:08:03
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 19:26:50
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door selivio
Vandaag om 19:08:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 19:07:01
Line-up foto's van modellen door ArjanB
Vandaag om 17:55:11
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
Vandaag om 16:40:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 16:35:52
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 16:19:44
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:58:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door RobbertJan
Vandaag om 15:41:04
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
Vandaag om 14:47:07
Frans loodsje et cetera door Huup
Vandaag om 14:38:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 13:32:25
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 12:08:08
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 351180 keer)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: LS models ICR
« Reactie #1020 Gepost op: 04 March 2012, 21:41:39 »
De kortkoppelingen hebben een extra optie om de rijtuigen iets verder uit elkaar te plaatsen, de pootjes moeten er achter uitkomen voor de kortste stand.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1021 Gepost op: 04 March 2012, 21:47:13 »
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re: LS models ICR
« Reactie #1022 Gepost op: 04 March 2012, 21:49:03 »
Als je je rijtuigen niet balg aan balg wilt laten rijden kan je net zo goed de beugelkoppelingen erin laten zitten... ::)

Gr. Rick

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1023 Gepost op: 04 March 2012, 21:51:31 »
Koppeling verder in de schacht duwen. Had ik eerst ook.

De kortkoppelingen hebben een extra optie om de rijtuigen iets verder uit elkaar te plaatsen, de pootjes moeten er achter uitkomen voor de kortste stand.

Ah, juist.  >:( :-X
Nu ik mijn foto's een goed bekijk, zie inderdaad dat de pootjes er niet uitkomen. Dat was mij bij het monteren niet opgevallen. Ik ging er van uit dat de klik voldoende was. Blijkbaar is er dus nog een tweede klik. Dat gaat dus goedkomen. Bedankt voor het inzicht!


Groeten,
Harm

EDIT
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Ik dacht toch echt een klik te voelen/horen . . .  ??? Al goed, ben blij dat het probleem bij mijzelf ligt.

Groeten,
Harm

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: LS models ICR
« Reactie #1024 Gepost op: 04 March 2012, 22:12:12 »
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Dat betwijfel ik, het is echt een andere NEW schacht. Als je de koppeling tot in de eerste uitsparing drukt zit die gewoon vast en ik zie anders ook niet het nut ervan in.

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1025 Gepost op: 04 March 2012, 22:42:53 »
Ik heb het zojuist bekeken, en het lijkt er inderdaad  op dat er per intentie twee uitsparingen aangebracht zijn. Zal er morgen wat foto's van maken.
« Laatst bewerkt op: 05 March 2012, 10:29:05 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik liever de ANTWOORD-link. »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1026 Gepost op: 04 March 2012, 23:05:13 »
Nadere bestudering laat inderdaad zien dat de koppeling anders is, en lijkt twee standen te hebben.
Of dat bewust was of de bedoeling laat ik in het midden, zeker omdat het bij de rest van de rijtuigen niet is, en je er dus in dat geval weinig aan zou hebben. Misschien in combinatie met de bezitters van Marklin rijtuigen, dat het daarvoor is gedaan en de boogstralen die men daar over het algemeen wil berijden.

Dus mijn opmerking, over het niet juist inklikken, kan je vergeten.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LS models ICR
« Reactie #1027 Gepost op: 04 March 2012, 23:06:33 »
@ Chris.
De koppelingen kun je inderdaad in 2 verschillende standen plaatsen.
Dat heeft te maken met de Marklin rijders, en gelijkstroomrijders met nogal krappe bogen.
Want anders raken de hoeken van de rijtuigen elkaar.
De I11 rijtuigen hebben dit ook.
De oude ICR rijtuigen van LSM hebben dit weer niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1028 Gepost op: 04 March 2012, 23:08:00 »
Dat zeg ik....
Keurig van LSModels.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: LS models ICR
« Reactie #1029 Gepost op: 04 March 2012, 23:25:53 »
Vind je? Als ze gewoon een goed kortkoppelmechanisme monteren, zijn die twee standen nergens voor nodig.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1030 Gepost op: 04 March 2012, 23:29:28 »
Goh...12001 al weer.
Ja, dat vind ik, anders pen ik het hier niet neer.
Dat je er anders over denkt, Prima,  ieder zijn mening.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2012, 23:31:05 door Chris »

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1031 Gepost op: 04 March 2012, 23:40:22 »
^^ Ben het met Chris eens. Het is lovenswaardig dat men dit zodanig heeft weten uit te voeren dat deze rijtuigen ook door krappe (Marklin) bogen lopen, en/of (zeer) kort gekoppeld kunnen worden (verende balgen). (y)

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er er geen kortkoppelingen standaard meegeleverd worden. Maar wellicht dat dat meer met licensierechten etc. te maken heeft, en dat LSM daar weinig/geen invloed op heeft.

Groeten,
Harm

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1032 Gepost op: 04 March 2012, 23:42:55 »
Klopt. Een fabrikant mag/kan er niet zomaar een Marklin of Roco of Fleischmann koppeling bij doen in de verpakking.
Of men moet zelf (zoals bv Rivarossi en Jouef) een koppeling ontwikkelen en er die bij doen in de verpakking, wat ik weer niet toejuich, want die gaat direct de vuilnisbak in, omdat ik mijn Roco erop wil zetten.
Dus zoals de fabrikanten het nu doen, vind ikzelf prima.
Ben al blij dat men de gewone koppelingen er los bij doet en er niet meer opzetten. Scheelt weer bloedende vingertjes.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2012, 23:44:30 door Chris »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re: LS models ICR
« Reactie #1033 Gepost op: 05 March 2012, 09:08:43 »
^^ Ben het met Chris eens. Het is lovenswaardig dat men dit zodanig heeft weten uit te voeren dat deze rijtuigen ook door krappe (Marklin) bogen lopen, en/of (zeer) kort gekoppeld kunnen worden (verende balgen). (y)
Als die grotere afstand daarvoor nodig zou zijn, ben ik het helemaal met Chris eens.
Maar daar zit hem de crux, mits het mechaniek goed is ontworpen, is dat helemaal niet nodig.
Het is gewoon een lapmiddel voor een verkeerd ontworpen mechaniek, dus ik snap niet goed hoe je dat keurig kunt noemen.
Het verbaast me ook een beetje bij dit model, want bij mijn weten hadden ze het bij ICR goed voor elkaar. Bij andere modellen is LS wel regelmatig de mist in gegaan.

Huub

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1034 Gepost op: 05 March 2012, 22:28:58 »
Ik heb het zojuist bekeken, en het lijkt er inderdaad  op dat er per intentie twee uitsparingen aangebracht zijn. Zal er morgen wat foto's van maken.

Zoals beloofd:

Standje half . . . blijft uitstekend zitten, is gelocked.


Standje helemaal, ook gelocked.




Voorheen . . .



Kijk, zo hoort het! Zeer strak, mede dankzij de verende balgen  (y)

Vriendelijke groeten,
Harm