Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Paul1969
Vandaag om 17:03:09
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door phdirk
Vandaag om 16:59:24
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ben
Vandaag om 16:57:30
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 16:57:17
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 16:50:28
zoeken waar een draad zit op de baan door Dirk
Vandaag om 16:44:26
NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Arjan6511
Vandaag om 16:22:28
Show je realistische treinsamenstelling door 1200blauw
Vandaag om 16:12:37
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 16:06:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:00:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:56:10
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Ronald Halma
Vandaag om 15:55:04
Tankinstallaties voor dieseltreinen door j.ossebaar
Vandaag om 15:24:25
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 360700 keer)

Ed van Mierlo

  • Offline Offline
  • Berichten: 463
Re: LS models ICR
« Reactie #1035 Gepost op: 05 March 2012, 23:15:02 »
Zeer duidelijke fotos Harm, top!

Het is gewoon een lapmiddel voor een verkeerd ontworpen mechaniek
Het werkt toch, dus waarom verkeerd ontworpen??
« Laatst bewerkt op: 05 March 2012, 23:18:39 door Ed van Mierlo »

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22585
Re: LS models ICR
« Reactie #1036 Gepost op: 06 March 2012, 08:16:02 »
Omdat het rijtuig bij een goed ontworpen mechaniek ook r1 kan passeren zonder dat de koppelafstand op het rechte stuk moet worden vergroot. Huub heeft echt gelijk, niks geen service, gewoon een lapmiddel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: LS models ICR
« Reactie #1037 Gepost op: 06 March 2012, 08:22:45 »
hier geloof ik nog niets van... Er zijn ook grenzen, om elke hoek kan je niet met een lange rijtuig... Ik zou er niet meer dan 45° van de middenas afgaan...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22585
Re: LS models ICR
« Reactie #1038 Gepost op: 06 March 2012, 08:30:19 »
 ???
Het werkt bij ICR prima Bernd, zelfs door S-bogen in R1.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: LS models ICR
« Reactie #1039 Gepost op: 06 March 2012, 08:38:31 »
is er dan de mechaniek van de ICRm veranderd?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22585
Re: LS models ICR
« Reactie #1040 Gepost op: 06 March 2012, 08:42:11 »
Dat is inderdaad de grote vraag. Ik denk eigenlijk alleen de koppelboom, maar waarom?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6816
Re: LS models ICR
« Reactie #1041 Gepost op: 06 March 2012, 09:04:26 »
Een vraag op basis van de foto van Harm:



Horen daar handrail's in te zitten? Geen van mijn ICR's heeft dat. Ook niet de nieuwe ICRm BD. De Beneluxrijtuigen hebben deze wel evenals de Benelux BD die deze week is uitgekomen.

Hoe zit dat?

Gr, Ben.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: LS models ICR
« Reactie #1042 Gepost op: 06 March 2012, 09:35:55 »
handrails verschillen per typ van de rijtuigen, niet alle series hebben deze in het voorbeeld
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: LS models ICR
« Reactie #1043 Gepost op: 06 March 2012, 09:37:07 »
Als ik het goed heb, hebben de buitenland versies wel een handrail + rangeertrappetje. Ik dacht ook zoals het grote voorbeeld.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 441
Re: LS models ICR
« Reactie #1044 Gepost op: 06 March 2012, 11:25:42 »
Inderdaad. Het verschil tussen de rijtuigen voor alleen de binnenlandse dienst en de buurlandrijtuigen zijn dat de buurlandrijtuigen opklaptreden hebben bij de deuren en rangeer handgrepen en opstapjes aan de kopeinden. Dit geld alleen voor de A en de B. De BDk's zijn allemaal in de buurland uitvoering.

In de sets die zijn verschenen zitten ook beide versies. Ook bij de ICRm zie je dit terug.

Spoorfan

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
Re: LS models ICR
« Reactie #1045 Gepost op: 06 March 2012, 11:34:33 »

...De Beneluxrijtuigen hebben deze wel evenals de Benelux BD die deze week is uitgekomen...



Deze week?!!

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6816
Re: LS models ICR
« Reactie #1046 Gepost op: 06 March 2012, 13:37:06 »
Heb je ook een antwoord op m'n vraag of heb je gewoon niets te doen?


Inderdaad. Het verschil tussen de rijtuigen voor alleen de binnenlandse dienst en de buurlandrijtuigen zijn dat de buurlandrijtuigen opklaptreden hebben bij de deuren en rangeer handgrepen en opstapjes aan de kopeinden. Dit geld alleen voor de A en de B. De BDk's zijn allemaal in de buurland uitvoering.


Helder, dank je wel.

Gr, Ben.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2012, 14:36:18 door Gert van den Heuvel. Reden: Overbodige quote verwijderd. Klik s.v.p. op antwoord als je een direct antwoord geeft op het vorige bericht. »

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re: LS models ICR
« Reactie #1047 Gepost op: 07 March 2012, 21:13:23 »
Inderdaad. Het verschil tussen de rijtuigen voor alleen de binnenlandse dienst en de buurlandrijtuigen zijn dat de buurlandrijtuigen opklaptreden hebben bij de deuren en rangeer handgrepen en opstapjes aan de kopeinden. Dit geld alleen voor de A en de B. De BDk's zijn allemaal in de buurland uitvoering.
Waarbij kan worden opgemerkt dat de binnenlandse rijtuigen dat bij hun indienststelling WEL hadden maar dat later is verwijderd.
Daar hebben we het al eens over gehad op dit forum waarbij ik dacht ik het jaar wel had opgezocht (1987?), dus dat kun je misschien met zoeken nog vinden.

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1509
Re: LS models ICR
« Reactie #1048 Gepost op: 14 March 2012, 15:09:40 »
Extra stroomafname Stuurstand rijtuig Benelux van
LS Models.
Op deze manier heb ik extra stroomafname gemaakt.
Klein reepje printplaat met daarop 0,5 mm fosforbronsdraad gesoldeerd.
Misschien heeft iemand hier wat aan.Het werkt in ieder geval.


P.S. misschien zit dit in een verkeerd draadje?

mvg Henk


Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 6816
Re: LS models ICR
« Reactie #1049 Gepost op: 14 March 2012, 15:16:39 »

Misschien heeft iemand hier wat aan.


Ik heb er iets aan, goede tip. Dank je wel.

Gr, Ben.