Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Petertje
Vandaag om 14:52:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 14:23:33
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 13:58:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:55:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Huup
Vandaag om 13:24:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
  

Auteur Topic: LS models ICR  (gelezen 360538 keer)

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: LS models ICR
« Reactie #1020 Gepost op: 04 March 2012, 21:41:39 »
De kortkoppelingen hebben een extra optie om de rijtuigen iets verder uit elkaar te plaatsen, de pootjes moeten er achter uitkomen voor de kortste stand.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1021 Gepost op: 04 March 2012, 21:47:13 »
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re: LS models ICR
« Reactie #1022 Gepost op: 04 March 2012, 21:49:03 »
Als je je rijtuigen niet balg aan balg wilt laten rijden kan je net zo goed de beugelkoppelingen erin laten zitten... ::)

Gr. Rick

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1023 Gepost op: 04 March 2012, 21:51:31 »
Koppeling verder in de schacht duwen. Had ik eerst ook.

De kortkoppelingen hebben een extra optie om de rijtuigen iets verder uit elkaar te plaatsen, de pootjes moeten er achter uitkomen voor de kortste stand.

Ah, juist.  >:( :-X
Nu ik mijn foto's een goed bekijk, zie inderdaad dat de pootjes er niet uitkomen. Dat was mij bij het monteren niet opgevallen. Ik ging er van uit dat de klik voldoende was. Blijkbaar is er dus nog een tweede klik. Dat gaat dus goedkomen. Bedankt voor het inzicht!


Groeten,
Harm

EDIT
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Ik dacht toch echt een klik te voelen/horen . . .  ??? Al goed, ben blij dat het probleem bij mijzelf ligt.

Groeten,
Harm

sixkiller

  • Offline Offline
  • Berichten: 330
Re: LS models ICR
« Reactie #1024 Gepost op: 04 March 2012, 22:12:12 »
Dat is geen optie, dat is gewoon je koppeling niet goed in de NEM schacht drukken.

Dat betwijfel ik, het is echt een andere NEW schacht. Als je de koppeling tot in de eerste uitsparing drukt zit die gewoon vast en ik zie anders ook niet het nut ervan in.

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1025 Gepost op: 04 March 2012, 22:42:53 »
Ik heb het zojuist bekeken, en het lijkt er inderdaad  op dat er per intentie twee uitsparingen aangebracht zijn. Zal er morgen wat foto's van maken.
« Laatst bewerkt op: 05 March 2012, 10:29:05 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd; gebruik liever de ANTWOORD-link. »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1026 Gepost op: 04 March 2012, 23:05:13 »
Nadere bestudering laat inderdaad zien dat de koppeling anders is, en lijkt twee standen te hebben.
Of dat bewust was of de bedoeling laat ik in het midden, zeker omdat het bij de rest van de rijtuigen niet is, en je er dus in dat geval weinig aan zou hebben. Misschien in combinatie met de bezitters van Marklin rijtuigen, dat het daarvoor is gedaan en de boogstralen die men daar over het algemeen wil berijden.

Dus mijn opmerking, over het niet juist inklikken, kan je vergeten.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: LS models ICR
« Reactie #1027 Gepost op: 04 March 2012, 23:06:33 »
@ Chris.
De koppelingen kun je inderdaad in 2 verschillende standen plaatsen.
Dat heeft te maken met de Marklin rijders, en gelijkstroomrijders met nogal krappe bogen.
Want anders raken de hoeken van de rijtuigen elkaar.
De I11 rijtuigen hebben dit ook.
De oude ICR rijtuigen van LSM hebben dit weer niet.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1028 Gepost op: 04 March 2012, 23:08:00 »
Dat zeg ik....
Keurig van LSModels.

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: LS models ICR
« Reactie #1029 Gepost op: 04 March 2012, 23:25:53 »
Vind je? Als ze gewoon een goed kortkoppelmechanisme monteren, zijn die twee standen nergens voor nodig.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1030 Gepost op: 04 March 2012, 23:29:28 »
Goh...12001 al weer.
Ja, dat vind ik, anders pen ik het hier niet neer.
Dat je er anders over denkt, Prima,  ieder zijn mening.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2012, 23:31:05 door Chris »

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1031 Gepost op: 04 March 2012, 23:40:22 »
^^ Ben het met Chris eens. Het is lovenswaardig dat men dit zodanig heeft weten uit te voeren dat deze rijtuigen ook door krappe (Marklin) bogen lopen, en/of (zeer) kort gekoppeld kunnen worden (verende balgen). (y)

Wat ik dan wel weer jammer vind is dat er er geen kortkoppelingen standaard meegeleverd worden. Maar wellicht dat dat meer met licensierechten etc. te maken heeft, en dat LSM daar weinig/geen invloed op heeft.

Groeten,
Harm

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18608
    • Het Groterdam Project
Re: LS models ICR
« Reactie #1032 Gepost op: 04 March 2012, 23:42:55 »
Klopt. Een fabrikant mag/kan er niet zomaar een Marklin of Roco of Fleischmann koppeling bij doen in de verpakking.
Of men moet zelf (zoals bv Rivarossi en Jouef) een koppeling ontwikkelen en er die bij doen in de verpakking, wat ik weer niet toejuich, want die gaat direct de vuilnisbak in, omdat ik mijn Roco erop wil zetten.
Dus zoals de fabrikanten het nu doen, vind ikzelf prima.
Ben al blij dat men de gewone koppelingen er los bij doet en er niet meer opzetten. Scheelt weer bloedende vingertjes.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2012, 23:44:30 door Chris »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: LS models ICR
« Reactie #1033 Gepost op: 05 March 2012, 09:08:43 »
^^ Ben het met Chris eens. Het is lovenswaardig dat men dit zodanig heeft weten uit te voeren dat deze rijtuigen ook door krappe (Marklin) bogen lopen, en/of (zeer) kort gekoppeld kunnen worden (verende balgen). (y)
Als die grotere afstand daarvoor nodig zou zijn, ben ik het helemaal met Chris eens.
Maar daar zit hem de crux, mits het mechaniek goed is ontworpen, is dat helemaal niet nodig.
Het is gewoon een lapmiddel voor een verkeerd ontworpen mechaniek, dus ik snap niet goed hoe je dat keurig kunt noemen.
Het verbaast me ook een beetje bij dit model, want bij mijn weten hadden ze het bij ICR goed voor elkaar. Bij andere modellen is LS wel regelmatig de mist in gegaan.

Huub

PW100

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
    • Mijn H0 baan
Re: LS models ICR
« Reactie #1034 Gepost op: 05 March 2012, 22:28:58 »
Ik heb het zojuist bekeken, en het lijkt er inderdaad  op dat er per intentie twee uitsparingen aangebracht zijn. Zal er morgen wat foto's van maken.

Zoals beloofd:

Standje half . . . blijft uitstekend zitten, is gelocked.


Standje helemaal, ook gelocked.




Voorheen . . .



Kijk, zo hoort het! Zeer strak, mede dankzij de verende balgen  (y)

Vriendelijke groeten,
Harm