Paco:Aan linkerkant: IC optocoupler ? Of die rits kleine IC tjes ?
Dus wat heb ik dan nodig / niet nodig?
Overigens voor Ronald: het kan dus wel, maar blijkbaar ben je al een andere weg ingeslagen.
Ik baseer me op de openingspost en post 8 Henk; en trek daaruit toch echt de conclusie dan een fysiek paneel met knoppen én leds nog steeds de voorkeur heeft.
vraagje aan Ronald: wat voor wisselaandrijving gebruik je?Als het dubbelspoelaandrijvingen zijn kun je direkt LEDs aansluiten op de WRM4 van Tams zoals vernoemd in Reactie #5
Wilde even een foto hiervan maken, maar die is leeg. Ligt nu aan de lader, komt de foto later vandaag.
Hoi Ronald,De Raspberry Pi met Rocrail is met je router verbonden. Dat kan draadloos of met een netwerk kabel. Het paneel met de Raspberry Pico-W is draadloos met de router verbonden (vandaar de W van Wireless, wel iets om bij de aanschaf rekening mee te houden).Op 21 februari sta ik bij de HCC!m op Houten Plus met een demobaan en het paneel uit de video. Je bent van harte welkom op de stand.
Lang, heel lang geleden had Huib Maaskant al iets bedacht: https://www.floodland.nl/aim/info_16sd_1.htmhttps://www.floodland.nl/aim/pdf/16SD.nl.pdfAls je terugmelders stroomdetectie hebben kun je eenvoudig van daar af een ledje laten branden.Gr, Ben.
Paco heeft: RS TCO. Oftewel: de RS-bus afluisteren en dan ledjes op een schakelbord (TCO) laten aangaan / flikkeren e.d.Zie die van Paco voor de RS bus. Voor de Arduino zou je moeten kijken of de XpressNet-lib dat voor je kan doen. Dat is even de vraag of die de meldingen kan verwerken. Voor de rest is het niet meer dan een ledje aan uit
Ik ben zeker geen andere weg ingeslagen, ik krijg mogelijke oplossingen aangeboden Idd heeft een (deels)paneel met knoppen/schakelaars/leds nog steeds de voorkeur vanwege het fysieke "gevoel" straks als de baan functioneel is.
Paco heeft daar achtvoudige versies van. Als je de RS-8 wel volledig gebruik is er meer mogelijk. Bijvoorbeeld een beeldscherm zoals je vannacht hebt getekend.
Ah, helder. Voor alleen ledjes laten branden heb je genoeg aan alleen stroomdetectie. Dat kan met het detectiedeel van de RS-8. Het terugmelddeel gebruik je dan niet. Aansluiten op de RS-bus is niet nodig. Je kan ook aparte detectieschakelingen gebruiken. Paco heeft daar achtvoudige versies van. Als je de RS-8 wel volledig gebruik is er meer mogelijk. Bijvoorbeeld een beeldscherm zoals je vannacht hebt getekend.
Voor het fysiek schakelen van digitale wissels heb ik de Lenz LW150 op het oog waarbij ik dan met schakelaars en leds de wissels/seinen aan kan sturen en kan zien hoe ze staan.
Vraag; ik heb Littfinski RS-8 bezetmelders die ik wil gaan gebruiken.