Je ziet in de 1:1-wereld wel dat barsten worden uitgeboord, dus een gaatje boren op de plek waar de barst op dat moment eindigt, om zo te voorkomen dat een barst zich verder uitbreidt. Zou dat hier ook een optie zijn, als aanvullende maatregel?
De ultieme test is een noodstop, die gaat natuurlijk een keer komen. Mijn voorspelling is dat het wiel dan weer uitbreekt.
Zolang het werkt, fijn, maar ik denk dat er ook veel geluk in mee speelt dat het net met dat tandwiel lukt. Plus, een traditionele motor trekt gewoon door een kapot tandwiel heen, dus het zal niet altijd opvallen dat het niet helemaal perfect is. Maar zoals Kees al schrijft, als je het tandwiel echt gaat belasten valt het weer uit elkaar. Ik kan me voorstellen dat je er vast veel plezier aan beleeft om dit zelf voor elkaar te krijgen. Ik zou zelf een tandwieltje in Polen bestellen (het gaat niet om de prijs van het product, maar de prijs voor de oplossing), zodat je werk uiteindelijk niet voor niets is geweest.Je kunt ook de as vervangen door een as zonder die ribbeltjes. Niet dat dat nou dé oplossing is, maar voor wat je wilt bereiken (spanning van het tandwiel af), kan het ook. Blijft een feit dat het tandwiel niet perfect rond is en kan hakkelen bij de scheur.