Maar de topicstarter kan het controleren door de onbelaste spanning te meten. Als het echt een contant current ding is, dan zal die de spannig wel opjagen to vele tientallen volts om zijn doel te bereiken.
Hierboven weer 2 reacties die afschrikken. Beetje jammer. Niet dat het onterecht is maar we weten de achtergrond en gedachten van TS niet. Lijkt me goed nu op reactie TS te wachten. Mijn gedachten voor een ander.
Feiten kunnen hard zijn, de topicstarter is het meest gebaat bij een kort en eerlijk antwoord. Alle omfloerste verklaringen ten spijt, een leddriver die de 12VDC constant houdt, kan een veel te hoge stroom laten lopen voor de N spoor motortjes.
Een LED trafo is wel een speciale trafo, toen ik mijn 12V lampjes in mijn afzuigkap verving door LED lampjes moest ik ook de trafo vervangen door een LED trafo anders deden de LED lampjes heel raar maar meestal niets.Stephan.
bedankt voor het zoals gewoonlijk onbeleefd en onwaar antwoord omdat je niet goed leest wat ik schrijf : ADM2412 Constant Voltage LED Power Supply - 12 Volt - 2 Ampere - 24 Watt
Wat dus gewoon wil zeggen dat die constant de max stroom gaat steken om die 12 volt te behalen. Zijn de motortjes daar niet tegen bestand dan is het over.Zie de handleiding van de ADM2412 en dan nog het chinees model
Wat mogen deze loks max hebben want deze voedingen leveren bij minimale belasting snel een 14 a 15 v.
Dat er verschil is in het functioneren van deze voeding is vrijwel zeker.Een gerenomeerd merk als MeanWell maakt duidelijk onderscheid tussen DC constant voltage LED trafo en de hier bekende MeanWell geschakelde voeding.
Misschien nog een belerende opmerking: lees de handleiding vooraf, dus voordat je iets aanschaft. Dat kan tegenwoordig makkelijk, zelfs ik heb de volgende waarschuwing gevonden:Power supply is considered as component not indented to apply by end-user. Bron: handleiding.Moraal (belerende opmerking): onoordeelkundig gebruik.
Een LED trafo is wel een speciale trafo, toen ik mijn 12V lampjes in mijn afzuigkap verving door LED lampjes moest ik ook de trafo vervangen door een LED trafo anders deden de LED lampjes heel raar maar meestal niets.
Het is geen speciale trafo maar gewoon een voeding die 12v leverd, dat je bij het wisselen van halogeen naar led de trafo moet vervangen heeft met minimaal vermogen te maken en de kwaliteit van de ledlampjes!Wat ik hier niet lees is dat men schijnbaar niet beseft dat er ook nog bepaalde frequenties uit zo'n voeding komen die kunnen killing zijn voor bvb een klein motortje en of elektronica die in de lok zit.
omdat enkele locs het op een voor mij onverklaarbare reden hebben begeven. Andere rijden nog gewoon rond op de in het begin van de topic genoemde trafo/driver.