Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 20:30:59
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:12:26
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Rieks
Vandaag om 19:53:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 19:40:05
3 januari NVBS oliebollenrit door KNed
Vandaag om 19:24:20
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:17:03
Kersttrein door 008200
Vandaag om 19:12:13
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Frans Peeters
Vandaag om 18:48:53
Testbaantje wordt Kerstbaantje (N-spoor, 0,31 M²) door Rico [momfer]
Vandaag om 18:44:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door niels1093
Vandaag om 18:38:05
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
Vandaag om 18:37:56
Rondom Charlois door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 18:08:51
NS 8100 in 0 door 1795
Vandaag om 17:33:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 16:45:42
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Mark D.
Vandaag om 16:30:02
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:11:45
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Jelmer
Vandaag om 15:58:01
De spoorhaven van Zuidbarge. door cor_b
Vandaag om 15:46:17
blablabla door Duikeend
Vandaag om 15:24:15
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 15:14:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door roco
Vandaag om 15:06:54
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 14:05:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:57:20
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:39:17
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 12:26:49
Roco 2026 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:22:41
13 december modelspoorbeurs Houten door Florisw
Vandaag om 12:08:21
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door 741230
Vandaag om 12:06:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 11:55:12
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
Vandaag om 11:36:39
  

Auteur Topic: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden  (gelezen 1714 keer)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9142
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #15 Gepost op: Vandaag om 13:01:20 »
Geen last van. Rij even de grens over en hoppa zo weer 20-25 ct/l verdiend.
.:.:.
En gelijk maar de drankvoorraad aanvullen en de boodschappen doen.
Same here. Scheelt 40-50cnt/l. En qua boodschappen nog meer.....

Buchberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 45
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #16 Gepost op: Vandaag om 14:20:42 »
Dat is niet waar. Je krijgt minder korting van de staat en in mijn beleving is dat terecht. In de meeste auto's rijdt maar één persoon!
If a train station is where the train stops, what is a work station?

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9142
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #17 Gepost op: Vandaag om 15:09:53 »
Wat is niet waar?

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #18 Gepost op: Vandaag om 17:53:13 »
Afgezien van het geld is het op zich niet oneerlijk. Iedereen betaalt belasting voor zaken die hij/zij niet afneemt. Samenleving heet dat.
Maar in dit verhaal gaat dat niet op, je betaald voor iets wat je niet gebruikt!
Geld weghalen bij de automobilist is gewoon niet eerlijk! Dan moet je gewoon de algemene belastingen verhogen, of eerlijker het treinkaartje duurder maken! En mensen gewoon laten betalen wat het kost!
Misschien zou het ook eerlijker zijn om brom/fietsers en voetgangers ook wegenbelasting te laten betalen!
Mvg Mark

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
    • Mijn van-alles website
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #19 Gepost op: Vandaag om 17:59:32 »
Er wordt hierboven een periode van 40 jaar genoemd. De afgelopen 40 jaar zijn de treinen zwaarder geworden en rijden frequenter,
Volgens mij is alles sinds mat. '54 lichter van gewicht dan dat. Het is de extreme frequentieverhoging die het nu problematisch maakt, naast de privatiserings-slag die niet geholpen heeft.

Ennuh hmmglaser: de treinkaartjes wórden ook duurder, om gederfde inkomsten door minder reizigers mee op te vangen. Jammer alleen dat dat niet echt helpt om mensen te verleiden nog eens voor een trein te kiezen. Aan de andere kant moet ik wel een beetje lachen als mensen er meteen over beginnen te klagen en zeggen dat 'een dagje uit' onbetaalbaar wordt. Als je vast blijft houden aan spitstijden wel, maar allereerst zou ik niet weten waarom je dat wil, reizen als vrijetijdsbesteder in de spits, maar punt twee is dat áls je buiten de spits reist én met meerdere personen hetzelfde traject aflegt, je met een groepskaartje belachelijk veel geld kan besparen afhankelijk van het traject.
De korting die een trio Canadezen ooit kreeg omdat ze met z'n drieën op een feestdag van Schiphol naar Groningen moesten vond ik met 66% zelfs absurd hoog en eigenlijk niet uit te leggen.

hmmglaser

  • Offline Offline
  • Berichten: 470
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #20 Gepost op: Vandaag om 18:05:56 »
De grap is dat bij goederen vervoer over het spoor men de hoofdprijs betaald en over de weg niet, bij personen vervoer is het precies anders om!
Mvg Mark

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1429
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #21 Gepost op: Vandaag om 18:14:17 »
Toch vooral een kwestie van goed lobbyen. En de (vracht)auto sector heeft dat beter gedaan dan de spoorbazen. Nu is die ene regeringspartij ook veel gevoeliger voor allerlei lobbyisten (Zie de NRC van gisteren) als de ander.
Maar als je alle kosten eerlijk over de gebruikers zou gaan verdelen kon het autorijden wel eens veel duurder worden evenals je pakketjes die over de weg komen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9142
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #22 Gepost op: Vandaag om 18:35:05 »
Mark, ik betaal als burger mee aan allerlei zaken waar ik niks aan heb. Zo zit ons systeem in elkaar. Als je dat niet wilt kun je je beter afscheiden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 9142
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden
« Reactie #23 Gepost op: Vandaag om 18:37:56 »
Menno, als je een paar dagen tevoren een kaartje koopt, lopen de kortingen ook  zeer hoog op. Doe dat s met een auto voor 15€


« Laatst bewerkt op: Vandaag om 18:44:09 door Huup »