Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Wim Vink
Vandaag om 23:45:35
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help! door Camickaeze
Vandaag om 23:44:23
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 23:32:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ex44
Vandaag om 23:32:36
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
Vandaag om 23:24:22
Kato ETA 515 door Casmir
Vandaag om 23:24:07
Raadplaatje door mdjr78
Vandaag om 23:07:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 22:59:31
Da's Daz 2 door hervé
Vandaag om 22:56:07
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 22:50:20
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 22:49:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 22:40:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 22:23:04
Inzet T2s van de NS door Rick
Vandaag om 22:22:01
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 22:14:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 22:08:26
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 22:08:15
Project seaside Germany door Sikko
Vandaag om 21:29:36
Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 21:22:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 21:12:40
Op Zuid (NL H0) door Tom Z.
Vandaag om 21:06:38
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 20:52:09
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
  

Auteur Topic: Rail Magazine 237 - september 2006  (gelezen 26140 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #45 Gepost op: 05 September 2006, 18:08:58 »
Rene, om te weten waar ik sta of wat mijn stijl is hoef je echt niet met mij een biertje te gaan drinken hoor. Zonder bier kan ik ook prima zinloos blaten (met bier iets te goed, wat ik vandaag weer te horen kreeg....)
Je hebt ook al een hele tijd op beneluxrail mijn berichten gelezen, nu hier weer, en als je het dan nog niet weet, tja, dan kan ik het ook niet helpen.

Enne Thom, dat "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking" was tamelijk sarcastisch. Ik hoopte dat jullie dat wel van mij gewend waren en gezien de verdere aard van het stukkie wel juist zouden oppikken. Zoals Stig al vermoedde ga ik gewoon door met op m'n eigen manier stukjes schrijven, om redenen die ik al eerder toegelicht heb.
Wederom: bevalt de bespreking je niet, dan ben je geheel vrij zelf een betere te schrijven. Ik krijg er net zo min iets voor als jullie, dus waarom niet?
grtz
Floris

prutser

  • Online Online
  • Berichten: 6760
  • Spaar ze allemaal.
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #46 Gepost op: 05 September 2006, 19:11:09 »

Gelukkig :D

Ik was al bang dit het je laatste bespreking was.
Kan niet wachten op je volgende objectieve bladbespreking.

Grtn. prtsr.

Anoniem

  • Gast
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #47 Gepost op: 05 September 2006, 19:24:00 »
Gelukkig :D

Ik was al bang dit het je laatste bespreking was.
Kan niet wachten op je volgende objectieve bladbespreking.

Grtn. prtsr.


Daar sluit ik me bij aan. Objectief is ook maar subjectief ;D ;D ;D

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #48 Gepost op: 05 September 2006, 19:24:48 »
....Die begint meteen goed met de schitterende live steam-1700 in spoor 1 van Ad Oudes.....Bepaald geen laagdrempelig knutselwerk allemaal, maar sommige dingen moet je gewoon bekijken en ervan genieten zonder het meteen na te willen doen....

Floris,
heb je ooit serieus overwogen een poging 'live steam' te wagen? Ik acht jou heel goed in staat zelf een fraai gelijkend en goed functionerend model te maken. Wat dacht je van de SS 657 (NS 8107)?


copyright N.F. Noordink (foto ontleend aan MBS-site)
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #49 Gepost op: 05 September 2006, 19:53:38 »
hm, geen idee of ik het zou kunnen... met heel veel moeite zou het me wel lukken denk ik, maar tot nu toe houd ik me maar liever bezig met spul dat bij elkaar past qua schaal en zo... Ik zou als ik opnieuw zou moeten beginnen denk ik in spoor 0 aan de slag zijn gegaan omdat je daarin gewoon mooier kunt detailleren en minder hoeft te prutsen om de aandrijving in een ezeltje of oersik te krijgen, maar om nu met al m'n H0-spul (en enorme werkvoorraad aan slooplocs en zo) over te gaan stappen vind ik ook weer zo wat... En live-steam in H0 zie ik niet zo zitten, een drijfwerk dat alleen met de wielen meeloopt vind ik al lastig zat, ik moet er niet aan denken dat ik bij die oerbello of zo ook nog eens de boel exact zou moeten afstellen...
Maar goed, we waren mijn RM-bespreking aan het afzeiken, please go on, ik vind het wel vermakelijk. 

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22582
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #50 Gepost op: 05 September 2006, 20:30:21 »
Dat gaat me een beetje te ver !!!

Dus voortaan moet je eerst met iemand gaan barbeknoeien, biertje drinken en dan zou je moeten pas begrijpen wat hij/zij bedoeld.

Wat nu die Floris niet kennen, hebben die dan pech of ....


Floris is in het stukje zelf duidelijk genoeg over zijn voorkeuren. Bier en aangebrand vlees voegen daar niets aan toe.

Maar zonder gekheid. 'Objectieve' besprekingen van wat dan ook zijn niet alleen saai, maar ook niet erg informatief. Ik schrijf regelmatig boekrecensies voor vaktijdschriften (nee, geen modelspoor maar geschiedenis) en soms een krant en dan hoef ik echt niet met een recensie zonder persoonlijke mening aan te komen. "Daar hebben de lezers niets aan, als ze het al lezen", krijg je dan te horen. Zo lang de recensent maar duidelijk maakt waar hij/zij staat, heb je als lezer veel meer aan een recensie met een mening. Kun je zelf bepalen of je het met die mening eens bent en dus wat je zelf van de besproken publicatie vindt. Een objectief bedoelde recensie geeft daar in de regel te weinig informatie voor, want ja, het wordt al gauw een mening.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #51 Gepost op: 05 September 2006, 20:39:29 »
...
Maar goed, we waren mijn RM-bespreking aan het afzeiken, please go on, ik vind het wel vermakelijk. 

Floris, hoe kan je dit nu rijmen met de doelstelling van de stichting / dit forum ("Deze stichting stelt zich ten doel om de spoorhobby te bevorderen.")?
Jouw voorkeur voor materieel/tijdperk zal er niet wezenlijk door veranderen schat ik zo in en door recalcitrant gedrag zullen ook de anderen die 'bijdroegen' aan dit draadje geen nieuwe, constructieve en positieveinzichten verkrijgen. Kortom waarom dit bewust oproepen van negatieve reacties?
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #52 Gepost op: 05 September 2006, 20:45:49 »
zoutvaatje, Bob, zoutvaatje  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #53 Gepost op: 05 September 2006, 22:16:39 »
Rene, om te weten waar ik sta of wat mijn stijl is hoef je echt niet met mij een biertje te gaan drinken hoor. Zonder bier kan ik ook prima zinloos blaten (met bier iets te goed, wat ik vandaag weer te horen kreeg....)
Je hebt ook al een hele tijd op beneluxrail mijn berichten gelezen, nu hier weer, en als je het dan nog niet weet, tja, dan kan ik het ook niet helpen.

Enne Thom, dat "een geheel ongekleurde en van persoonlijke voorkeuren vrije bespreking" was tamelijk sarcastisch. Ik hoopte dat jullie dat wel van mij gewend waren en gezien de verdere aard van het stukkie wel juist zouden oppikken. Zoals Stig al vermoedde ga ik gewoon door met op m'n eigen manier stukjes schrijven, om redenen die ik al eerder toegelicht heb.
Wederom: bevalt de bespreking je niet, dan ben je geheel vrij zelf een betere te schrijven. Ik krijg er net zo min iets voor als jullie, dus waarom niet?
grtz
Floris
Jou sarcastisch bedoelde opmerking is bij mij gewoon over gekomen,
dus heb dat serieus genomen.
Als je het zo zegt, is het inderdaad heel logisch dat het haaks op een deel van je verhaal staat  :)


Succes met volgende artikeltje  ;)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #54 Gepost op: 05 September 2006, 22:19:06 »
danku  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8818
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #55 Gepost op: 05 September 2006, 22:53:11 »
Citaat van: Peter vd Leek
....afkoelperiode..... .....dicht.....
Kraaje we nou? Het wordt net een beetje duidelijk wie en wat Floris is en bedoelt!
 Kom op Peter, de mitrailleurs liggen nog in de magazijnen hoor.....
 :-*

Gr/H


Peter van der Leek

  • Administrator
  • Offline Offline
  • Berichten: 2321
    • Somda
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #56 Gepost op: 06 September 2006, 08:01:28 »
Mijn gevoel bij dit draadje was dat die mitrailleurs op z'n minst al heel dicht bij de deur van de magazijnen lagen. De afkoelperiode was ook maar een paar uurtjes hoor (kijk maar naar de tijd en edit-tijd van mijn bericht).
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #57 Gepost op: 06 September 2006, 08:36:24 »
Ach, over een paar weken, dan praten we er niet eens meer over.

Maar dan ligt wel de volgende Railmagazine in de bus. ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Rene_H

  • Gast
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #58 Gepost op: 06 September 2006, 09:41:44 »
@Floris, het was ook niet vanuit mijn standpunt....ik ken je teksten wel hoor. Het ging meer in het algemeen.

Tjeerd

  • Offline Offline
  • Berichten: 243
Re: Rail Magazine 237 - september 2006
« Reactie #59 Gepost op: 06 September 2006, 12:00:22 »
Vind het stukje van Floris ook leuk!

on topic: wat ik miste in het stukje over Vossloh was de verschillende DE en DH modellen. De 6400 is dieselelektrisch en de G2000 bijvoorbeeld zijn allemaal dieselhydraulisch...

mvg, Tjeerd
H0 & H0m/e/f. BLS/SBB, RhB, (ex-)DR (normaal- en smalspoor) en ÖBB.