Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
Vandaag om 22:04:03
Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 21:44:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Ivo tB
Vandaag om 21:32:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:28:29
Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
Vandaag om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
Led schakeling ed. door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:16:01
  

Auteur Topic: Piko NS 5/600 Hippel 2025  (gelezen 10709 keer)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #375 Gepost op: Vandaag om 15:16:42 »
Verder heb ik van een winkelier begrepen dat als je achter de loc een last hangt, het geluid inderdaad wat hoger gaat worden

Meet de decoder via EMK dat er getrokken moet worden?
Als dat zo is vindt ik dat heel innovatief van Piko om die koppeling te leggen tussen belasting en geluid  (y) (y) (y)

Mvg, Johan

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6749
  • Spaar ze allemaal.
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #376 Gepost op: Vandaag om 15:20:29 »
De 652 heeft de volgende waarden:

CV54 = 66
CV55 = 5
CV55 = 144

Hé da's apart, ik meen dat CV54 op 128 stond, ik heb het i.i.g. op 128 gezet.
Met CV54 op 66 of zelfs maar een ander getal dan 128 gaat hij bij mij niet niet in de zwaardere toeren met een zware trein.

Stephan.

Paducah

  • Offline Offline
  • Berichten: 118
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #377 Gepost op: Vandaag om 15:36:11 »
Zou voor een echte soundbeleving dit: https://lancemindheim.com/about-us/wireless-headphone-sound/ een optie zijn?

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1279
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #378 Gepost op: Vandaag om 15:38:52 »
Die Sennheiser hoofdtelefoon heb ik al jaren, ligt hier ook bij de modelbaan  (y) (y) (y)

Mvg, Johan

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1230
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #379 Gepost op: Vandaag om 15:47:17 »
Op de PIJP-LINES Facebook-pagina staat inmiddels een demo-filmpje over oplopende toerentallen bij het geluid.

mamory

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #380 Gepost op: Vandaag om 16:06:41 »
Hé da's apart, ik meen dat CV54 op 128 stond, ik heb het i.i.g. op 128 gezet.
Met CV54 op 66 of zelfs maar een ander getal dan 128 gaat hij bij mij niet niet in de zwaardere toeren met een zware trein.

Stephan.

Je hebt gelijk Stephan. Ik heb met een schuin oog gekeken.CV54 is bij mij ook 128.
En de verhoging van de toeren met last erachter werkt bij mij ook. Vind alleen dat ie pas laat komt.
Met vriendelijke groet, Mario Amory

'Modelspoor': de kunst van het creëren van chaos en vertraging in schaal 1:87

Zuid-Limburgse nevenlijn (Miljoenenlijn) en het verdwenen Mijnspoor.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18143
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #381 Gepost op: Vandaag om 16:50:27 »
Ronald, vertaal je dan de rest ook even?

Nope ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

741230

  • Offline Offline
  • Berichten: 2015
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #382 Gepost op: Vandaag om 16:59:46 »
Ik doe de sound altijd het liefst zelf.
Tjoeketjoeketjoek Fuuuut!
Groet Erik

Verzonden vanaf mijn
Fleischmann transformator

Ferdinand Bogman

  • Derde generatie Fleisch-mann
  • Offline Offline
  • Berichten: 1348
  • Klaar voor vertrek
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #383 Gepost op: Vandaag om 17:32:39 »
Dit klopt niet helemaal met het geluid van een 600, Erik. Je moet je cv wat hoger zetten, denk ik.
Parketrijder met voornamelijk jaren 60/70-Fleischmann-spul. Van plan ooit weer een vaste baan te bouwen. Tot die tijd: Wohnzimmer Rbf

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8793
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #384 Gepost op: Vandaag om 17:34:46 »

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 7583
Re: Piko NS 5/600 Hippel 2025
« Reactie #385 Gepost op: Vandaag om 19:58:03 »
Dit klopt niet helemaal met het geluid van een 600, Erik. Je moet je cv wat hoger zetten, denk ik.

Blij dat het 1 oktober is geweest, kan ik de CV zonder schuldgevoel wat hoger zetten  :D
Don't be part of the problem. Be the entire problem!