Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale
door
Theiske
Vandaag
om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
henk
Vandaag
om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Piko 2025
door
Eelco Storm
Vandaag
om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet
door
BramFokke
Vandaag
om 13:27:36
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 12:17:58
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:48
Line-up foto's van modellen
door
1200blauw
Vandaag
om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
VAM65
Vandaag
om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan
door
Gerrit H
Vandaag
om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 11:50:38
De Projecten van RetroJack
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Frank103
Vandaag
om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
AndrevdG
Vandaag
om 10:57:33
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
TonM
Vandaag
om 10:48:15
Digitaal-delta
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:58:20
modulebaan in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn
door
Hans GJ
Vandaag
om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1
door
rjr
Vandaag
om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Jelmer
Vandaag
om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht?
door
Edwin2121992
Vandaag
om 08:12:22
Lemke 2025
door
arnaud-ns/htm
Vandaag
om 00:05:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Internationale trein jaren '70 en '80
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omlaag
Auteur
Topic: Internationale trein jaren '70 en '80 (gelezen 17824 keer)
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #15 Gepost op:
03 June 2008, 10:47:43 »
De groene! U krijgt een PM!
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #16 Gepost op:
03 June 2008, 12:11:38 »
RC u krijgt ook een PM
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #17 Gepost op:
03 June 2008, 16:09:38 »
Van Frank ontvangen en van Arnold nog niets.
De A bak (halberstadter is momenteel niet leverbaar, de Y uitvoering in het groen, een B, wel heb er net 2 besteld dus............).
Kees-Jan
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #18 Gepost op:
03 June 2008, 16:58:49 »
wie er één of meer wil hebben moet me maar een pm sturen. dit kan tot vrijdagmiddag en dan gaat de bestelling de deur uit.
Het rijtuig kost 31 euro (74564 Reisezugwagen Bwxzd, 2. Klasse).
Kees-Jan
Gelogd
dgfly
Offline
Berichten: 220
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #19 Gepost op:
03 June 2008, 20:57:45 »
Dat groene PKP A-rijtuig op de foto heeft 11 ramen/coupe's, welk Sachsenmodelle nr is dat?
Ik heb hier namelijk een uitvoering met 10 ramen/coupé's zie foto
Groeten David
Gelogd
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #20 Gepost op:
03 June 2008, 20:58:31 »
Maar wat is dit? Ook SaMO?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #21 Gepost op:
03 June 2008, 22:13:48 »
Ja Frank.
Effe tellen.
Kees-Jan
Gelogd
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #22 Gepost op:
03 June 2008, 22:19:45 »
Wàt moet ik tellen?
Dat ie 10 ramen heeft i.p.v. 11 heb ik gelezen en... geteld.
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Ernst-Jan
Offline
Berichten: 1352
PTR
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #23 Gepost op:
03 June 2008, 22:40:50 »
Volgens mij bedoelt Kees-Jan dat hijzelf even moet tellen
.
Gelogd
Ja sam u pravu
http://www.flickr.com/photos/ernstgoed/
http://www.draaistel.nl/
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #24 Gepost op:
03 June 2008, 22:58:20 »
Ja ik ga zo tellen
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #25 Gepost op:
03 June 2008, 23:02:05 »
11 ramen nr 74565 (1e klas).
Kees-Jan
Gelogd
Jeroen Water
Online
Berichten: 5405
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #26 Gepost op:
04 June 2008, 09:27:00 »
Als ik e.e.a. zo bekijk op internet, is de Tillig 74564 (PKP 2e klas) in model 28,1 cm, terwijl de Tillig 74565 (PKP 1e klas) 30,3 cm is. Dat zou betekenen dat in het echt de 2e klas een 24,5m rijtuig was en de 1e klas een 26,4m rijtuig.
Nu heb ik echter van Ernst-Jan begrepen dat de 26,4m 1e klas niet bij de PKP heeft gereden.
Zelf zit ik nu te overwegen om een paar B's taan te gaan schaffen en van een B rijtuig een AB te maken. Dan heb ik weliswaar een raam teveel, maar ja, dat heb ik met de 26,4m A bak ook..........
In ieder geval erg gaaf dat deze rijtugien nu in 1:87 zijn, want dan kunnen mijn 1:100 rijtuigen ook eens vervangen worden
Kees-Jan, ik zit nog even in de besluitfase, doe ik het of doe ik het niet, maar dikke kans dat je in de loop van vandaag ook van mij een PM krijgt.....
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #27 Gepost op:
04 June 2008, 09:35:33 »
Hé Jeroenster,
Ook al aan het smokkelen geslagen? Ik heb hetzelfde probleem en heb een type Y besteld van de PKP. Die is van een paar jaar later net als de WLAB van de SZD. Maar ja, je moet wat hé?
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Jeroen Water
Online
Berichten: 5405
NS tijdperk IV (1973/1974)
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #28 Gepost op:
04 June 2008, 09:38:42 »
Willem, even terug naar jouw oorspronkelijke vraag, want we zijn nu erg gericht op één internationale trein, namelij kde Hoek Warszawa Express, en er reden natuurlijk meer leuke internationale treinen!
Ik den kdat het wel erg belangrijk is om te bekijken of je je trein nu in de jaren 70 of in de jaren 80 wilt situeren, en als je heel kritisch bent, zou je eigenlijk een jaartal moeten nemen. Dit, omdat de samenstelling van internationale treinen met het jaar kon veranderen.
Zo heb ik als themajaar 1974. Toen reed het Russisch slaaprijtuig helemaal voor- of achteraan in de Hoek Warszawa, terwijl dit rijtuig later meer in het midden van de trein kwam te lopen.
Wat ik zelf een erg geslaagde trein vind geworden van 1974, is de D1312/D1313 van Amstrdam naar Ancona v.v.
Hier is een uitgebreidt draadje over geweest op Beneluxspoor en met heel veel hulp van andere forumleden heb ik deze trein uiteindelijk samen kunnen stellen. Als je interesse hebt, kijk eens op:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3672.0
Groet,
Jeroen
Gelogd
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974
ReesCees
Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
«
Reactie #29 Gepost op:
04 June 2008, 09:49:26 »
De oplossing om A en AB's te maken zonder te zagen
NB dat andere PKP rijtuig (de A bak van 303mm lang) is van een ander type dan de bovenstaande rijtuigen.
Kees-Jan
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
5
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Internationale trein jaren '70 en '80