Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 00:42:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
Vandaag om 00:18:49
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 00:01:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:16
Magneet koppelingen voor Bemo door martijn v m
23 August 2025, 23:45:55
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
23 August 2025, 23:28:25
Veevervoer ss/ ns door klusser
23 August 2025, 23:15:58
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
23 August 2025, 23:15:49
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Hans van de Burgt
23 August 2025, 23:12:14
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 August 2025, 23:11:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
23 August 2025, 23:09:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
23 August 2025, 23:07:08
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door Wim Vink
23 August 2025, 23:05:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Vonkentrekker
23 August 2025, 22:50:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door lrrw
23 August 2025, 22:31:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
23 August 2025, 21:38:37
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
23 August 2025, 21:28:38
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
23 August 2025, 21:03:02
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Sylvester
23 August 2025, 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Ronald69
23 August 2025, 20:34:06
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
23 August 2025, 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
23 August 2025, 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS door Rob Moerkerken
23 August 2025, 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
23 August 2025, 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC door wob
23 August 2025, 19:32:07
pantograaf vastzetten door zofman
23 August 2025, 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
23 August 2025, 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door lrrw
23 August 2025, 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door barry1972
23 August 2025, 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
23 August 2025, 17:56:24
  

Auteur Topic: Internationale trein jaren '70 en '80  (gelezen 17283 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #15 Gepost op: 03 June 2008, 10:47:43 »
De groene! U krijgt een PM!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #16 Gepost op: 03 June 2008, 12:11:38 »
RC u krijgt ook een PM

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #17 Gepost op: 03 June 2008, 16:09:38 »
Van Frank ontvangen en van Arnold nog niets.

De A bak (halberstadter is momenteel niet leverbaar, de Y uitvoering in het groen, een B, wel heb er net 2 besteld dus............).

Kees-Jan

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #18 Gepost op: 03 June 2008, 16:58:49 »
wie er één of meer wil hebben moet me maar een pm sturen. dit kan tot vrijdagmiddag en dan gaat de bestelling de deur uit.

Het rijtuig kost 31 euro (74564 Reisezugwagen Bwxzd, 2. Klasse).

Kees-Jan

dgfly

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #19 Gepost op: 03 June 2008, 20:57:45 »
Dat groene PKP A-rijtuig op de foto heeft 11 ramen/coupe's, welk Sachsenmodelle nr is dat?

Ik heb hier namelijk een uitvoering met 10 ramen/coupé's zie foto


Groeten David

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #20 Gepost op: 03 June 2008, 20:58:31 »
Maar wat is dit? Ook SaMO?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #21 Gepost op: 03 June 2008, 22:13:48 »
Ja Frank.

Effe tellen.

Kees-Jan

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #22 Gepost op: 03 June 2008, 22:19:45 »
Wàt moet ik tellen?  ??? Dat ie 10 ramen heeft i.p.v. 11 heb ik gelezen en... geteld.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #23 Gepost op: 03 June 2008, 22:40:50 »
Volgens mij bedoelt Kees-Jan dat hijzelf even moet tellen  ;D.

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #24 Gepost op: 03 June 2008, 22:58:20 »
Ja ik ga zo tellen

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #25 Gepost op: 03 June 2008, 23:02:05 »
11 ramen nr 74565 (1e klas).

Kees-Jan

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5381
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #26 Gepost op: 04 June 2008, 09:27:00 »
Als ik e.e.a. zo bekijk op internet, is de Tillig 74564 (PKP 2e klas) in model 28,1 cm, terwijl de Tillig 74565 (PKP 1e klas) 30,3 cm is. Dat zou betekenen dat in het echt de 2e klas een 24,5m rijtuig was en de 1e klas een 26,4m rijtuig.

Nu heb ik echter van Ernst-Jan begrepen dat de 26,4m 1e klas niet bij de PKP heeft gereden.

Zelf zit ik nu te overwegen om een paar B's taan te gaan schaffen en van een B rijtuig een AB te maken. Dan heb ik weliswaar een raam teveel, maar ja, dat heb ik met de 26,4m A bak ook..........

In ieder geval erg gaaf dat deze rijtugien nu in 1:87 zijn, want dan kunnen mijn 1:100 rijtuigen ook eens vervangen worden  :P

Kees-Jan, ik zit nog even in de besluitfase, doe ik het of doe ik het niet, maar dikke kans dat je in de loop van vandaag ook van mij een PM krijgt.....   :)

Jeroen 

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #27 Gepost op: 04 June 2008, 09:35:33 »
Hé Jeroenster,

Ook al aan het smokkelen geslagen? Ik heb hetzelfde probleem en heb een type Y besteld van de PKP. Die is van een paar jaar later net als de WLAB van de SZD. Maar ja, je moet wat hé?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5381
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #28 Gepost op: 04 June 2008, 09:38:42 »
Willem, even terug naar jouw oorspronkelijke vraag, want we zijn nu erg gericht op één internationale trein, namelij kde Hoek Warszawa Express, en er reden natuurlijk meer leuke internationale treinen!

Ik den kdat het wel erg belangrijk is om te bekijken of je je trein nu in de jaren 70 of in de jaren 80 wilt situeren, en als je heel kritisch bent, zou je eigenlijk een jaartal moeten nemen. Dit, omdat de samenstelling van internationale treinen met het jaar kon veranderen.

Zo heb ik als themajaar 1974. Toen reed het Russisch slaaprijtuig helemaal voor- of achteraan in de Hoek Warszawa, terwijl dit rijtuig later meer in het midden van de trein kwam te lopen.

Wat ik zelf een erg geslaagde trein vind geworden van 1974, is de D1312/D1313 van Amstrdam naar Ancona v.v.

Hier is een uitgebreidt draadje over geweest op Beneluxspoor en met heel veel hulp van andere forumleden heb ik deze trein uiteindelijk samen kunnen stellen. Als je interesse hebt, kijk eens op:

    https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=3672.0

Groet,

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

ReesCees

  • Gast
Re: Internationale trein jaren '70 en '80
« Reactie #29 Gepost op: 04 June 2008, 09:49:26 »
De oplossing om A en AB's te maken zonder te zagen  ;D



NB dat andere PKP rijtuig (de A bak van 303mm lang) is van een ander type dan de bovenstaande rijtuigen.

Kees-Jan